Spørgsmål til alle sikkerheds "experter"...
-
1/1Spørgsmål til alle sikkerheds "experter"...
Jeg bruger Vivaldi browser på min Android telefon og på min Linux computer.
Jeg bruger også Facebook, fordi der er nogle grupper jeg er med i som ikke lige er Fediverset.
Mit spørgsmål er: jeg stod i Harald Nyborg den anden dag og søgte på nogle lamper via Vivaldi/Duck Duck go. Fordi jeg jo gerne vil undgå at blive tracket. -
2/2 Jeg var så på FB i dag og gæt hvilke annoncer der dukker op i mit feed hele tiden? Ja samme type lamper som jeg havde søgt på. Wtf? Er der ingen på at undgå at ens data bliver delt i øst og vest? altså uden at være komplet radikal...
-
N niels@social.data.coop shared this topic
-
2/2 Jeg var så på FB i dag og gæt hvilke annoncer der dukker op i mit feed hele tiden? Ja samme type lamper som jeg havde søgt på. Wtf? Er der ingen på at undgå at ens data bliver delt i øst og vest? altså uden at være komplet radikal...
@bott en mulig forklaring er at en af de sider du besøgte under din søgning havde en facebook dims som via dit formodede automatiske login til facebook kunne opsnappe din lampe-interesse...
-
N niels shared this topic
-
@bott@mastodon.nu
Er du logget ind på Facebook i den browser? Har du brugt “log ind med Facebook” på nogen sider med den browser? Der kan også være forskellige andre muligheder, men de to burde kunne forklare det. -
@bott@mastodon.nu
Er du logget ind på Facebook i den browser? Har du brugt “log ind med Facebook” på nogen sider med den browser? Der kan også være forskellige andre muligheder, men de to burde kunne forklare det.@niels Hmmm ja har været logget ind på computeren....
-
@bott en mulig forklaring er at en af de sider du besøgte under din søgning havde en facebook dims som via dit formodede automatiske login til facebook kunne opsnappe din lampe-interesse...
@fideldonson @bott Tænker at jeg prøver at slette facebook igen fra min mobil, og ikke ligger ind via Vivaldi på computeren. Jeg har også overvejet om brug af G-board på Android sender data nok videre til at annoncører kan fange det....og så er det jo lige meget med at bruge en alternativ browser. I hvert fald noget skal skal have forsket videre i.
-
@fideldonson @bott Tænker at jeg prøver at slette facebook igen fra min mobil, og ikke ligger ind via Vivaldi på computeren. Jeg har også overvejet om brug af G-board på Android sender data nok videre til at annoncører kan fange det....og så er det jo lige meget med at bruge en alternativ browser. I hvert fald noget skal skal have forsket videre i.
@bott@mastodon.nu Jeg har også været på udkig efter noget, der kan leve op til Gboard.
De andre er i min optik simpelthen ikke gode nok - især ikke hvis man skriver med swiping. -
@bott@mastodon.nu Jeg har også været på udkig efter noget, der kan leve op til Gboard.
De andre er i min optik simpelthen ikke gode nok - især ikke hvis man skriver med swiping.@mj-j Hvad har du fundet af alternativer?