Digital Uafhængigheds lanceringsevent
-
@niels Vi laver regler i trafikken, men fyrer betjentene i Datatilsynet. Lad os flytte pengene over i udvikling
-
@niels Telemetri data er alle de data man åbner for i Microsoft for at få tingene til at virke. Så flyder data til Microsoft.
-
@niels Data flyder igennem systemerne for at få integrationerne til at virke. Så mister vi kontrollen. Folk har ikke erkendt det. Ikke den almindelige befolkning
-
@niels Kommentar fra salen: Linux tabte ikke fordi det var sværere, men fordi man ikke kunde læse Microsofts dokumenter
-
@niels Claus fra salen (bestyrelsesmedlem): Vi bruger en masse penge på at integrere mod Microsoft løsninger
-
@niels Seierø: Jeg synes det kunne være sjovt at boykotte big tech. Og så skal vi udvikle vores egne ting
-
@niels Journalist @pernillet@mastodon.online går på. Hun er virkelig glad for Trump, for han har sat en agenda
-
@niels Der voksede en hel industri frem i Europa der kunne måle webtrafik. I 2005 købte google urchin, og fjernede konkurrencen. Erhvervsministeriet hjalp
-
@niels I 2010 var der en mio nordmænd på netbyen, det norske arto. Lærerne var irriterede og fik lukket for det i skolen. Alle endte på facebook
-
@niels Hvor mange bruger europæisk genai? Der findes europæiske. (Kommer ind på etik problemer mht genau)
-
@niels Vi har masser af lovgivning, hvad med håndhævelsen? Facebook lovede ikke at blande sig i whatsapps data. Men nu?
-
J jwcph@helvede.net shared this topic
-
@niels Pernille anbefaler brave, Vivaldi, deepl.com, publicai.co, signal, openstreetmap, nextcloud
-
@niels Open source skal være en del af udbudskrav. Man skal kræve at løsninger kan integreres med mere end en leverandør. Vi hænger på de valg vi tog for ti år siden, men om ti år vil være præget af de valg vi tager i dag
@niels Det hedder "interoperability" - det ved jeg ikke om folk uden for nørd-cirkler ved noget om...?
-
@niels Vi er fastlåst nu, og det koster dyrt. Region midt fyrede 200 sygeplejersker for at få penge til MS licenser
-
@niels Jeg er kynisk, for brug af åbne standarder blev vedtaget 113-0 i 2006. Microsofts repræsentant i Dansk Standard fik det stoppet
-
@niels Priserne stiger, men ikke værdien. Sikkerheden er problematisk ift USA. MS løsninger er bundlede på kryds og tværs. Citrix, Oracle, vmware og servicenow har også prisstigninger.