Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Træt af Spotify’s ICE reklamer, AI slop, underbetaling af musikere og CEO’ens investeringer i militær tech?

Træt af Spotify’s ICE reklamer, AI slop, underbetaling af musikere og CEO’ens investeringer i militær tech?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
12 Indlæg 7 Posters 36 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • maiathecyberwitch@helvede.netM maiathecyberwitch@helvede.net

Træt af Spotify’s ICE reklamer, AI slop, underbetaling af musikere og CEO’ens investeringer i militær tech? Vi har testet alternativer hos Cybernauterne

https://cybernauterne.dk/blog/farvel-til-spotify/

pelle@veganism.socialP This user is from outside of this forum
    pelle@veganism.socialP This user is from outside of this forum
    pelle@veganism.social
    wrote sidst redigeret af

@maiathecyberwitch
    mangler på listen: #torrent

decentraliseret musikdistribution.

hvis argumentet imod torrents er, at man gerne vil betale musikerne, så giv nogle kontanter direkte til næste musiker du ka li, når de spiller på gaden eller i et koncertsted.

maiathecyberwitch@helvede.netM 1 Reply Last reply
    0
    • tokeriis@helvede.netT tokeriis@helvede.net shared this topic
      malte@radikal.socialM malte@radikal.social shared this topic

Træt af Spotify’s ICE reklamer, AI slop, underbetaling af musikere og CEO’ens investeringer i militær tech? Vi har testet alternativer hos Cybernauterne

boab@mastodon.gamedev.placeB This user is from outside of this forum
      boab@mastodon.gamedev.placeB This user is from outside of this forum
      boab@mastodon.gamedev.place
      wrote sidst redigeret af

@maiathecyberwitch og deres donationer til Trump, og finansiering af Rogan podcast

0
      • snue@radikal.socialS snue@radikal.social shared this topic
      • boab@mastodon.gamedev.placeB boab@mastodon.gamedev.place

@maiathecyberwitch og deres donationer til Trump, og finansiering af Rogan podcast

maiathecyberwitch@helvede.netM This user is from outside of this forum
        maiathecyberwitch@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

@boab også det ja! Listen er så lang man næsten glemmer det

1 Reply Last reply
        0
        • pelle@veganism.socialP pelle@veganism.social

@maiathecyberwitch
          mangler på listen: #torrent

decentraliseret musikdistribution.

hvis argumentet imod torrents er, at man gerne vil betale musikerne, så giv nogle kontanter direkte til næste musiker du ka li, når de spiller på gaden eller i et koncertsted.

wrote sidst redigeret af

@pelle ja enig lidt mere iffy at opfordre til ulovlig downloads on main

1 Reply Last reply
          0
          • anderslund@expressional.socialA anderslund@expressional.social shared this topic
            gambolputte@expressional.socialG gambolputte@expressional.social shared this topic
            jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social shared this topic

jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
            jeppe@uddannelse.social
            wrote sidst redigeret af

@maiathecyberwitch God oversigt. Jeg har nu brugt Qobuz i et års tid - det er virkelig velfungerende og sjældent jeg ikke finder hvad jeg søger. Rart at vide at musikerne betales mindre ringe end de andre steder, og de ægte menneskelige anbefalinger er gode. De har også et musikforum som ser ud til at være godt i gang: https://club.qobuz.com.

0

gjoel@mstdn.dkG This user is from outside of this forum
              gjoel@mstdn.dkG This user is from outside of this forum
              gjoel@mstdn.dk
              wrote sidst redigeret af

@maiathecyberwitch Jeg har for nyligt droppet Spotify af alle ovenstående grunde. Jeg ville rigtigt gerne skifte til Qobuz, men for et familieabonnement er de 70kr dyrere om måneden end Tidal. Sammenholdt med at jeg gerne ville have Atmos musik, som Tidal tilbyder, så var det svært at vælge Qobuz (Plus, Tidal er betydeligt nemmere at stave til).

0
              • gjoel@mstdn.dkG gjoel@mstdn.dk

@maiathecyberwitch Jeg har for nyligt droppet Spotify af alle ovenstående grunde. Jeg ville rigtigt gerne skifte til Qobuz, men for et familieabonnement er de 70kr dyrere om måneden end Tidal. Sammenholdt med at jeg gerne ville have Atmos musik, som Tidal tilbyder, så var det svært at vælge Qobuz (Plus, Tidal er betydeligt nemmere at stave til).

wrote sidst redigeret af

@Gjoel Yes, jeg betaler gerne det ekstra for at kunstenre får bedre løn, men det er jo et valg man selv må tage ift. sine behov og finanser

1 Reply Last reply
                0
                • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social

@maiathecyberwitch God oversigt. Jeg har nu brugt Qobuz i et års tid - det er virkelig velfungerende og sjældent jeg ikke finder hvad jeg søger. Rart at vide at musikerne betales mindre ringe end de andre steder, og de ægte menneskelige anbefalinger er gode. De har også et musikforum som ser ud til at være godt i gang: https://club.qobuz.com.

wrote sidst redigeret af

@jeppe Fedt, jeg synes nemlig ikke deres anbefalingsalgoritme er særlig god, men jeg vil egentlig også hellere have anbefalinger af mennesker, så checker klart deres forum ud

liebach@mastodon.artL 1 Reply Last reply
                  0

@jeppe Fedt, jeg synes nemlig ikke deres anbefalingsalgoritme er særlig god, men jeg vil egentlig også hellere have anbefalinger af mennesker, så checker klart deres forum ud

liebach@mastodon.artL This user is from outside of this forum
                    liebach@mastodon.artL This user is from outside of this forum
                    liebach@mastodon.art
                    wrote sidst redigeret af

@maiathecyberwitch @jeppe Ja, Spotify's algoritme er på mange måder virkelig god, og man kan tage et nummer der lige passer til øjeblikket og starte an playliste med lignende ting. Det savner jeg ved Qobuz, sammen med mange andre algoritmiske finurligheder.

Men der er noget hyggeligt over at sammensætte egne playlister, baseret på noget så gammeldags som hvad man hører andre ytre sig om mht. musik. 🙂

Og så har jeg efterhånden også samlet over 100 GB musik, mest fra Bandcamp.

jeppe@uddannelse.socialJ 1 Reply Last reply
                    0

S This user is from outside of this forum
                      S This user is from outside of this forum
                      svuorela@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af

@maiathecyberwitch Jeg var lige inde og genlæse den (og endelig give qobuz et forsøg; ikke at jeg har brugt spotify før...) og det overraskede mig at I sender ref=cybernauterne.dk på alle links til eksterne platforme. Er der nogen grund til det?

1 Reply Last reply
                      0
                      • liebach@mastodon.artL liebach@mastodon.art

@maiathecyberwitch @jeppe Ja, Spotify's algoritme er på mange måder virkelig god, og man kan tage et nummer der lige passer til øjeblikket og starte an playliste med lignende ting. Det savner jeg ved Qobuz, sammen med mange andre algoritmiske finurligheder.

Men der er noget hyggeligt over at sammensætte egne playlister, baseret på noget så gammeldags som hvad man hører andre ytre sig om mht. musik. 🙂

Og så har jeg efterhånden også samlet over 100 GB musik, mest fra Bandcamp.

jeppe@uddannelse.social
                        wrote sidst redigeret af

@liebach @maiathecyberwitch jeg har slet ikke lyst til at en algoritme skal bestemme hvad jeg skal høre. Jeg lytter til albummer og får anbefalinger af mine børn og anmeldere i avisen. Meget gammeldags🥴😊. I øvrigt har de nogle meget interessante iagttagelser og henvisninger til studier i bogen AI Snake Oil om hvordan algoritmer er fyldt med problemer.

https://en.wikipedia.org/wiki/AI_Snake_Oil?wprov=sfla1

1 Reply Last reply
                        0
                        Svar
                        • Svar som emne
                        Login for at svare
                        • Ældste til nyeste
                        • Nyeste til ældste
                        • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.