Lemmy kategori i Farvel Big Tech forumet?
-
Jo, da! Vi kan snakke om alt der handler om at forlade big tech og hvor man så skal hen. Er det fordi det ikke passer ind i subkategorierne Google, Meta osv? Vi oprettede dem fordi vi forventede at der ville komme mange tråde om dem, fordi der var mange snakke om dem i Signal-grupperne. Så det var bare for at spejle det.
Man kan sagtens lave nye tråde bare i hovedkategorien "Farvel Big Tech".
-
Jo, da! Vi kan snakke om alt der handler om at forlade big tech og hvor man så skal hen. Er det fordi det ikke passer ind i subkategorierne Google, Meta osv? Vi oprettede dem fordi vi forventede at der ville komme mange tråde om dem, fordi der var mange snakke om dem i Signal-grupperne. Så det var bare for at spejle det.
@malte sagde i Lemmy kategori i Farvel Big Tech forumet?:
Ja, det passer ikke så godt ind i det, da Reddit ikke er en GAFAM (Google, Apple, Facebook, Amazon, Microsoft) virksomhed, men ejet af Advance Publications. Kan dog sagtens forstår i oprettede netop de tråde, for at forsøge at holde emner om dem samlet.
Perfekt, det vil jeg gøre, formentlig i løbet af ugen.
-
@malte sagde i Lemmy kategori i Farvel Big Tech forumet?:
Ja, det passer ikke så godt ind i det, da Reddit ikke er en GAFAM (Google, Apple, Facebook, Amazon, Microsoft) virksomhed, men ejet af Advance Publications. Kan dog sagtens forstår i oprettede netop de tråde, for at forsøge at holde emner om dem samlet.
Perfekt, det vil jeg gøre, formentlig i løbet af ugen.
@voss Jeg er med dig - jeg er også lidt loren ved begrebet Big Tech (ligesom jeg er loren ved begrebet Big Ag, Big Pharma osv). Alle "Store" ondsindede virksomheder starter jo som små nuttede start-ups. Og der er masser af mellemstore virksomheder, der gør alle de samme ting som Google, Meta osv.
Cory Doctorows begreb om forlortning (enshittification) retter op på noget. Hvis teknologien har et profitmotiv og der ikke er nogen måde at forlade den og tage sit netværk og sin metadata med sig, så bliver teknologien næsten med garanti noget lort over tid.
Hvad kunne vi kalde det hvis ikke Big Tech?