Til konferencen “Zooming in on the men and boys” arrangeret af Ligestillingsministeriet.
-
Catherine Baker; “vi skal bevæge os væk fra det her med “positiv maskulinitet” og fokusere på hvordan man er en god person, for det folk nævner ifm med at være en god mand er ting vi gerne vil se i folk generelt, og ved at fokusere på “hvad er en god mand” havner vi igen i kønsstereotyper” Yasssss Queen
-
Catherine Baker; “vi skal bevæge os væk fra det her med “positiv maskulinitet” og fokusere på hvordan man er en god person, for det folk nævner ifm med at være en god mand er ting vi gerne vil se i folk generelt, og ved at fokusere på “hvad er en god mand” havner vi igen i kønsstereotyper” Yasssss Queen
@maiathecyberwitch Tak for tråd!
-
Skriger, der er Q&A fra salen, en hollandsk politiker spørger om de har prøvet at få nogle non toxic influencere til at trække o dem rigtige retning. “For example Joe Rogan” hahaaahahahahaha
@maiathecyberwitch Der var forhåbentlig nogen der grinede højt?
-
Løb tør for strøm inden jeg nåede at citere Torben Haugaard fra Manderådet for at “Drenge i Danmark har masser af gode rollemodeller, de hedder fædre, hvis de ellers fik lov at se deres børn”
Okeeey. Og med de ord siger vi tak for i dag
-
@maiathecyberwitch Der var forhåbentlig nogen der grinede højt?
@liebach mig
-
Løb tør for strøm inden jeg nåede at citere Torben Haugaard fra Manderådet for at “Drenge i Danmark har masser af gode rollemodeller, de hedder fædre, hvis de ellers fik lov at se deres børn”
@maiathecyberwitch Tak for vidunderlig tråd!
-
Generelt gode panelister og spændende samtaler, men der var en tendens til at indramme dagen med et narrativ om at “Vi har ignoreret mænd alt for længe og kun fokuserer på kvinder, det er på tide vi ENDELIG snakker om mænd” irriterer mig fordi det a) ikke er rigtigt det ikke er blevet snakket om før b) og b) lægger op til den fortolkning som blandt andet er en hjørnesten i manosfæren; at ligestilling er et nulsumsspil.
-
Generelt gode panelister og spændende samtaler, men der var en tendens til at indramme dagen med et narrativ om at “Vi har ignoreret mænd alt for længe og kun fokuserer på kvinder, det er på tide vi ENDELIG snakker om mænd” irriterer mig fordi det a) ikke er rigtigt det ikke er blevet snakket om før b) og b) lægger op til den fortolkning som blandt andet er en hjørnesten i manosfæren; at ligestilling er et nulsumsspil.
Der er også en risiko for at den manglende strukturelle analyse af hvorfor f.eks. mænd er mere voldelige, overrepræsenterede i selvmordsstatistikker og ensomme, hvorfor kvinder er mere udsatte for vold og tjener mindre, og hvorfor det ser forskelligt ud på baggrund af socioøkonomiske faktorer, spænder ben for at man reelt adresserer det her. Så risikerer vi at hyperfokusere på typer som Tate eller grupper som incels, og ikke på systemerne der skaber problemerne; patriarkatet og kapitalismen
-
@maiathecyberwitch Tak for vidunderlig tråd!
-
Der er også en risiko for at den manglende strukturelle analyse af hvorfor f.eks. mænd er mere voldelige, overrepræsenterede i selvmordsstatistikker og ensomme, hvorfor kvinder er mere udsatte for vold og tjener mindre, og hvorfor det ser forskelligt ud på baggrund af socioøkonomiske faktorer, spænder ben for at man reelt adresserer det her. Så risikerer vi at hyperfokusere på typer som Tate eller grupper som incels, og ikke på systemerne der skaber problemerne; patriarkatet og kapitalismen
@maiathecyberwitch Tak for rapportering. Det var interessant, omend ikke overraskende læsning.
-
En ikke komplet liste over hvor mange gange Rogan har haft Jordan Peterson på. Tæl hvor mange kvinder og queers han har som gæster og hvor ofte han har antifeminisrer og transfober som gæster. Manden er ikke “moderat” så lol nogen tror det
@maiathecyberwitch
åh! det allerførste jeg så med den klamme dyremishandler var på #joerogan: »jeg spiser bøf, salt og vand, og jeg snyder aldrig nogensinde overhovedet!« og så jamre over, hvordan han var vågen i 30 dage, fordi han ved en fejl havde drukket vand med en lille smule æbleeddike.en ven af en ven kom på besøg, og den her person havde set så meget #rogan og #peterson at han også var på #løvediæt. han spurgte om han måtte stege kød og køkkenet, og jeg sagde nej. så satte han sig på sofaen og spiste organerne råt, direkte ud af en blå plastikpose.
-
M mthaastrup@helvede.net shared this topic
-
Glemte at Torben også var forarget over at der var flest kvinder til stede i en konference om mænd (normalt er MRAs sure over at kvinder er ligeglade med mænd, guess you can’t win?), og at “UN WOMEN!! Har lavet en rapport om mænds ligestilling …
-
Glemte at Torben også var forarget over at der var flest kvinder til stede i en konference om mænd (normalt er MRAs sure over at kvinder er ligeglade med mænd, guess you can’t win?), og at “UN WOMEN!! Har lavet en rapport om mænds ligestilling …
@maiathecyberwitch @maiathecyberwitch Heunicke havde ikke tilfældigvis sin hustru med?
Det lyder ellers til, at Nina og Boss Ladies kunne have været et festligt indslag i den kontekst. Her er en dag med fokus på mænd, lad os derfor tale om, hvordan kvinder oplever mænd i arbejdssammenhæng.
-
@maiathecyberwitch
> unge mænd i 13- årsalderen er i risikozonen for voldelig radikalisering gennem internettet.det er den der generalisering med "internettet".
når en eller anden white supremacist har ud skudt folk efter at have læst mein kampf eller anden højreradikal litteratur, så taler vi da heller ikke om at forbyde "bøger" ?!
@pelle @maiathecyberwitch Nej, det er som da man ville forbyde BitTorrent for at forhindre pirateri.
Det er virkelig noget med at udstyre sine børn og sig selv med et moralsk landkort, der kan vise "here be dragons". -
Nu taler Dr Catherine Baker om rapporten recommending Toxicity som hun har lavet sammen med Debbie Ging og Maja Brandt Andreasen
@maiathecyberwitch Hvorfor hedder så mange i ligestillingsdebatten og manosfære oplysningen, en eller anden form for Maja?
-
@maiathecyberwitch Hvorfor hedder så mange i ligestillingsdebatten og manosfære oplysningen, en eller anden form for Maja?
@ThomasToft det er det bedste navn jo
-
@pelle @maiathecyberwitch Nej, det er som da man ville forbyde BitTorrent for at forhindre pirateri.
Det er virkelig noget med at udstyre sine børn og sig selv med et moralsk landkort, der kan vise "here be dragons".l@mjj@mstdn.dk, jeg synes din sammenlignig er lige så passende, netop fordi #bittorrent •ikke• er forbudt, imens staten specifikt går efter at dns-blokere piratsider som fx #thepiratebay.
her har staten undgået den problematiske generalisering det ville være at forbyde bittorrent (selvom jeg som kopimist stadig er imod forfølgelse af folk der deler).
-
@maiathecyberwitch Som altid; bedre end at være der selv. Jeg elsker dine fordragsreportager
-
@maiathecyberwitch Som altid; bedre end at være der selv. Jeg elsker dine fordragsreportager
@DeyCi_DustRain
elsker at lave dem, så fedt til senere reference