Suspendering fra Facebook-gruppen Boycut varer fra USA
-
@tidemann @snue Giver ingen mening. Trods mit store engagement siden gruppens opstart bliver stort set alle mine opslag også afvist. Jeg er dog endnu ikke blevet suspenderet, trods jeg har brokket mig over afvisningerne. Tror bare at gruppen er vokset så meget, at der ikke er en fælles strategi på tværs af de mange moderatorer. Til orientering er gruppen selv ved at lave et alternativ til FB, da de kan mærke presset fra META, som efter det oplyste truer gruppen på sin eksistens.@rittersport @rittersport @snue Det er bare underligt at de har så travlt med at styre hvad der kommer ud i gruppen.
-
@rittersport @rittersport @snue Det er bare underligt at de har så travlt med at styre hvad der kommer ud i gruppen.@tidemann @snue Ja, men META bryder sig sikkert ikke om, at man anvender deres platform som en "trojansk hest". Flere af mine afviste opslag handler om alternativer til de store tech-systemer, som afvises med reference til at lignende poster findes. Til gengæld tillades flittigt andre opslag med gentagelser og andre brud på gruppens regelsæt, som så løbende er blevet ændret. Men nok heller ikke nemt at etablere en gruppe og så 3-4 uger efter administrere 85.000 medlemmer, der hver især er bidragsydere
-
Jeg blev begrænset i gruppen i går. Jeg lavede en god sjat kommentarer på mit opslag om forum.fedi.dk, men jeg føler de fleste af mine kommentarer var svar på spørgsmål der blev stillet af andre.
Jeg tror ikke, at det er nemt at være moderator på så stort et forum, og man kommer nødvendigvis til at lave fejl. Det er dog også spøjst, at det virker til, at der bliver slået ned på forslag til alternativer til facebook.
Det ligner også, at kommentarer er blevet slået fra på opslaget
-
Jeg blev begrænset i gruppen i går. Jeg lavede en god sjat kommentarer på mit opslag om forum.fedi.dk, men jeg føler de fleste af mine kommentarer var svar på spørgsmål der blev stillet af andre.
Jeg tror ikke, at det er nemt at være moderator på så stort et forum, og man kommer nødvendigvis til at lave fejl. Det er dog også spøjst, at det virker til, at der bliver slået ned på forslag til alternativer til facebook.
Det ligner også, at kommentarer er blevet slået fra på opslaget
-
@snue Det er da en smule ironisk at de gerne vil væk fra amerikanske varer, men ikke facebook…
Men dit opslag er der da stadig, korrekt?
-
@snue Det er da en smule ironisk at de gerne vil væk fra amerikanske varer, men ikke facebook…
Men dit opslag er der da stadig, korrekt?
-
-
@tidemann@friendica.dk Det kunne det vel, når det er der de fleste er.
-
@tidemann@friendica.dk Det kunne man nok godt. Jeg er der ikke selv, så jeg kan ikke stå for det. Men jeg synes egentlig hellere at vi skal få dem over på forummet her, så kan de også blive lidt onboardet lidt ift. at forummet snakker med Fediverset. Jeg tror også det er nemmere at få skabt en lækkert overblik over posts/tråde på et forum fremfor i en facebook-gruppe
-
@tidemann@friendica.dk Det kunne man nok godt. Jeg er der ikke selv, så jeg kan ikke stå for det. Men jeg synes egentlig hellere at vi skal få dem over på forummet her, så kan de også blive lidt onboardet lidt ift. at forummet snakker med Fediverset. Jeg tror også det er nemmere at få skabt en lækkert overblik over posts/tråde på et forum fremfor i en facebook-gruppe
@samsapti Jamen jeg er faktisk enig. Men gruppen på Facebook kan jo henvise til denne gruppe. -
@samsapti Jamen jeg er faktisk enig. Men gruppen på Facebook kan jo henvise til denne gruppe.
@tidemann@friendica.dk Men hvorfor så have en hel gruppe hvis der alligevel henvises til forummet, er mit spørgsmål så?
-
-
@tidemann@friendica.dk Men hvorfor så have en hel gruppe hvis der alligevel henvises til forummet, er mit spørgsmål så?
@samsapti Fordi folk har brug for tid til at forstå alternativerne. Fx at de ikke behøver at slette deres nuværende profiler med det samme. Der kan også være familie og venner, der har brug for hjælp.
Noget af det jeg selv har oplevet, er, at når man ikke har en password-husker, så er det en kæmpe barriere at åbne nye konti og komme ind på dem igen. Så selv få simple hjælpeopgaver bliver super kompliceret af at der skal nulstilles password undervejs. Først derefter kan man begynde at hjælpe med apps og forståelse af at man kan kommunikere på kryds og tværs af de forskellige tjenester i Fediverset. -
Hov, jeg glemmer lige en væsentlig ting: Jeg svarer dig fra min profil på https://forum.fedi.dk, hvor den her tråd er blevet flyttet ind. Det er det jeg refererer til når jeg siger forum
Tråden på forummet: https://forum.fedi.dk/topic/117e92ac-b750-432c-ab37-bb9cc89f8c15
-
Hov, jeg glemmer lige en væsentlig ting: Jeg svarer dig fra min profil på https://forum.fedi.dk, hvor den her tråd er blevet flyttet ind. Det er det jeg refererer til når jeg siger forum
Tråden på forummet: https://forum.fedi.dk/topic/117e92ac-b750-432c-ab37-bb9cc89f8c15
@samsapti Ja, det er jeg med på. -
@tidemann@friendica.dk Hvis du har energi til at oprette en facebook-gruppe og skabe en bedre pipeline fra Facebook over i fediverset - og kalde den Farvel Big Tech - så synes jeg du skal gøre det. Som du siger kan nogle folk have brug for en trædesten. Og nu hvor det ser ud til at der bliver lukket ned for nogle af jeres indlæg i Boycut-gruppen, kan det også have en funktion at have grupper med mindre censur.
-
@tidemann@friendica.dk Hvis du har energi til at oprette en facebook-gruppe og skabe en bedre pipeline fra Facebook over i fediverset - og kalde den Farvel Big Tech - så synes jeg du skal gøre det. Som du siger kan nogle folk have brug for en trædesten. Og nu hvor det ser ud til at der bliver lukket ned for nogle af jeres indlæg i Boycut-gruppen, kan det også have en funktion at have grupper med mindre censur.
-
@malte Den ville sikkert hurtigt blive bannet af facebook selv, men så får vi Pixelfed-effekten jo
@samsapti Måske er det tid til det? Jeg kan godt være sådan lidt YOLO. Dem af jer der er på Facebook kan jo gøre det til en udfordring for andre: Prøv at se om du kan få lov til at lave invitationer til at komme over på fediverset, fx få hjælp og råd på det her forum.
-
@samsapti Måske er det tid til det? Jeg kan godt være sådan lidt YOLO. Dem af jer der er på Facebook kan jo gøre det til en udfordring for andre: Prøv at se om du kan få lov til at lave invitationer til at komme over på fediverset, fx få hjælp og råd på det her forum.
-