Hjælp til små nonprofit foreninger
-
Kunne man forestille sig at vi kunne arrangere at hjælpe små nonprofit foreninger med at opsætte en startpakke - som drive, delekalender og forum?
Altså en del af min research går jo også ud på at kunne migrere min forening delvis væk fra meta. -
Yes please, det får jeg faktisk en masse energi af at forestille mig.
Udover de ting du nævner i startpakken kunne jeg også godt tænke mig en simpel statisk præsentationsside (en “hjemmeside” hvis ens gruppe har en udadvendt profil) - ala det som de laver i ukrudt.net
-
Min forening har noget så blasfemisk som en wordpress side - vi har primært brug for at vores samarbejdsværktøjer som pt er google drive, calender og fb group og messenger flyttes over på noget brugbart og nemt. men synes klart at et website måske med en løsning der ikke er wordpress kunne være godt - er wordpress problematisk udover de har kodet sig selv ihjel?
-
Jeg kan huske, da min søn gik til basketball, og de begyndte at abonnere på tjenesten Holdsport.
Jeg husker, at jeg hadede det - men at det gjorde rigtigt meget nemmere for drift af foreninger, fordi det hele ligesom var bagt ind i produktet fra starten!
Når jeg kigger på, hvad der er blevet udviklet gennem tiden, og design og funktionalitet begynder at stikke af lige så stille - så kunne man jo ønske sig, at nogen udviklede en funktionel basispakke og maksimalt tilføjede et nyt feature om året eller sådan noget… -
Nu vil jeg nødigt hijacke det til at alting skal handle om data.coop, men vi går netop og grubler over hvordan vi kan åbne for at foreninger (og andre ikke-mennesker) kan være medlemmer på en fornuftigt måde. Vil du være med til at afdække behov og snakke om alt det kedelige, praktiske i det også?
-
Nu vil jeg nødigt hijacke det til at alting skal handle om data.coop, men vi går netop og grubler over hvordan vi kan åbne for at foreninger (og andre ikke-mennesker) kan være medlemmer på en fornuftigt måde. Vil du være med til at afdække behov og snakke om alt det kedelige, praktiske i det også?
-
Min forening har noget så blasfemisk som en wordpress side - vi har primært brug for at vores samarbejdsværktøjer som pt er google drive, calender og fb group og messenger flyttes over på noget brugbart og nemt. men synes klart at et website måske med en løsning der ikke er wordpress kunne være godt - er wordpress problematisk udover de har kodet sig selv ihjel?
@yongsun Wordpress er nu ikke helt tosset. Det er open source, så man kan jo håbe at nogen forker det en dag. Men hvad angår software til en forening, så kan jeg varmt anbefale #Nextcloud - det meget af det man har brug for. Vi benytter det til samarbejdet i om vores lokale KINOkultur i Ringsted.
-
@yongsun Wordpress er nu ikke helt tosset. Det er open source, så man kan jo håbe at nogen forker det en dag. Men hvad angår software til en forening, så kan jeg varmt anbefale #Nextcloud - det meget af det man har brug for. Vi benytter det til samarbejdet i om vores lokale KINOkultur i Ringsted.
@mrmanor@social.data.coop Er det også muligt at have forskellige kommunikationskanaler på Nextcloud og er det hele krypteret? Så ticker det jo næsten alle boksene af.
-
@mrmanor@social.data.coop Er det også muligt at have forskellige kommunikationskanaler på Nextcloud og er det hele krypteret? Så ticker det jo næsten alle boksene af.
@malte Ja vi bruger "Nc Talk" til intern kommunikation i foreningen, det er meget ligesom Teams.
Man *kan* kryptere det meste, men det begrænser funktionaliteten, da mange ting sker på serveren.
Et eksempel: Hvis man skriver referater i NC, kan man opsætte et Flow, som automatisk genererer en pdf kopi i offentlig ro folder. Det er ikke så nemt hvis det ligger krypteret.Mange Nc funktioner er baseret på Apps, her det så den enkelte app man skal undersøge om app's fungerer krypteret.
-
L lukaskluge@expressional.social shared this topic
H hansvl@mstdn.social shared this topic