Jeg har meldt mig ledig og er dermed forpligtet til at tjekke mine digitale postkasser hos både staten, Jobnet og a-kassen dagligt.
-
@MThaastrup @svuorela @mk @tofticles @decibyte i ‘13 kørte Randers et system med fremskudt indsats på jobcentret. Det betød aktivering fra 3. måned som arbejdsløs i stedet for 6. Vi blev kaldt til møde hvor vi havde fysisk adgang til en række computere hvor der lå jobannoncer for “praktikjobs”. Vi kunne ikke få adgang til dem hjemmefra kun fra de her specifikke maskiner. Det var fx uddannet sygeplejerske søges til praktik som nattevagt på plejehjem. Jeg husker især den pædagogpraktik som var tilknyttet et projekt med AU som løb dobbelt så lang tid som en normal praktik. Så de ville gerne hvis man upfront forpligtede sig til to praktikpladser ryg-til-ryg og ikke fik anden stilling under forløbet! Næste dag sendte jeg e-mails rundt til alle mine kontakter og faldbød mig som gratis praktikant. Jeg ville egentlig gerne ud af uni og fx ind i kommunal administration. Men det sluttede lige der!
@MThaastrup @tofticles @mk @svuorela @decibyte ret skal være ret: Der var også jobs som tydeligvis var “fedt hvis nogen gider registrere alle vores skraldespande i kommunen, men det bliver aldrig et rigtigt job” praktikker. #NotAllPraktikker
-
Dette indlæg er slettet!
@MThaastrup @svuorela @tofticles @decibyte @pms jeg lover at jeg bliver den jobcenterdame hvis jeg får muligheden

-
@MThaastrup @svuorela @tofticles @decibyte @pms jeg lover at jeg bliver den jobcenterdame hvis jeg får muligheden

-
@MThaastrup @svuorela @tofticles @decibyte @pms hvor er det absurd, mand.
Jeg mistænker, at der sidder et højt antal årsværk i diverse funktioner i det offentlige, hvor folk laver reelt arbejde for dagpenge. Ditto i det private. Det er noget svineri.
Dette indlæg er slettet! -
Dette indlæg er slettet! -
Hos Jobnet er jeg – som softwareudvikler gennem mere end 2 årtier – blevet bedt om at opremse mine it-kundskaber.
@decibyte Sjit et cirkus, håber du finder en tålelig vej igennem det!
-
Hos Jobnet er jeg – som softwareudvikler gennem mere end 2 årtier – blevet bedt om at opremse mine it-kundskaber.
@decibyte link til privat/offentlig forgejo/git må vil være dækkende.
-
@decibyte link til privat/offentlig forgejo/git må vil være dækkende.
-
@alf149 Hah! Det kan være jeg skal spørge dem

-
@alf149 Hah! Det kan være jeg skal spørge dem