Dagens gode nyhed (for mig): Jeg fik endelig MobilePay til at virke på min Fairphone med Murena 🎉
-
Dagens gode nyhed (for mig): Jeg fik endelig MobilePay til at virke på min Fairphone med Murena
Jeg har ikke turdet lave noget hackeragtigt (som at fjerne den indbyggede browser), men en opdatering af e/OS i søndags ser ud til endelig at have løst "du SKAL have Google play" problemet som forhindrede appen i at virke.
Har i mellemtiden brugt min arbejdstelefon (noget standard Android) til at "opbevare" min mobilepay.
Håber det bliver ved med at virke fremover.
@BogWitch Håber virkeligt det bliver stabilt brugbart, jeg skifter det sekund man stabilt kan bruge MobilePay, netbank og MitID på et af de alternative OSer.
Jeg har ikke en arbejdstelefon, så det er ikke en løsning for mig...
-
Dagens gode nyhed (for mig): Jeg fik endelig MobilePay til at virke på min Fairphone med Murena
Jeg har ikke turdet lave noget hackeragtigt (som at fjerne den indbyggede browser), men en opdatering af e/OS i søndags ser ud til endelig at have løst "du SKAL have Google play" problemet som forhindrede appen i at virke.
Har i mellemtiden brugt min arbejdstelefon (noget standard Android) til at "opbevare" min mobilepay.
@BogWitch Oh hvor fantastisk 🥳 !
Jeg pinger lige @tofticles
-
@BogWitch Det er godt nyt - tak fordi du deler oplevelsen
Jeg vil SÅ sindsygt gerne have en Fairphone næste gang, men jeg gider ikke måsle for meget med "hacks" på min "daily driver-telefon", det gør jeg så rigeligt på mine ældre mobiler
-
@BogWitch Oh hvor fantastisk 🥳 !
Jeg pinger lige @tofticles
@svedigtype @BogWitch Oooooh! Det lyder virkelig godt! Det er en af de store knaster for mig/os - jeg skal også have kigget på Rejsekort/-Billet og DSB app, men tror ikke de er ligeså stort et problem som MP
.
Kan godt lige være vi pinger, når det bliver aktuelt
.
-
@BogWitch ved du om det virker på GrapheneOS med sandboxed Google Play?
-
-
@Strit hej Dan. Nej, det kan jeg ikke svare med sikkerhed på.
Men den her diskussion har kørt nogle gange herinde. Jeg synes jeg kan huske nogen sige det virkede på GrapheneOS i den her periode hvor det ikke virkede på e/OS (som også har noget sandboxed google play i deres app store)?
Med lidt held er der andre her i tråden der ved mere om Graphene?
-
-
-
N niels shared this topic
-
@svedigtype @BogWitch Oooooh! Det lyder virkelig godt! Det er en af de store knaster for mig/os - jeg skal også have kigget på Rejsekort/-Billet og DSB app, men tror ikke de er ligeså stort et problem som MP
.
Kan godt lige være vi pinger, når det bliver aktuelt
.
@tofticles Jeg skal hilse og sige at DSB-app med check ind, virker på min e/os
Nu skal jeg ind og prøve med mobilepay igen. Og e-boks, som også driller.
-
-
-
S simonjust@mstdn.dk shared this topic