Pludselig er mit anonyme rejsekort ugyldigt.
-
Pludselig er mit anonyme rejsekort ugyldigt. Uden advarsel er det vel udløbet? Hvor er det latterligt. Plastikkortet har det fint og skal overhovedet ikke byttes i praksis.
Og fordi jeg skal rejse nu og ikke på et tidspunkt, har jeg derfor måttet hente rejsekortappen. Som jeg synes er dum. Øv.
-
Pludselig er mit anonyme rejsekort ugyldigt. Uden advarsel er det vel udløbet? Hvor er det latterligt. Plastikkortet har det fint og skal overhovedet ikke byttes i praksis.
Og fordi jeg skal rejse nu og ikke på et tidspunkt, har jeg derfor måttet hente rejsekortappen. Som jeg synes er dum. Øv.
@Koefoed Det er sgu træls!
-
@Koefoed Det er sgu træls!
@ondekvinde jamen hvad er det for noget rod altså. Men jeg må jo undersøge sagen i en automat i aften. Måske kan den fortælle mere end en stander som bare råber “ugyldigt kort!”
-
@ondekvinde jamen hvad er det for noget rod altså. Men jeg må jo undersøge sagen i en automat i aften. Måske kan den fortælle mere end en stander som bare råber “ugyldigt kort!”
@Koefoed @ondekvinde jeg fik også smidt "ugyldigt kort" i hovedet i går, da jeg ville tage bussen hjem sammen med min søn.
Det er fisme et gamble hver gang man skal bruge et digitalt billetsystem...
-
>og nu skifter jeg tog. Gad vide hvordan man gør det i appen.
-
@Koefoed I think it does it automatically. It just sees where the final station/bus stop is and calculates the price accordingly regardless of what trains/buses you took
-
@Koefoed @ondekvinde jeg fik også smidt "ugyldigt kort" i hovedet i går, da jeg ville tage bussen hjem sammen med min søn.
Det er fisme et gamble hver gang man skal bruge et digitalt billetsystem...
@zatnosk @ondekvinde det kort plejer at virke upåklageligt. Jeg gætter på at det er blevet for gammelt. Jeg har byttet det 1 gang for længe siden. Og hvis det er rigtigt er det topdumt at man ikke kan “kortet har det fint, forny”
-
@Koefoed du kan jo slette den app bageefter, og købe et nyt anonymt rejsekort? men træls, det er det! Og unødvendigt og dumt! Hvis der var fornuft i verden, fik DSB genindført klippetkort og billetkontor! https://analogist.dk/rejsekortstandere-skal-skiftes-massivt-potentiale-for-analogisering/
-
@Koefoed I think it does it automatically. It just sees where the final station/bus stop is and calculates the price accordingly regardless of what trains/buses you took
@engravecavedave so there’s a mental model from the physical card that I need to update. Thx.
-
@Koefoed du kan jo slette den app bageefter, og købe et nyt anonymt rejsekort? men træls, det er det! Og unødvendigt og dumt! Hvis der var fornuft i verden, fik DSB genindført klippetkort og billetkontor! https://analogist.dk/rejsekortstandere-skal-skiftes-massivt-potentiale-for-analogisering/
@Kjaerulv det er cirka også sådan jeg kommer til at gøre det. Men hold op hvor irriterende altså.
-
@engravecavedave so there’s a mental model from the physical card that I need to update. Thx.
@Koefoed as convenient as the app is, I do find it distressing that the anonymised card stopped working. The app requires too many permissions, essentially your precise location at all times ... even when the app is not in use. Kinda makes me feel uneasy with that. My personalised rejsekort still works but now I gotta test my anonymised one
-
>det skal man ikke. Den noterer sig hvilke steder man passerer og hvor man skifter. I hvert fald hvis man er med metroen. Det står på kvitteringen når man tjekker ud.
Ny mental model hermed unlocked (i den version jeg tidligere på året hjalp kollega med skulle man markere sine skift). -
@Koefoed as convenient as the app is, I do find it distressing that the anonymised card stopped working. The app requires too many permissions, essentially your precise location at all times ... even when the app is not in use. Kinda makes me feel uneasy with that. My personalised rejsekort still works but now I gotta test my anonymised one
@engravecavedave that’s why I still bother with the anonymised card. In principle it doesn’t know who I am and where I am. I know my phone does anyway but I’d like to minimise that info at least somewhat. Or at least feel like I had a choice to opt out by not using that service.
-
-
>det skal man ikke. Den noterer sig hvilke steder man passerer og hvor man skifter. I hvert fald hvis man er med metroen. Det står på kvitteringen når man tjekker ud.
Ny mental model hermed unlocked (i den version jeg tidligere på året hjalp kollega med skulle man markere sine skift).@Koefoed Jeg tog lang tid om at skifte til app'en (det var først da jeg mistede mit plastic kort for anden gang indenfor en måned, jeg bed i det sure æble), men må indrømme at jeg faktisk godt kan lide den.
Det at man får en mail hver dag med de rejser, man har foretaget, gør det super nemt som selvstændig at have bilag til regnskabet i forhold til at klippe-klistre noget fra deres (håbløse) selv'betjening'.
Der er problemer omkring privacy, men det er (for mig) bedre pt.
-
@Koefoed de udløber efter 5 år. Dybt latterligt. Du kan få udbetalt restsaldoen på visse salgssteder fx Kbh H (max 1 år efter udløb!), eller ved at indsende en masse data til deres support inkl navn, adresse, CPR eller kontonr (lol)
Jeg tror nok der var en sag hos Forbrugerombudsmanden, så de nu i det mindste skal skrive udløbsdato på nye kort... -
@Koefoed de udløber efter 5 år. Dybt latterligt. Du kan få udbetalt restsaldoen på visse salgssteder fx Kbh H (max 1 år efter udløb!), eller ved at indsende en masse data til deres support inkl navn, adresse, CPR eller kontonr (lol)
Jeg tror nok der var en sag hos Forbrugerombudsmanden, så de nu i det mindste skal skrive udløbsdato på nye kort...@asser det er så dumt. Jeg er tilfældigvis i Kbh måske kan jeg få det gjort i morgen. Kan godt huske at jeg før har sendt et kort ind og der var ekspeditionstid på ugevis for 45kr el lign. Men det bliver jo principielt.
-
@asser det er så dumt. Jeg er tilfældigvis i Kbh måske kan jeg få det gjort i morgen. Kan godt huske at jeg før har sendt et kort ind og der var ekspeditionstid på ugevis for 45kr el lign. Men det bliver jo principielt.
@asser heldigvis skal man ikke gøre det fysisk nu. Altså fysisk brev med fysisk kort i kuvert. Jeg kunne gøre det online ved at opgive kortnummer og tage fotos. Men det er stadig fjollet.
-
@asser heldigvis skal man ikke gøre det fysisk nu. Altså fysisk brev med fysisk kort i kuvert. Jeg kunne gøre det online ved at opgive kortnummer og tage fotos. Men det er stadig fjollet.
@asser jeg følger lige op: man kan kun gøre det online hvis det har været udløbet i mere end 13 mdr. Jeg har lige fået en mail. Man skal henvende sig på et udvalgt salgssted.
Suk.