Hjælp til formatering af boot disk Linux 25.04
-
Hejsa.
Jeg håber nogen kan hjælpe, da jeg er total nybegynder i Linux og derfor har nærmest ingen forudsætninger.Jeg har en ekstern disk, som jeg har brugt til boot disk for at installere Ubuntu .
Nu da jeg har gjort det på familiens computere, så vil jeg gerne bruge denne disk til noget helt andet. Men jeg kan ikke formatere denne disk, da den er “skrivebeskyttet”.
Hvad skal jeg mon gøre, så jeg kan bruge den disk til andet .
Håber nogen kan hjælpe.
Mvh
Jesper -
Hejsa.
Jeg håber nogen kan hjælpe, da jeg er total nybegynder i Linux og derfor har nærmest ingen forudsætninger.Jeg har en ekstern disk, som jeg har brugt til boot disk for at installere Ubuntu .
Nu da jeg har gjort det på familiens computere, så vil jeg gerne bruge denne disk til noget helt andet. Men jeg kan ikke formatere denne disk, da den er “skrivebeskyttet”.
Håber nogen kan hjælpe.
Mvh
Jesper@privat-far er det den melding, du får på din nye linux maskine, når du sætter disken i?
Prøv i så fald evt at gøre det via programmet "Diske" bare pas på at det er den rette du vælger at formattere så! -
M malte@radikal.social shared this topic
-
Hejsa.
Håber nogen kan hjælpe.
Mvh
Jesper