Sidste uge har jeg, efter #EndOf10 lavede teenageren's laptop om til #linuxMint.
-
Sidste uge har jeg, efter #EndOf10 lavede teenageren's laptop om til #linuxMint. Det var en sjov og lærerig rejse. Jeg var meget glad med resultatet. Teenageren var lidt bekymret at det lignede ikke alle andre..
Idag kommer svaret fra skolen at de kun støtte Windows og macOS
️I morgen tager jeg kontakt med IT-manden ift. #BigTech #DigitalSuverænitet osv.
Nogle gode anbefalinger eller resourcer i kampen imod status quo?
https://fediscience.org/@Ruth_Mottram/115394902350865434
Ruth_Mottram - The fun of Saturday morning science is over, so it's on to the business of the day #EndOf10 and the opportunity to convert the teenager's laptop to linux mint. Follow along with my no doubt enraging journey through the #Windows10 minefield here. (or mute if you don't want to hear it).
First task is to find a flash drive with enough space and or disposable files on it... -
Sidste uge har jeg, efter #EndOf10 lavede teenageren's laptop om til #linuxMint. Det var en sjov og lærerig rejse. Jeg var meget glad med resultatet. Teenageren var lidt bekymret at det lignede ikke alle andre..
Idag kommer svaret fra skolen at de kun støtte Windows og macOS
️I morgen tager jeg kontakt med IT-manden ift. #BigTech #DigitalSuverænitet osv.
Nogle gode anbefalinger eller resourcer i kampen imod status quo?
https://fediscience.org/@Ruth_Mottram/115394902350865434
Ruth_Mottram - The fun of Saturday morning science is over, so it's on to the business of the day #EndOf10 and the opportunity to convert the teenager's laptop to linux mint. Follow along with my no doubt enraging journey through the #Windows10 minefield here. (or mute if you don't want to hear it).
First task is to find a flash drive with enough space and or disposable files on it...@Ruth_Mottram Kan du få at vide specifikt, hvad det er, der ikke fungerer med Linux? Så må vi se, om vi kan finde workarounds.
Jeg tror ikke uddannelsessystemet flytter sig ret hurtigt, og da slet ikke når der kommer forskellige signaler ift. platformsuafhængighed fra Christiansborg
-
@Ruth_Mottram Kan du få at vide specifikt, hvad det er, der ikke fungerer med Linux? Så må vi se, om vi kan finde workarounds.
Jeg tror ikke uddannelsessystemet flytter sig ret hurtigt, og da slet ikke når der kommer forskellige signaler ift. platformsuafhængighed fra Christiansborg
@Ruth_Mottram ... Hvis det lykkes at løse nogle af problemerne, kunne være sjovt at samle løsningsforslag i en wiki
De løsninger, man finder andre steder på nettet er indimellem meget generelle.