#DanmarkSkifter #NyPåMastodon #DKMastodon
-
Mange af mine venner fra FB synes det er rigtig svært at skifte.På FB laver du jo bare en konto, uploader et profilbillede, får Google til at finde dine venner og vupti. Og det har jo så en pris.
Jeg vil gerne lave et opslag med anvisninger til de af mine venner, der vover sig herover. Måske låse det fast foroven i mit feed. Kan det lade sig gøre?
Er der nogle af jer, der har anvisninger liggende, som I vil dele med mig, og som jeg kan sample fra?
-
Mange af mine venner fra FB synes det er rigtig svært at skifte.På FB laver du jo bare en konto, uploader et profilbillede, får Google til at finde dine venner og vupti. Og det har jo så en pris.
Jeg vil gerne lave et opslag med anvisninger til de af mine venner, der vover sig herover. Måske låse det fast foroven i mit feed. Kan det lade sig gøre?
Er der nogle af jer, der har anvisninger liggende, som I vil dele med mig, og som jeg kan sample fra?
@anetteasp Ja, det hedder vist 'Fastgør til profil' på webstedet.
Find det indlæg af dine egne du gerne vil fastgøre og så tryk på menuen (de tre prikker).
For eksisterende anvisninger skal du have fat i @simonjust (tagger ham, så ser det nok)
-
@anetteasp Ja, det hedder vist 'Fastgør til profil' på webstedet.
Find det indlæg af dine egne du gerne vil fastgøre og så tryk på menuen (de tre prikker).
For eksisterende anvisninger skal du have fat i @simonjust (tagger ham, så ser det nok)
@pmakholm @simonjust Tak Peter - og Simon:)
-
@anetteasp @pmakholm Jeg skrev den her i går
"Hilser lige på nytilkomne - velkommen!
Husk gerne at få billede og profiltekster på jeres profiler, sådan at folk kan se, at I ikke er robotter - dem er der også nogle stykker af (Undskyld til både T800 og Robocop, hvis I er join'et også.. 🤪) :blobgrin:
Den bedste måde at finde ny spændende ting på, er at følge profiler eller #hashtags - vi bruger nogenlunde de samme som du måske kender fra Twitter/X
#nypåmastodon #denmark #danmark"
Paradoksalt nok glemte jeg at putte links på, men
https://fediverset.dk/ny-i-fediverset-valg-af-socialt-medie/
https://fediverset.dk/hvad-er-the-fediverse/
https://fediverset.dk/serverliste og https://fediverset.dk/apps/ kunne være inspiration -
Velkommen til. Her er mine bud:
Her er ingen algoritmer, man ser ting man følger i sit 'home feed'. Derfor gælder det om at finde nogle gode konti og hashtags at følge.
Søg på hashtags, gerne engelske hvis du kan engelsk, men selvfølgelig også danske. Følg dem du finder relevante for dig. Kik i profiler/konti du finder interessange, og følg dem du kan lide.
Brug selv hashtags i dine opslag, så bliver de set af flere.
Kig i 'trending hashtags' og lokale og globale feeds efter godt indhold. De forskellige tjenester har forskellige lister.
Fortæl dine venner, famlije og bekendte at du er her, og inviter dem!
Del opslag som du synes er gode/interessange/sjove, så ser dine følgere dem. Likes er fint, men mest en besked til oplagets ejer om at du kan lide det. Dine følgere får ikke besked om likes.
Kig på fediverset.dk og fedi.tips for flere ideer.
God fornøjelse

-
M malte shared this topic