Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Hold nu kæft, altså, relationer er komplicerede!

Hold nu kæft, altså, relationer er komplicerede!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
55 Indlæg 5 Posters 2 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • tofticles@helvede.netT tofticles@helvede.net

@MThaastrup Altså min fars respons til at jeg fik hans skovl sparket i ansigtet af en ko var, at jeg skulle tage mig sammen og holde op med at græde, "der var jo ikke noget brækket".

Og det jeg lærte af ham, var at når ting blev svært, gik man i værkstedet til det gik over.

cc: @svedigtype @folfdk

mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
    mthaastrup@helvede.net
    wrote on sidst redigeret af

@tofticles @svedigtype @folfdk
    Og så undrer man sig over, at så mange GenX'ere og Millenials sætter vores forældre helt eller delvist stolen for døren. Siger dem imod. Bryder den gode stemning eller bryder helt.

Det er fordi vi har set det. Vi har set skaderne, vi vil begynde at hele tidligere generationers fejl. Mønsteret slutter med os!

tofticles@helvede.netT 1 Reply Last reply
    0
    • mthaastrup@helvede.netM mthaastrup@helvede.net

@tofticles @svedigtype @folfdk
      Og så undrer man sig over, at så mange GenX'ere og Millenials sætter vores forældre helt eller delvist stolen for døren. Siger dem imod. Bryder den gode stemning eller bryder helt.

Det er fordi vi har set det. Vi har set skaderne, vi vil begynde at hele tidligere generationers fejl. Mønsteret slutter med os!

tofticles@helvede.netT This user is from outside of this forum
      tofticles@helvede.net

@MThaastrup Jeg ødelægger stemninger over det hele 😂. Både blandt andre Gen X'ere, Boomere og yngre. De yngre har alene fordelen af, at de stadig kan påvirkes i den rigtige retning.

cc: @svedigtype @folfdk

1 Reply Last reply
      0
      • tofticles@helvede.netT tofticles@helvede.net

@svedigtype @MThaastrup @folfdk For mig tog det en skilsmisse.. og hjælp fra mange gode venner.

Og for nu lige at være lidt grov overfor mit eget køn og kyle dem under bussen som et hele, var der nul hjælp at hente på den front.

På samme vis har jeg meget svært ved at trænge igennem til dem, når jeg kan se og høre de bokser med noget. (og det er garanteret også en begrænsning i mine egne evner).

folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
        folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
        folfdk@helvede.net

@tofticles @svedigtype @MThaastrup

Jeg er et par gange kommet forbi en TED Talk med en kvinde, og jeg har selvfølgelig ikke nogen reference 🫣

Eller, det har jeg så nu...

https://www.ted.com/talks/brene_brown_listening_to_shame

Det klip jeg har set er 16:30 inde, men måske det ikke helt passer så godt ind som jeg troede.

Nu har jeg så brugt tid på at finde det, så det bliver delt med jer alligevel

tofticles@helvede.netT 1 Reply Last reply
        0
        • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

@tofticles @svedigtype @MThaastrup

Jeg er et par gange kommet forbi en TED Talk med en kvinde, og jeg har selvfølgelig ikke nogen reference 🫣

Eller, det har jeg så nu...

https://www.ted.com/talks/brene_brown_listening_to_shame

Det klip jeg har set er 16:30 inde, men måske det ikke helt passer så godt ind som jeg troede.

Nu har jeg så brugt tid på at finde det, så det bliver delt med jer alligevel

tofticles@helvede.net

@folfdk Jeg har set en del med Brené Brown! Jeg fik rigtig meget ud af dem (med de begrænsninger, der nu engang er i TED-talks).

cc: @svedigtype @MThaastrup

1 Reply Last reply
          0
          • svedigtype@helvede.netS svedigtype@helvede.net

@MThaastrup Ja, det kan man jo slet ikke, det ved jeg jo også fra mig selv.

Et halvt år før jeg havde min world view shattering oplevelse havde en af mine venner sagt til mig: Du kan ikke kontrollere andre menneskers følelser. Hvorfor prøver du på det? Og jeg anede overhovedet ikke hvad hun mente, jeg var sådan: Det gør jeg sgu da heller ikke! Jeg kunne slet ikke se det.

Et halvt år senere ... Åååårrrrh, okay, ja, jow, det gjorde jeg, eh hehe ...

@folfdk

andersvb@helvede.netA This user is from outside of this forum
            andersvb@helvede.net
            wrote sidst redigeret af

@svedigtype @MThaastrup @folfdk Jeg tillod mig at læse med i jeres tråd, og det fik mig til at tænke på noget, som nok har gået og ulmet i mig ret længe. Nemlig det, at rigtig mange af de ting, jeg som forælder går og forsøger at lære mit barn og forsøger at hjælpe dem med, når det er svært og gør ondt - er ting, jeg selv kunne have rigtig skidegodt af at internalisere. Den stoicisme, I beskriver, er noget jeg rationelt ved giver mening >>>>

andersvb@helvede.netA 1 Reply Last reply
            0
            • andersvb@helvede.netA andersvb@helvede.net

@svedigtype @MThaastrup @folfdk Jeg tillod mig at læse med i jeres tråd, og det fik mig til at tænke på noget, som nok har gået og ulmet i mig ret længe. Nemlig det, at rigtig mange af de ting, jeg som forælder går og forsøger at lære mit barn og forsøger at hjælpe dem med, når det er svært og gør ondt - er ting, jeg selv kunne have rigtig skidegodt af at internalisere. Den stoicisme, I beskriver, er noget jeg rationelt ved giver mening >>>>

andersvb@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@svedigtype @MThaastrup @folfdk >>>> men ikke noget, jeg SELV har lært at operere ordentligt ud fra (endnu). Hvilket selvfølgelig kun gør det endnu sværere og mindre overbevisende at lære fra sig.

det var bare det...

mthaastrup@helvede.netM 1 Reply Last reply
              0

@svedigtype @MThaastrup @folfdk >>>> men ikke noget, jeg SELV har lært at operere ordentligt ud fra (endnu). Hvilket selvfølgelig kun gør det endnu sværere og mindre overbevisende at lære fra sig.

det var bare det...

mthaastrup@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@andersvb @svedigtype @folfdk Det er svært, ja. Men ikke umuligt. Det er efter min bedste overbevisning en myte, at man ikke kan lære fra sig uden at kunne noget selv - der er OCEANER til forskel på metoderne til at lære fra sig og til selv at ændre mønstre, som allerede er veletablerede (neuroner er jo pokkers dovne, de vil meget hellere løbe den vej, de plejer...)

andersvb@helvede.netA 2 Replies Last reply
                0

@andersvb @svedigtype @folfdk Det er svært, ja. Men ikke umuligt. Det er efter min bedste overbevisning en myte, at man ikke kan lære fra sig uden at kunne noget selv - der er OCEANER til forskel på metoderne til at lære fra sig og til selv at ændre mønstre, som allerede er veletablerede (neuroner er jo pokkers dovne, de vil meget hellere løbe den vej, de plejer...)

andersvb@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

@MThaastrup @svedigtype @folfdk intentionen er stadig god ifht at lære mine børn det, og jeg tror skam nok de får noget ud af det. Jeg synes bare det var påfaldende, at det blev sådan en "aha! måske skulle du også SELV prøve at tage det, du siger, ind... "

mthaastrup@helvede.netM 1 Reply Last reply
                  0

andersvb@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af

@MThaastrup @svedigtype @folfdk og ja, det kunne være fedt med nogle eventyrlystne neuroner. Men vi må tvinge dem, må vi.

1 Reply Last reply
                    0

@MThaastrup @svedigtype @folfdk intentionen er stadig god ifht at lære mine børn det, og jeg tror skam nok de får noget ud af det. Jeg synes bare det var påfaldende, at det blev sådan en "aha! måske skulle du også SELV prøve at tage det, du siger, ind... "

mthaastrup@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af

@andersvb @svedigtype @folfdk Der er aldrig noget galt med en portion selverkendelse 🤣. Jeg konstaterer også, at jeg har været væsentligt bedre til at installere mod mht. fx sociale sammenhænge, mad og vand i mit barn, end det NOGENSINDE er lykkes mig at installere i mig selv, selvom jeg har haft 47 år til det.

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.