Nyt Dansk Socialt Medie - SOCii
-
Efter min mening er det hvad man ville kalde closed source. Open source skal jo være frit tilgængeligt, ellers er det jo ikke open.
Du kan også hente kildekoden, du kan hente kildekoden hos leverandøren, men hvad er OpenSource og hvad er Free Source, det kan vi vist have lange diskussioner om - og jeg ved at Linus og Richard også er uenig om. Men der står ikke nogen sted at OpenSource skal være GRATIS? Så hvis du vil betale mig XXX antal kroner, må du gerne få min kildekode som jeg har købtHar du overvejet at gøre brug af donationer i stedet for reklamer? Det har fungerer meget godt på Feddit.dk, men klart ikke nok til at betale en løn. - kan jeg uploade en 500 MB video på Feddit? Det er vi allerede i gang med og kan vi drive platformen via funds, så gør vi da helt klart det, men hvem skal sidde og skrive ansøgninger til de forskellige fonde og bruge 100'vis af timer på det uden at få løn for det?
Efter min mening ændrer SOCii ikke signifikant noget - det er blot endnu et centraliseret, lukket medie blandt alle andre “traditionelle” sociale medier. Det at det kun er dansk er en ulempe, ikke en fordel, da man i praksis så er nødt til at bruge andre sociale medier samtidig for at deltage i internationalt indhold. Vi åbner allerede op med flere sprog nu her ved næste opdatering i den kommende weekend.
Har du nogen planer om at forbinde til fediverset i fremtiden? Nej
Men der står ikke nogen sted at OpenSource skal være GRATIS?
Open source doesn’t just mean access to the source code. The distribution terms of open source software must comply with the following criteria:
1. Free Redistribution
The license shall not restrict any party from selling or giving away the software as a component of an aggregate software distribution containing programs from several different sources. The license shall not require a royalty or other fee for such sale.
-
Men der står ikke nogen sted at OpenSource skal være GRATIS?
Open source doesn’t just mean access to the source code. The distribution terms of open source software must comply with the following criteria:
1. Free Redistribution
The license shall not restrict any party from selling or giving away the software as a component of an aggregate software distribution containing programs from several different sources. The license shall not require a royalty or other fee for such sale.
Mange tak President_Pyrus: Det understreger bare at SOCii ER OpenSource, da jeg har købt kildekoden og genanvender den som jeg lyster og kan også videresælge det hvis jeg har lyst
-
Mange tak President_Pyrus: Det understreger bare at SOCii ER OpenSource, da jeg har købt kildekoden og genanvender den som jeg lyster og kan også videresælge det hvis jeg har lyst
Hvis du læser en paragraf længere, så vil du se at du fuldstændig modsiger definitionen:
- Source Code
The program must include source code, and must allow distribution in source code as well as compiled form. Where some form of a product is not distributed with source code, there must be a well-publicized means of obtaining the source code for no more than a reasonable reproduction cost, preferably downloading via the Internet without charge. The source code must be the preferred form in which a programmer would modify the program. Deliberately obfuscated source code is not allowed. Intermediate forms such as the output of a preprocessor or translator are not allowed.
Du må altså ikke tage så meget som en krone mere for kildekoden af et open-source program, som det medie du leverer kildekoden på kostede. Som download på internettet skal kildekoden derfor også være gratis. Hvis du af en eller anden årsag vælger at sende kildekoden på CD med PostNord, så må gebyret for dette ikke overstige den blanke CDs pris samt fragtprisen.
-
Det er bestemt ikke det jeg siger. SOCii har jo intet med open source at gøre, og jeg synes faktisk ærligt talt at det direkte er falsk markedsføring at sige at der er tale om open source, når det åbenlyst for enhver, der har den mindste smule viden om det, ikke er tilfældet. Du skal også huske på punkt 2, som er endnu mere relevant i dette tilfælde:
- Source Code
The program must include source code, and must allow distribution in source code as well as compiled form. Where some form of a product is not distributed with source code, there must be a well-publicized means of obtaining the source code for no more than a reasonable reproduction cost, preferably downloading via the Internet without charge. The source code must be the preferred form in which a programmer would modify the program. Deliberately obfuscated source code is not allowed. Intermediate forms such as the output of a preprocessor or translator are not allowed.
-
jeg synes måske at Hr. @SorteKanin@feddit.dk burde læse lidt mere op på lektien…
Udover at din brug af "open source" er åbenlyst forkert, så er der altså heller ingen grund til sådan en sarkastisk og nederdrægtig bemærkning. Jeg håber da ikke at det er den slags opførsel som brugerne på socii.dk vil møde. Hvis vi endelig skal snakke om lektier så kan jeg fortælle at jeg har en kandidatgrad i datalogi, så jeg vil vove at påstå at jeg ved hvad jeg snakker om.
-
Er jeg den eneste som tænker "suck-ii" ?
Har ikke kigget særlig meget rundt på sitet - har heller ikke oprettet en konto.
Efter at have læst udviklerens nedsmeltning og mangel på respekt overfor andre, kalder jeg det "sucky" indtil vedkommede undskylder for sin opførsel.
-
Efter at have læst udviklerens nedsmeltning og mangel på respekt overfor andre, kalder jeg det "sucky" indtil vedkommede undskylder for sin opførsel.
Taget i betragtning af at han nu slettede sin bruger og alle sine kommentarer tror jeg ikke det kommer til at ske desværre.
-
Ja, hold da op. Magen til lignende opførsel vil man skulle lede længe efter, i hvert fald på Feddit.dk—og nu har han oven i købet slettet sine kommentarer. Måske han selv indså sin adfærds pinlighed?
-
Hej alle. Jeg håber den her kommentar kommer igennem fra NodeBB. Jeg har læst tråden og kan se at skaberen af SOCii slettede sine kommentarer, så de ikke længere fremgår af tråden inde på feddit.dk
Til orientering kan vi stadig læse alle indlæggene herovre i vores ende. I kan evt selv prøve at se her.
-
Hej alle. Jeg håber den her kommentar kommer igennem fra NodeBB. Jeg har læst tråden og kan se at skaberen af SOCii slettede sine kommentarer, så de ikke længere fremgår af tråden inde på feddit.dk
Til orientering kan vi stadig læse alle indlæggene herovre i vores ende. I kan evt selv prøve at se her.
Hm okay, det er jo egentlig lidt problematisk at NodeBB ikke sletter indhold når det slettes af forfatteren.
-
Hm okay, det er jo egentlig lidt problematisk at NodeBB ikke sletter indhold når det slettes af forfatteren.
@sortekanin@feddit.dk sagde i Nyt Dansk Socialt Medie - SOCii:
Jeg kan ikke se dem her på fedi.dk længere. Kan heller ikke se dem på feddit.dk. Måske der bare var en forsinkelse.
-
@sortekanin@feddit.dk sagde i Nyt Dansk Socialt Medie - SOCii:
Jeg kan ikke se dem her på fedi.dk længere. Kan heller ikke se dem på feddit.dk. Måske der bare var en forsinkelse.
Jeg kan stadig se dem på fedi.dk?