Spørgsmål om forummets kategorier
-
Hvis vi nu ikke kun skulle holde os til en enkelt artikel, kunne vi så overveje et underforum hvor man poster eller fedi-booster alle de grufulde historier om Big Tech der vælter ud hele tiden?
Ved ikke om det hører hjemme eller ej, for det vil ikke som sådan hjælpe nogen med at skifte væk, ud over måske at bidrage lidt til motivationen.
-
Følgende artikel er fra Forbes om Linux:
4 Big Reasons To Quit Windows And Try Linux In 2025
… Men jeg synes, at Evangelho (som har skrevet, sagt og optaget enormt meget om Linux) rammer noget i formen, som ville egne sig rigtigt godt til en væk-fra-Meta-artikel. Indledning, sæt præmis, Læg nogle gode argument-eksempler ind. -
Hvis vi nu ikke kun skulle holde os til en enkelt artikel, kunne vi så overveje et underforum hvor man poster eller fedi-booster alle de grufulde historier om Big Tech der vælter ud hele tiden?
Ved ikke om det hører hjemme eller ej, for det vil ikke som sådan hjælpe nogen med at skifte væk, ud over måske at bidrage lidt til motivationen.
@niels Det var formålet med at have kategorien @tech-snak at folk kunne snakke generelt om big tech der uden at det behøvede at være handlingsanvisende (hvordan gør jeg dit og dat). Grufulde historier inklusive.
Snak om hvor vi er på vej med den teknologiske udvikling. Alt om big tech vs det frie internet, tips om hyggelige hjørner af small web og indieweb, modstand mod technofeudalismen, nye skandaler om tech-oligarkerne og hvordan vi gør os fri af dem.
-
Måske har jeg bare været forum-aktiv siden årtusindskiftet, men overskrifter/områder og underoverskrifter/underområder er noget, jeg bruger aktivt, og tags overhovedet ikke.
Til gengæld er netop de to en reflektion af, hvordan forummet er startet - men de kommer en smule til kort i forhold til, hvad de faktisk indeholder. For farvel til Google er en diskussion om søgemaskiner (Google), online-drev (drive), mobil-styresystem (Android), kort (Maps & Streetview), email og kalender (Gmail/Calendar), online-kontorprogrammer (Docs) - og Facebook om foreningsgrupper, events, privatsalg (Marketplace), messaging, sociale medier (FB & Instagram).