Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Farvel Big Tech
  3. Danmark Skifters Skiftekit til browser - Ny browser trin-for-trin

Danmark Skifters Skiftekit til browser - Ny browser trin-for-trin

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Farvel Big Tech
54 Indlæg 15 Posters 240 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • bettina@mastodon.nuB bettina@mastodon.nu

@anderslund @folfdk @madsenandersc @steenhulthin @niels @DanmarkSkifter Jeg har forstået det sådan, at Joplin tilbyder import fra OneNote, jeg har bare ikke gjort det endnu. Så ved ikke om / hvordan det virker i praksis.

anderslund@expressional.socialA This user is from outside of this forum
    anderslund@expressional.social
    wrote sidst redigeret af

@bettina @folfdk @madsenandersc @steenhulthin @niels @DanmarkSkifter

Her er en god beretning - selvfølgelig på engelsk: https://dimaginar.com/en/guides/onenote-to-joplin/

1 Reply Last reply
    0
    • anderslund@expressional.socialA anderslund@expressional.social

Det ville være rart med en generel, brugerorienteret dansk nextcloud-tjeneste at kunne henvise til!

En god ting ved open source er at man typisk også bruger åbne filformater.

Kan man eksportere sine onenote-noter til et åbent format?

mrmanor@social.data.coopM This user is from outside of this forum
      mrmanor@social.data.coop
      wrote sidst redigeret af

@anderslund
      Jeg har spurgt en ven der arbejder hos One.com hvorfor de ikke tilbyder en managed Nextcloud, ligesom deres "køb og blog løs" WordPress.
      Han har forelagt det for deres produkt division, og de overvejer det.

bettina@mastodon.nuB 1 Reply Last reply
      0
      • mrmanor@social.data.coopM mrmanor@social.data.coop

@anderslund
        Jeg har spurgt en ven der arbejder hos One.com hvorfor de ikke tilbyder en managed Nextcloud, ligesom deres "køb og blog løs" WordPress.
        Han har forelagt det for deres produkt division, og de overvejer det.

bettina@mastodon.nuB This user is from outside of this forum
        bettina@mastodon.nuB This user is from outside of this forum
        bettina@mastodon.nu
        wrote sidst redigeret af

@MrManor @anderslund @folfdk @madsenandersc @steenhulthin @niels @DanmarkSkifter Jeg tænker det snart må komme, godt du spurgte!

mosgaard@uddannelse.socialM 1 Reply Last reply
        0

@anderslund @madsenandersc @steenhulthin @niels @DanmarkSkifter Det er jo nok een af udfordringerne. Der er mange flere hensyn end om et program er udviklet / driftet i USA. Jeg forsøgte at udarbejde en oversigt, baseret på den SW Sovereignity Scale, Dries Buytart har delt, men har brug for hjælp til at fortsætte: https://kai.nl.tab.digital/s/nzx3BKmMiy83n4b

https://dri.es/the-software-sovereignty-scale

wrote sidst redigeret af

@bettina @madsenandersc @steenhulthin @niels @DanmarkSkifter

Hvad med at få Joplin på din liste som one-note-alternativ?

1 Reply Last reply
          0

@anderslund @madsenandersc @steenhulthin @niels @DanmarkSkifter Ja, det er en nyttig ekstra kolonne i arket!

og det var faktisk også et krav jeg havde til mit notetagningsværktøj, fordi jeg stadig har en windowstablet, det skulle køre både på /e/ OS, linux og windows..

wrote sidst redigeret af

@bettina
            Jeg forsøgt at tilføje data til 'kan køre både i windows og linux' - men jeg får fejl, "den indtastede værdi er ugyldig" 😕

1 Reply Last reply
            0
            • anderslund@expressional.socialA anderslund@expressional.social

Open source projekter er måske svære at placere geografisk, men man kan se på hvor kildekoden gemmes og hvor en eventuel non-profit organisation er regirstreret. Github = usa, codeberg = europa, projecternes egne gitlab/forgejo-servere kræver mere undersøgelse.

Jeg har svært ved at se hvorfor Linux er et 'stort skifte'. Hvis man kan klare sig med webbroser, office, billedviser/pdfviser, vil de fleste kunne finde sig til rette på nogle timer, eller? Hvis man vil redigere fotos/tegne/redigere video/lave 3D bliver skiftet lidt større, og det er ikke alt der kan konverteres - så bliver det et stort skifte.

wrote sidst redigeret af

En note omkring open sourcre og geografisk placering: Det er mindre vigtigt end med proprietære løsninger i forhold til udviklingen. Open source løsninger indsamler jo generelt ikke data, men overlader kontrollen til brugeren. Hvis man vil bruge fx Nextcloud er det ikke Nextcloud, men leverandøren man skal se på, altså driften.

1 Reply Last reply
              0

@MrManor @anderslund @folfdk @madsenandersc @steenhulthin @niels @DanmarkSkifter Jeg tænker det snart må komme, godt du spurgte!

mosgaard@uddannelse.socialM This user is from outside of this forum
                mosgaard@uddannelse.socialM This user is from outside of this forum
                mosgaard@uddannelse.social
                wrote sidst redigeret af

@bettina @MrManor @anderslund @folfdk @madsenandersc @steenhulthin @niels @DanmarkSkifter jeg har spurgt Yayhosting fra Kjellerup om det samme, og de skulle eftersigende allerede arbejde på sagen.

Så hvis nogen mangler en hosted NextCloud løsning, kan man skrive og spørge hvor langt de er. Man kan allerede ligge det ind på et domæne med deres 1-klik install.

bott@expressional.socialB 1 Reply Last reply
                0
                • mosgaard@uddannelse.socialM mosgaard@uddannelse.social

@bettina @MrManor @anderslund @folfdk @madsenandersc @steenhulthin @niels @DanmarkSkifter jeg har spurgt Yayhosting fra Kjellerup om det samme, og de skulle eftersigende allerede arbejde på sagen.

Så hvis nogen mangler en hosted NextCloud løsning, kan man skrive og spørge hvor langt de er. Man kan allerede ligge det ind på et domæne med deres 1-klik install.

bott@expressional.socialB This user is from outside of this forum
                  bott@expressional.socialB This user is from outside of this forum
                  bott@expressional.social
                  wrote sidst redigeret af

@mosgaard
                  super, har tænkt det samme med Yayhosting og nordicway..men hvad kan man lægge ind nu? Sin egen nextcloud?
                  @bettina @MrManor @anderslund @folfdk @madsenandersc @steenhulthin @niels @DanmarkSkifter

mrmanor@social.data.coopM 1 Reply Last reply
                  0
                  • bott@expressional.socialB bott@expressional.social

@mosgaard
                    super, har tænkt det samme med Yayhosting og nordicway..men hvad kan man lægge ind nu? Sin egen nextcloud?
                    @bettina @MrManor @anderslund @folfdk @madsenandersc @steenhulthin @niels @DanmarkSkifter

mrmanor@social.data.coop
                    wrote sidst redigeret af

@bott
                    Yoyhosting ser godt ud, men uuu.. det bliver lidt dyrt for sådan en familie som min. Jeg checkede lige hvad der lå på vores maskine, en billedsamling og familiens øvrige ting, i alt små 700 Gb data.
                    @mosgaard @bettina @anderslund @folfdk @madsenandersc @steenhulthin @niels @DanmarkSkifter

anderslund@expressional.socialA 1 Reply Last reply
                    0
                    • mrmanor@social.data.coopM mrmanor@social.data.coop

@bott
                      Yoyhosting ser godt ud, men uuu.. det bliver lidt dyrt for sådan en familie som min. Jeg checkede lige hvad der lå på vores maskine, en billedsamling og familiens øvrige ting, i alt små 700 Gb data.
                      @mosgaard @bettina @anderslund @folfdk @madsenandersc @steenhulthin @niels @DanmarkSkifter

wrote sidst redigeret af

@MrManor
                      Vi er blevet vænnet til ikke at rydde op, med ufattelige mængder af data som resultat. 😕

@bott @mosgaard @bettina @folfdk @madsenandersc @steenhulthin @niels @DanmarkSkifter

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.