#TeslaTakeDown
-
@malte @jeppe @fanden @nerdd @jwcph @siggi @jowek lidt og off topic. Jeg tror EM er halv ligeglad. Han har så mange penge at det er historieskrivning og galskabens ambitioner om at være præsident for Mars det tænder han.
Til gengæld: hans biler er selvkørende dræbermaskiner kontrolleret fra USA. Konstant på nettet og muligvis med video overvågning. EU burde simpelthen forberede at nationalisere samtlige biler og ladestationener. "På onsdag kl 10 kollidere alle min biler med fjenden"
-
E engedal@mastodon.online shared this topic
-
@malte @jeppe @fanden @nerdd @jwcph @siggi @jowek lidt og off topic. Jeg tror EM er halv ligeglad. Han har så mange penge at det er historieskrivning og galskabens ambitioner om at være præsident for Mars det tænder han.
Til gengæld: hans biler er selvkørende dræbermaskiner kontrolleret fra USA. Konstant på nettet og muligvis med video overvågning. EU burde simpelthen forberede at nationalisere samtlige biler og ladestationener. "På onsdag kl 10 kollidere alle min biler med fjenden"
@andreasio @malte @jeppe @fanden @nerdd @jwcph @siggi
Musks dommedags ridt er finansieret af skattesubsidier og adgang til konstant kredit fra bankerne. Mister han de 2, så er der likviditets problemer. En smadret aktieværdi, hæmmer kreditflowet, og et tilsmudset narrativ forhåbentlig adgang til offentlig støtte.
-
@siggi Jeg tror argumenter som "ejerskab af en Tesla (…) hjælper med til at opkøbe Grønland" og lignende afleder opmærksomheden fra de gode pointer, fordi det blander Trump og Musk sammen. De er helt sikkert bonkammerater, men det giver flyeren et konspiratorisk og useriøst skær.
Tænk på at den som læser lappen er irriteret/skamfuld/begge dele over at finde den i sin forrude, så vær saglig, kortfattet og overbevisende. Undgå at åbne med "Sælg din bil nu nu nu!"
@fanden Tak for virkelig godt input. Jeg har også forsøgt at være åben i starten. Har du en konkret idé til hvordan formuleringer kunne laves endnu bedre?
Grønlands punktet var et forsøg på at oversætte det ind i en dansk kontekst. I den amerikanske flyer skriver de kun om DUGE. Musk har engang nævnt Grønland. Så helt konspiratorisk er det ikke: https://jyllands-posten.dk/international/ECE17783389/elon-musk-om-groenlaenderne-jeg-tror-de-gerne-vil-vaere-en-del-af-amerika/ , Men stadig tyndt. Synes du helt at jeg skal lade være med at have punkter som den. Elller kun nogle, hvilke?
-
@jeppe @fanden @nerdd @siggi @malte @jowek ved ik hvor relevant en attack surface disse ejere er, i virkeligheden - måske bedre med en "er du træt af at blive råbt & dyttet af" imfo-flyer? Måske med et "det er bare min bil, jeg støtter ikke Musk"-emblem af en art? Ku være ret fedt at standardisere sådan et - synligt på afstand, sprog-uafhængigt...
Der har været hærverk på Teslaer i mit kvarter. Så er lidt varsom med at starte med spørge om folk er træt af chikane. Kunne forstås som en trussel. Men god ide at prøve at lave et symbol som kunne virke mange steder. Der er mange gode bud i omløb. Her et billeder fra en Tesla i mit kvartet.
-
M malte@radikal.social shared this topic
-
@fanden Tak for virkelig godt input. Jeg har også forsøgt at være åben i starten. Har du en konkret idé til hvordan formuleringer kunne laves endnu bedre?
Grønlands punktet var et forsøg på at oversætte det ind i en dansk kontekst. I den amerikanske flyer skriver de kun om DUGE. Musk har engang nævnt Grønland. Så helt konspiratorisk er det ikke: https://jyllands-posten.dk/international/ECE17783389/elon-musk-om-groenlaenderne-jeg-tror-de-gerne-vil-vaere-en-del-af-amerika/ , Men stadig tyndt. Synes du helt at jeg skal lade være med at have punkter som den. Elller kun nogle, hvilke?
@siggi Jeg lægger lige hovedet i blød. Flere som har købt Teslaer har nok gjort det i god mening, og føler sig sikkert lidt som sorteper lige nu. Måske rammer det bedre med en forstående tone, uden derfor at give dem fripas og syndsforladelse...?
-
@siggi Jeg lægger lige hovedet i blød. Flere som har købt Teslaer har nok gjort det i god mening, og føler sig sikkert lidt som sorteper lige nu. Måske rammer det bedre med en forstående tone, uden derfor at give dem fripas og syndsforladelse...?
@fanden ja, det tror jeg du har ret i.
-
Der har været hærverk på Teslaer i mit kvarter. Så er lidt varsom med at starte med spørge om folk er træt af chikane. Kunne forstås som en trussel. Men god ide at prøve at lave et symbol som kunne virke mange steder. Der er mange gode bud i omløb. Her et billeder fra en Tesla i mit kvartet.
-
@fanden ja, det tror jeg du har ret i.
-
@tanyakaroli @fanden Kunne være mega optur!
-
D dukop@radikal.social shared this topic
S siggi@radikal.social shared this topic
-
@tanyakaroli @fanden Kunne være mega optur!
@siggi Med @tanyakaroli ved roret behøver jeg nok højst komme med evt kommentarer
-
Jeg tænker mere i denne retning. Vi skal have folk med sammen med andre. Det tror jeg ikke, vi gør ved at irritere, provokere og skubbe dem væk.
“Du har sikkert også købt din Tesla, før du vidste, at Elon Musk var fascist. Og du er sikkert også træt af at blive forbundet med ham og støtte ham gennem dine omkostninger ved at holde bilen kørende. Gør en forskel sammen med rigtig mange andre, som ejer en Tesla. Sælg den”.
Noget i denne retning også måske en pil til teslatakedown.com
-
Jeg tænker mere i denne retning. Vi skal have folk med sammen med andre. Det tror jeg ikke, vi gør ved at irritere, provokere og skubbe dem væk.
“Du har sikkert også købt din Tesla, før du vidste, at Elon Musk var fascist. Og du er sikkert også træt af at blive forbundet med ham og støtte ham gennem dine omkostninger ved at holde bilen kørende. Gør en forskel sammen med rigtig mange andre, som ejer en Tesla. Sælg den”.
Noget i denne retning også måske en pil til teslatakedown.com
@engedal hvad hjælper det at sælge den?
-
@engedal hvad hjælper det at sælge den?
@bjarkess@mastodon.social Jeg er ikke ekspert i brugtvogne, men noget med at brugtvognsmarkedet oversvømmes samt dårligt omdømme af Tesla, da folk vil af med dem).
-
@siggi Med @tanyakaroli ved roret behøver jeg nok højst komme med evt kommentarer
-
En tankevækkende oplevelse fra vor bekendtes kvarter:
Der havde været et voldsomt oprin, og en af beboerne spurgte i beboerforeningen, om de havde set noget.
3 Tesla-ejere indleverede videooptagelser fra bilen.
Det virkede lidt vildt på mig, en rullende overvågnings-kameravogn. -
En tankevækkende oplevelse fra vor bekendtes kvarter:
Der havde været et voldsomt oprin, og en af beboerne spurgte i beboerforeningen, om de havde set noget.
3 Tesla-ejere indleverede videooptagelser fra bilen.
Det virkede lidt vildt på mig, en rullende overvågnings-kameravogn.@mj-j “– Man må gerne fotografere i det offentlige rum, så længe man selv fysisk er til stede. Det er ikke tilfældet med Tesla, hvor der sker en automatisk indsamling. At indsamle så mange optagelser og så store mængder data, som bilerne tilsyneladende gør, er ulovligt, siger han” ( Lektor ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, DMJX, Thomas Pallesen ).
-
@mj-j “– Man må gerne fotografere i det offentlige rum, så længe man selv fysisk er til stede. Det er ikke tilfældet med Tesla, hvor der sker en automatisk indsamling. At indsamle så mange optagelser og så store mængder data, som bilerne tilsyneladende gør, er ulovligt, siger han” ( Lektor ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, DMJX, Thomas Pallesen ).
@Jonzie_74 Jeg arbejder jo for Københavns Kommune - vi har haft det oppe som et data-spørgsmål med alle kameraerne i elbiler, og ikke bare i Tesla.
-
S snue@radikal.social shared this topic
-
@tanyakaroli @fanden Godt arbejde. tak! jeg kigger på det senere eller i morgen . Jeg overvejer at sætte det meste fakta på bagsiden. Altså punkterne med hvor nedtur Musk er.