Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Farvel Big Tech
  3. ✅ Har skiftet Chrome ud med Vivaldi.✅ Har skiftet Gmail og Google calendar ud med Proton.✅ Har skiftet Gemini og ChatGTP ud med Le Chat.✅ Har skiftet skiftet Google maps ud med HereWeGo.✅ Er hoppet på Oase, og Mastedont, som stadigvæk er nyt.

✅ Har skiftet Chrome ud med Vivaldi.✅ Har skiftet Gmail og Google calendar ud med Proton.✅ Har skiftet Gemini og ChatGTP ud med Le Chat.✅ Har skiftet skiftet Google maps ud med HereWeGo.✅ Er hoppet på Oase, og Mastedont, som stadigvæk er nyt.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Farvel Big Tech
danmarkskifterusaboykot
20 Indlæg 7 Posters 2 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

@olepoulsen @arildsen @christofferthinggaard

Jeg har ikke hørt at der skulle være de store problemer med bank-apps faktisk, og i forhold til MitID, så bruger jeg selv en kodeviser, og det burde også virke alle andre steder (og det har jeg hørt at det gør)

Men hvis det er meget vigtigt for dig at have MitID app'en installeret på en telefon, ja så har den danske stat besluttet at det skal være en telefon kontrolleret af amerikansk Big Tech.

Ring til din folketingspolitiker og klag?

olepoulsen@friendica.dkO This user is from outside of this forum
    olepoulsen@friendica.dk
    wrote sidst redigeret af

@folfdk @arildsen @christofferthinggaard Vi bør helt sikkert kræve noget mere, det kan simpelthen ikke være rigtig !

Fx computere præinstalleret med linux til salg i alle fysisk butikker og at man selvfølgelig kan være privat på sin telefon og køre alle apps.

Jeg har længe brugt e/os, men bankapp er lige holdt op med at virke nu efter seneste opdatering. Mobilpay stoppede med at virke for 6 måneder siden. MitId fungere endnu.

folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
    0
    • olepoulsen@friendica.dkO olepoulsen@friendica.dk

@folfdk @arildsen @christofferthinggaard Vi bør helt sikkert kræve noget mere, det kan simpelthen ikke være rigtig !

Fx computere præinstalleret med linux til salg i alle fysisk butikker og at man selvfølgelig kan være privat på sin telefon og køre alle apps.

Jeg har længe brugt e/os, men bankapp er lige holdt op med at virke nu efter seneste opdatering. Mobilpay stoppede med at virke for 6 måneder siden. MitId fungere endnu.

folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
      folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
      folfdk@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@olepoulsen

Jeg havde glemt alt om mobile pay!

Fedt du kører e/os, så er du mere fremme i skoene end jeg er.

(Min Fairphone 4 kører deres normale Android og jeg har ikke haft modet til at skifte til e/os)

Cc:
      @arildsen @christofferthinggaard

olepoulsen@friendica.dkO 1 Reply Last reply
      0
      • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

@olepoulsen

Jeg havde glemt alt om mobile pay!

Fedt du kører e/os, så er du mere fremme i skoene end jeg er.

(Min Fairphone 4 kører deres normale Android og jeg har ikke haft modet til at skifte til e/os)

Cc:
        @arildsen @christofferthinggaard

olepoulsen@friendica.dk
        wrote sidst redigeret af
        @folfdk @arildsen @christofferthinggaard Det havde jeg heller ikke mod på så jeg købte min FairPhone 3 med e/os præinstalleret
        bott@expressional.socialB 1 Reply Last reply
        0
        • olepoulsen@friendica.dkO olepoulsen@friendica.dk
          @folfdk @arildsen @christofferthinggaard Det havde jeg heller ikke mod på så jeg købte min FairPhone 3 med e/os præinstalleret
          bott@expressional.socialB This user is from outside of this forum
          bott@expressional.socialB This user is from outside of this forum
          bott@expressional.social
          wrote sidst redigeret af

@olepoulsen
          Jeg kører et par forsøg med Sailfish OS på en Sony Xperia (Jolla styresystem ) og E/os på en ældre Samsung.
          Erfaringer fra Sailfish, indtil videre ; MitId virker Ikke, men det er nemt med kodeviser. Mobilbank har virket fint men stoppede i dag, så det skal jeg have kigget på. Indtil videre virker Mobilpay.....de fleste andre apps jeg har skiftet til virker. Det er ikke let, men ret tilfredsstillende 😀

@folfdk @arildsen @christofferthinggaard

arildsen@mastodon.greenA 1 Reply Last reply
          0
          • christofferthinggaard@expressional.socialC christofferthinggaard@expressional.social

@jonassmith Tak 😎

Jeg kender ikke Comaps, men jeg er jo ved at teste ting, så det skal lige checkes ud.

mikill@mastodon.worldM This user is from outside of this forum
            mikill@mastodon.worldM This user is from outside of this forum
            mikill@mastodon.world
            wrote sidst redigeret af

@christofferthinggaard @jonassmith Jeg har ikke meget erfaring i at bruge Comaps til bilnavigation. Men til gengæld har apps med kort baseret på OpenStreetMap (som Comaps) typisk langt flere af de detaljer, som fodgængere og cyklister efterspørger - hvis det er vigtigt for en. Ser man noget, som ikke er korrekt kortlagt, kan man desuden nemt selv bidrage med rettelser.

jonassmith@theforkiverse.comJ 2 Replies Last reply
            0
            • mikill@mastodon.worldM mikill@mastodon.world

@christofferthinggaard @jonassmith Jeg har ikke meget erfaring i at bruge Comaps til bilnavigation. Men til gengæld har apps med kort baseret på OpenStreetMap (som Comaps) typisk langt flere af de detaljer, som fodgængere og cyklister efterspørger - hvis det er vigtigt for en. Ser man noget, som ikke er korrekt kortlagt, kan man desuden nemt selv bidrage med rettelser.

jonassmith@theforkiverse.comJ This user is from outside of this forum
              jonassmith@theforkiverse.com
              wrote sidst redigeret af

@mikill @christofferthinggaard Jeg testede bilnavigation den anden dag – det var absolut hæderligt.

1 Reply Last reply
              0
              • mikill@mastodon.worldM mikill@mastodon.world

jonassmith@theforkiverse.com
                wrote sidst redigeret af

@mikill @christofferthinggaard Og det med at rette fælles verdenskort er jo altså ret tilfredsstillende (og nemt i @CoMaps).

1 Reply Last reply
                0
                • bott@expressional.socialB bott@expressional.social

@olepoulsen
                  Jeg kører et par forsøg med Sailfish OS på en Sony Xperia (Jolla styresystem ) og E/os på en ældre Samsung.
                  Erfaringer fra Sailfish, indtil videre ; MitId virker Ikke, men det er nemt med kodeviser. Mobilbank har virket fint men stoppede i dag, så det skal jeg have kigget på. Indtil videre virker Mobilpay.....de fleste andre apps jeg har skiftet til virker. Det er ikke let, men ret tilfredsstillende 😀

@folfdk @arildsen @christofferthinggaard

arildsen@mastodon.greenA This user is from outside of this forum
                  arildsen@mastodon.green
                  wrote sidst redigeret af

@bott @olepoulsen @folfdk @christofferthinggaard fedt at læse om jeres erfaringer med alternative smartphone OS. Jeg kunne godt tænke mig at skifte men er meget betænkelig ved ikke at have MobilePay/netbank/MitId til at fungere.
                  Der lyder ikke til at være muligheder, der dækker det hele skudsikkert endnu.

arildsen@mastodon.greenA 1 Reply Last reply
                  0
                  • arildsen@mastodon.greenA arildsen@mastodon.green

@bott @olepoulsen @folfdk @christofferthinggaard fedt at læse om jeres erfaringer med alternative smartphone OS. Jeg kunne godt tænke mig at skifte men er meget betænkelig ved ikke at have MobilePay/netbank/MitId til at fungere.
                    Der lyder ikke til at være muligheder, der dækker det hele skudsikkert endnu.

arildsen@mastodon.green
                    wrote sidst redigeret af

@bott @olepoulsen @folfdk @christofferthinggaard Bare for idealismens skyld kunne jeg overveje at have en Fairphone med eOS eller den der Jolla til at eksperimentere med og så beholde min iPhone indtil videre til at falde tilbage på før ting, der ikke virker 🤔

olepoulsen@friendica.dkO 1 Reply Last reply
                    0
                    • arildsen@mastodon.greenA arildsen@mastodon.green

@bott @olepoulsen @folfdk @christofferthinggaard Bare for idealismens skyld kunne jeg overveje at have en Fairphone med eOS eller den der Jolla til at eksperimentere med og så beholde min iPhone indtil videre til at falde tilbage på før ting, der ikke virker 🤔

olepoulsen@friendica.dk
                      wrote sidst redigeret af

@folfdk @arildsen @bott @christofferthinggaard God ide og når du nu er i "overvejelses mode" så man du måske også kigge på Volla (tysk) som faktisk giver mulighed for at køre multiple operativ systemer samtidig. Volla kan fx køre Volla OS, Ubuntu Touch og Sailfish samtidig.

volla.online/en/operating-syst…

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.