Så hvis man gerne vil stoppe med at bruge chrome browseren, hvad er der så af muligheder?
-
Så hvis man gerne vil stoppe med at bruge chrome browseren, hvad er der så af muligheder? Jeg vil gerne have om en browser der ikke beder mig oprette en profil så snart jeg åbner den og som virker med lidt af hvert også halvdårligt kodede sites. F.eks har jeg lige været inde i et pisse skodsystem for at taste blodtryksmålinger ind i et skema til min læge. Det virkede ikke i duckduckgo fordi den ikke kunne slå sit kalendermodul op i dns. Chrome kan finde ud af at retry'e dns.
-
Så hvis man gerne vil stoppe med at bruge chrome browseren, hvad er der så af muligheder? Jeg vil gerne have om en browser der ikke beder mig oprette en profil så snart jeg åbner den og som virker med lidt af hvert også halvdårligt kodede sites. F.eks har jeg lige været inde i et pisse skodsystem for at taste blodtryksmålinger ind i et skema til min læge. Det virkede ikke i duckduckgo fordi den ikke kunne slå sit kalendermodul op i dns. Chrome kan finde ud af at retry'e dns.
@hunspirillen Der findes jo i praksis 2-3 browsere: Chrome, firefox og safari.
Så firefox må være svaret. -
Så hvis man gerne vil stoppe med at bruge chrome browseren, hvad er der så af muligheder? Jeg vil gerne have om en browser der ikke beder mig oprette en profil så snart jeg åbner den og som virker med lidt af hvert også halvdårligt kodede sites. F.eks har jeg lige været inde i et pisse skodsystem for at taste blodtryksmålinger ind i et skema til min læge. Det virkede ikke i duckduckgo fordi den ikke kunne slå sit kalendermodul op i dns. Chrome kan finde ud af at retry'e dns.
Jeg skiftede til FireFox for nogle år siden og har ikke fundet anledning til at bruge en af deres spinoffs. De er ikke perfekte men det er ikke chromium.
-
@hunspirillen Der findes jo i praksis 2-3 browsere: Chrome, firefox og safari.
Så firefox må være svaret.@svuorela Jeg var mangeårig firefoxbruger men ditchede den til fordel for duckduckgo pga deres AI lort. Firefox virkede heller ikke helt med alt. Chrome var efterhånden den, der virkede med flest ting. Jeg hader Safari af et godt hjerte. Desuden. selvom jeg pt er mac bruger bryder jeg mig ikke om at blive afhængig af mac software.
-
Så hvis man gerne vil stoppe med at bruge chrome browseren, hvad er der så af muligheder? Jeg vil gerne have om en browser der ikke beder mig oprette en profil så snart jeg åbner den og som virker med lidt af hvert også halvdårligt kodede sites. F.eks har jeg lige været inde i et pisse skodsystem for at taste blodtryksmålinger ind i et skema til min læge. Det virkede ikke i duckduckgo fordi den ikke kunne slå sit kalendermodul op i dns. Chrome kan finde ud af at retry'e dns.
@hunspirillen Firefox. Jeg har brugt den i mange, mange år som min primære browser på desktop og mobil. Jeg har en Mozilla-konto (for at kunne få synkronisering på tværs af enheder), men jeg kan ikke huske, hvor emsig den er, hvis man ikke har en konto.

-
@hunspirillen Firefox. Jeg har brugt den i mange, mange år som min primære browser på desktop og mobil. Jeg har en Mozilla-konto (for at kunne få synkronisering på tværs af enheder), men jeg kan ikke huske, hvor emsig den er, hvis man ikke har en konto.

@jrossstocholm Jeg droppede firefox for måske et år siden pga deres AI shit. Jeg elskede den. Men jeg elsker den ikke mere. Jeg kan ikke gå tilbage til en ex der stadig er idiot
-
Så hvis man gerne vil stoppe med at bruge chrome browseren, hvad er der så af muligheder? Jeg vil gerne have om en browser der ikke beder mig oprette en profil så snart jeg åbner den og som virker med lidt af hvert også halvdårligt kodede sites. F.eks har jeg lige været inde i et pisse skodsystem for at taste blodtryksmålinger ind i et skema til min læge. Det virkede ikke i duckduckgo fordi den ikke kunne slå sit kalendermodul op i dns. Chrome kan finde ud af at retry'e dns.
@hunspirillen Firefox. Der er desværre ikke mange andre muligheder. Du kan bruge den uden at lave en profil, men det er faktisk ret praktisk at ha en.
-
@svuorela Jeg var mangeårig firefoxbruger men ditchede den til fordel for duckduckgo pga deres AI lort. Firefox virkede heller ikke helt med alt. Chrome var efterhånden den, der virkede med flest ting. Jeg hader Safari af et godt hjerte. Desuden. selvom jeg pt er mac bruger bryder jeg mig ikke om at blive afhængig af mac software.
@hunspirillen duck duck go er jo også bare chrome eller safari alt efter hvor du kører den.
Firefox har heldigvis indført deres AI killswitch som dog hjælper lidt. -
@jrossstocholm Jeg droppede firefox for måske et år siden pga deres AI shit. Jeg elskede den. Men jeg elsker den ikke mere. Jeg kan ikke gå tilbage til en ex der stadig er idiot
@hunspirillen Men har de ikke trukket lidt i land igen? Måske er jeg blind - men jeg oplever ikke noget AI i min Firefox? -
@hunspirillen duck duck go er jo også bare chrome eller safari alt efter hvor du kører den.
Firefox har heldigvis indført deres AI killswitch som dog hjælper lidt.@svuorela Men der er en masse ting, duckduckgo ikke virker ordentligt med. Den er lidt værre end firefox på den måde. I virkeligheden vil jeg gerne have to browsere til forskellige formål. En jeg er logget ind i alle mulige tig i, og en hvor jeg ikke er. Før var det firefox og chrome. Pt er det så duckduckgo og chrome.
-
@hunspirillen Men har de ikke trukket lidt i land igen? Måske er jeg blind - men jeg oplever ikke noget AI i min Firefox?
@jrossstocholm Det har de nok. Men nu stoler jeg ikke på dem mere.
-
@hunspirillen Firefox. Der er desværre ikke mange andre muligheder. Du kan bruge den uden at lave en profil, men det er faktisk ret praktisk at ha en.
@Stagen Jeg brugte fiefox i mange år. Jeg droppede dem for duckduckgo da de gik AI crazy. Der findes en del andre muligheder, men de fleste er spinoffs af nogle af de andre.
-
@jrossstocholm Det har de nok. Men nu stoler jeg ikke på dem mere.
@hunspirillen Det er fair - jeg kan godt huske debatten. Jeg syntes dengang (og gør det stadig), at Firefox er det mindst dårlige alternativ. -
@jrossstocholm Jeg droppede firefox for måske et år siden pga deres AI shit. Jeg elskede den. Men jeg elsker den ikke mere. Jeg kan ikke gå tilbage til en ex der stadig er idiot
@hunspirillen På den anden side, hvad hvis du kan hjernevaske exen til ikke længere at være en idiot?
https://www.askvg.com/how-to-disable-and-remove-all-ai-features-in-mozilla-firefox/
@jrossstocholm -
@Stagen Jeg brugte fiefox i mange år. Jeg droppede dem for duckduckgo da de gik AI crazy. Der findes en del andre muligheder, men de fleste er spinoffs af nogle af de andre.
@hunspirillen de er ikke mere AI crazy end nogen andres browsere, desværre. I det mindste kan man slå det fra i Firefox.
-
@hunspirillen På den anden side, hvad hvis du kan hjernevaske exen til ikke længere at være en idiot?
https://www.askvg.com/how-to-disable-and-remove-all-ai-features-in-mozilla-firefox/
@jrossstocholm@fanden @jrossstocholm Kæmpe arbejde
-
@fanden @jrossstocholm Kæmpe arbejde
-
Så hvis man gerne vil stoppe med at bruge chrome browseren, hvad er der så af muligheder? Jeg vil gerne have om en browser der ikke beder mig oprette en profil så snart jeg åbner den og som virker med lidt af hvert også halvdårligt kodede sites. F.eks har jeg lige været inde i et pisse skodsystem for at taste blodtryksmålinger ind i et skema til min læge. Det virkede ikke i duckduckgo fordi den ikke kunne slå sit kalendermodul op i dns. Chrome kan finde ud af at retry'e dns.
Jeg er overrasket. Jeg havde regnet med at folk ville foreslå ti niche-browsere. Men så må jeg jo selv i gang med at lede.
-
@fanden @jrossstocholm Kæmpe arbejde
@hunspirillen @jrossstocholm Ikke rigtig. For mig var det fem minutters justering af indstillinger, og en "AI"-fri brugeroplevelse fremover. Det er en god investering af din tid, og du slipper for Chrome/ium.
-
Jeg er overrasket. Jeg havde regnet med at folk ville foreslå ti niche-browsere. Men så må jeg jo selv i gang med at lede.
@hunspirillen Men er det virkelig en nichebrowser hvis det bare er firefox eller chrome med bittesmå patches ovenpå? Så kan man kalde sig librewolf eller waterfox eller konqueror eller angelfish, men ...
Dem der ikke er det er jo
- Ladybird som er et par unge hvide mænd der har et teknisk projekt og kun er politiske når det handler om at støtte røvhullerne
- netsurf som i praksis ikke virker
- servo som stadig er halvfærdig
- dillo som i praksis ikke virker
- lynx ...