Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • PopulĂŠre
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Feddit.dk
  3. [2026-04-10] Fri snak fredag

[2026-04-10] Fri snak fredag

Planlagt Fastgjort LÄst Flyttet Feddit.dk
fedditdk
24 IndlĂŠg 14 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ĂŠldste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne trÄd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • E excessshiv@lemmy.dbzer0.com

Det er nok sket for en hel del. Det er nok heller ikke en cykel til mange tusinde kroner?

Den er ikke meget dyr, men det er (desvÊrre?) heller ikke en billig havelÄge. Nyprisen er nok omkring 15k. Den er fastlÄst til et stativ sÄ bliver nÞdt til at skÊre lÄsen over for at tage den med hjem. Jeg overvejede at bare fjerne baghjulet da det trods alt er billigere end en ny cykel, men det er bare heller ikke lige noget jeg havde lyst til at bruge 2k pÄ.

V This user is from outside of this forum
    V This user is from outside of this forum
    vonreposti@feddit.dk
    wrote sidst redigeret af

Alt efter hvor billig kodelÄsen er, sÄ kan det nogle gange vÊre hurtigere at dirke den op end at taste koden. Tag et kig pÄ LockPickingLawyer pÄ YouTube.

NB: Det anbefales altid ikke at dirke lÄse der er i brug. Man kan ÞdelÊgge lÄsen og der er ogsÄ det legitime ved det, men en boltsaks er ikke meget anderledes her.

1 Reply Last reply
    0
    • E This user is from outside of this forum
      E This user is from outside of this forum
      excessshiv@lemmy.dbzer0.com
      wrote sidst redigeret af

Hmm
jeg har muligvis noget fra overvĂ„gningskameraerne derhjemme som kan bruges, men det viser nok ikke cyklen super tydeligt. Men det er vel bedre end ingenting đŸ€·â€â™‚ïž

1 Reply Last reply
      0
      • E excessshiv@lemmy.dbzer0.com

Hvordan griber man det lige an, hvis man ved en fejl er kommet til at omkode cykellÄsen da man lÄste sin cykel pÄ et offentligt sted? Jeg har reelt ikke noget dokumentation pÄ, at cyklen er min da den er kÞbt brugt for flere Är siden.

klorofyl@feddit.dkK This user is from outside of this forum
        klorofyl@feddit.dkK This user is from outside of this forum
        klorofyl@feddit.dk
        wrote sidst redigeret af

Hvad er det for en lÄs ?

E 1 Reply Last reply
        0
        • klorofyl@feddit.dkK klorofyl@feddit.dk

Hvad er det for en lÄs ?

excessshiv@lemmy.dbzer0.com
          wrote sidst redigeret af

SÄdan en leddelt foldelÄs med en 4-cifret kombination.

1 Reply Last reply
          0
          • sortekanin@feddit.dkS sortekanin@feddit.dk

Tror stadig S, SF, R, M med Ø som stÞtteparti er mest sandsynligt. Det er lidt en kamel at sluge for LÞkke, men jeg tÊnker det er en mindre kamel end fx at V gÄr i regering igen eller at K er i regering sammen med S og muligvis SF.

bullerfar@lemmy.worldB This user is from outside of this forum
            bullerfar@lemmy.world
            wrote sidst redigeret af

Didn’t age well xD

1 Reply Last reply
            0
            • A automod@feddit.dk

SÄ er det endelig fredag! Dette er trÄden, hvor der kan snakkes om alt og intet.

Denne trÄd oprettes automatisk af botten hver fredag kl 6.

Hvis du har spÞrgsmÄl til botten eller Þnsker at bruge den pÄ et fÊlleskab, sÄ skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

God weekend!

N This user is from outside of this forum
              nangijala@feddit.dk
              wrote sidst redigeret af

Jeg er sÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ fresh pÄ weekend!

Andre der vĂ„gnede op til julesne udenfor i morges?đŸ« 

redsnt@feddit.dkR 1 Reply Last reply
              0
              • bullerfar@lemmy.worldB This user is from outside of this forum
                bullerfar@lemmy.world
                wrote sidst redigeret af

Der er stĂžrre sandsynlighed for et nyt valg bliver udskrevet end at moderaterne samarbejder med Enhedslisten.

1 Reply Last reply
                0
                • bullerfar@lemmy.worldB This user is from outside of this forum
                  bullerfar@lemmy.world
                  wrote sidst redigeret af

Det er jo det smukke ved det. Jeg védder en 50’er

1 Reply Last reply
                  0
                  • N This user is from outside of this forum
                    nangijala@feddit.dk
                    wrote sidst redigeret af

SĂ„ sandt 😅 jeg er nok mest i dunfrakke-klubben. Vil hellere svede end fryse.

1 Reply Last reply
                    0
                    • sommerhaven@feddit.dkS This user is from outside of this forum
                      sommerhaven@feddit.dkS This user is from outside of this forum
                      sommerhaven@feddit.dk
                      wrote sidst redigeret af

đŸ€© nuurh, den er dejlig.

Sjovt med Fþns 😅

1 Reply Last reply
                      0
                      • N nangijala@feddit.dk

Jeg er sÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ fresh pÄ weekend!

Andre der vĂ„gnede op til julesne udenfor i morges?đŸ« 

redsnt@feddit.dkR This user is from outside of this forum
                        redsnt@feddit.dk
                        wrote sidst redigeret af

Og her pÄ lÞrdag snakker DMI om op mod 18 grader. Klassisk dansk vejr.

1 Reply Last reply
                        0
                        • A automod@feddit.dk

SÄ er det endelig fredag! Dette er trÄden, hvor der kan snakkes om alt og intet.

Denne trÄd oprettes automatisk af botten hver fredag kl 6.

Hvis du har spÞrgsmÄl til botten eller Þnsker at bruge den pÄ et fÊlleskab, sÄ skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

God weekend!

redsnt@feddit.dk
                          wrote sidst redigeret af

Jeg brokker mig nok igen pÄ fredag d. 17/4-26 om det her, men jeg opdagede for halvanden mÄneds tid siden at pÄ en af mine harddiske som jeg havde kÞbt d. 15/5-25 der var der en defekt sektor. Kun en.
                          Jeg brugte reklamationsretten og sendte den ind i troen om at jeg nok ville fÄ en ny harddisk retur. Men ak, de har valgt at sende pengene som jeg gav for den retur, altsÄ pengene som den kostede tilbage i maj sidste Är.
                          Jeg tÊnker at det er lidt sÊrt, men at jeg jo bare kan bruge pengene de sender retur til at kÞbe en harddisk af samme mÊrke og model, og sÄ gÄr det op for mig hvorfor de har sendt pengene for mit kÞb retur: Prisen er steget med 150% pÄ 11 mÄneder!
                          Hvad fanden foregÄr der?

Og nÄ ja, bÞr jeg kontakte computersalg.dk, som er firmaet jeg har handlet hos, og hÞre om det er normal praksis, eller har i andre forslag til om jeg kan kÞre noget ved udfaldet her? Jeg er ret sikker pÄ at det er fÞrste gang jeg fÄr pengene retur for en reklamationssag, sÄ er jeg lidt paf.

madsenandersc@social.vivaldi.netM 1 Reply Last reply
                          0
                          • redsnt@feddit.dkR redsnt@feddit.dk

Jeg brokker mig nok igen pÄ fredag d. 17/4-26 om det her, men jeg opdagede for halvanden mÄneds tid siden at pÄ en af mine harddiske som jeg havde kÞbt d. 15/5-25 der var der en defekt sektor. Kun en.
                            Jeg brugte reklamationsretten og sendte den ind i troen om at jeg nok ville fÄ en ny harddisk retur. Men ak, de har valgt at sende pengene som jeg gav for den retur, altsÄ pengene som den kostede tilbage i maj sidste Är.
                            Jeg tÊnker at det er lidt sÊrt, men at jeg jo bare kan bruge pengene de sender retur til at kÞbe en harddisk af samme mÊrke og model, og sÄ gÄr det op for mig hvorfor de har sendt pengene for mit kÞb retur: Prisen er steget med 150% pÄ 11 mÄneder!
                            Hvad fanden foregÄr der?

Og nÄ ja, bÞr jeg kontakte computersalg.dk, som er firmaet jeg har handlet hos, og hÞre om det er normal praksis, eller har i andre forslag til om jeg kan kÞre noget ved udfaldet her? Jeg er ret sikker pÄ at det er fÞrste gang jeg fÄr pengene retur for en reklamationssag, sÄ er jeg lidt paf.

madsenandersc@social.vivaldi.netM This user is from outside of this forum
                            madsenandersc@social.vivaldi.netM This user is from outside of this forum
                            madsenandersc@social.vivaldi.net
                            wrote sidst redigeret af

@RedSnt @AutoMod

Jeg er ikke 100% opppe pÄ reglerne i dag, men tidligere var det op til sÊlgeren, om de ville ombytte varen eller give pengene retur.

Er det lidt en lumpen ting at give pengene tilbage og sandsynligvis selv sÊlge den harddisk, som man fÄr tilbage fra producenten (omend det kan godt tage et par mÄneder)? Ja, det stiller i hvert fald kÞber i en noget ringere situation. Er det ulovligt? Nej, det tror jeg ikke.

Jeg tror ikke, du kan gÞre ret meget andet end at lade vÊre med at handle hos Computersalg fremover - og sÄ selvfÞlgelig fortÊlle Êrligt om din oplevelse til alle dem, du mÞder.

1 Reply Last reply
                            0
                            Svar
                            • Svar som emne
                            Login for at svare
                            • Ældste til nyeste
                            • Nyeste til ĂŠldste
                            • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.