Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Inspireret af @pmakholm der sukker over den eviggyldige sandhed at det er hårdt at starte på arbejde igen efter ferien, vil jeg gerne invitere til en diskussion om hvad man skulle gøre for at gøre det nemmere.

Inspireret af @pmakholm der sukker over den eviggyldige sandhed at det er hårdt at starte på arbejde igen efter ferien, vil jeg gerne invitere til en diskussion om hvad man skulle gøre for at gøre det nemmere.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
bedreferieslut
38 Indlæg 15 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • kramse@helvede.netK kramse@helvede.net

@tanyakaroli @pmakholm
    beklager hvis det bliver langt, har mange tanker om det.

Først vil jeg erkende at det man kommer fra var rart og dejligt. De værste mandage er dem efter den dejligste weekend og ferie er så en tand værre. Gør det OK at være i post-ferie og nyde det. Tænk gerne over hvorfor det var dejligt og lav mentale noter om det som var dejligt og hvad du skal næste gang der er ferie/weekend. Jeg siger jævnligt at min hverdag gerne må være MERE som mine hacker camps.

kramse@helvede.netK This user is from outside of this forum
    kramse@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

@tanyakaroli @pmakholm

Næste er at det man skal til, arbejdet - ihvertfald for mig SKAL være rart. Hvis mit arbejde ikke inspirerer mig og er noget jeg har en vis interesse i så er det et problem. Igen mentale noter om hvad der er "galt" med arbejdet.

Specielle ting som skal ændres? problemer, konflikter, arbejdsgange. Så er det måske det friske syn efter ferien som gør det stikker i øjnene.

Det kan være at man i pausen har fundet ud af at man måske skal søge videre internt eller eksternt?

kramse@helvede.netK 1 Reply Last reply
    0
    • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

@tanyakaroli @svuorela @pmakholm jeg byder ind med "flytter hjemmefra" og man ser sig selv bliver til den der "hvor blev tiden af"-kliche, som man selv syntes var så irriterende når man stod med bleskift og søvnunderskud.

tanyakaroli@expressional.socialT This user is from outside of this forum
      tanyakaroli@expressional.social
      wrote sidst redigeret af

@infonauten Yes - og man føler sig heldig når børnene vil tage med på ferie!
      YngsteSøn bor heldigvis stadig hjemme, og han er en krammer, så det benytter jeg mig temmelig meget af ♥️
      @svuorela @pmakholm

1 Reply Last reply
      0

@tanyakaroli @pmakholm

Næste er at det man skal til, arbejdet - ihvertfald for mig SKAL være rart. Hvis mit arbejde ikke inspirerer mig og er noget jeg har en vis interesse i så er det et problem. Igen mentale noter om hvad der er "galt" med arbejdet.

Specielle ting som skal ændres? problemer, konflikter, arbejdsgange. Så er det måske det friske syn efter ferien som gør det stikker i øjnene.

Det kan være at man i pausen har fundet ud af at man måske skal søge videre internt eller eksternt?

kramse@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

@tanyakaroli @pmakholm

Hvis det så "blot" er fordi det er arbejde, og arbejde er sjældent 100% dejligt, så kan man måske afbøde lidt ved at

snakke ferie med de andre, høre om andres gode ting

planlægge noget godt den første mandag eller uge, så er der noget at se frem til - så arbejdsdagen glider nemmere

musik, altid musik for mig til at styre mit humør. Hele tiden, altid. Alternativt, sæt lyddæmpende hovedtelefoner på og fokuser på noget arbejde.

Check email fredag og få nemmere mandag

tanyakaroli@expressional.socialT 1 Reply Last reply
        0

@tanyakaroli @pmakholm

Hvis det så "blot" er fordi det er arbejde, og arbejde er sjældent 100% dejligt, så kan man måske afbøde lidt ved at

snakke ferie med de andre, høre om andres gode ting

planlægge noget godt den første mandag eller uge, så er der noget at se frem til - så arbejdsdagen glider nemmere

musik, altid musik for mig til at styre mit humør. Hele tiden, altid. Alternativt, sæt lyddæmpende hovedtelefoner på og fokuser på noget arbejde.

Check email fredag og få nemmere mandag

wrote sidst redigeret af

@kramse De sidste her passer bedst til mig - og hvor har du ret, jeg skal da planlægge noget godt til den første uge! Det vil jeg straks gå i gang med.
          Og så skal jeg have fundet en god playliste, for efter ferien starter jeg op i mit livs første storrumskontor (det er skimmelsagaen på KUA der slår til igen).
          @pmakholm

1 Reply Last reply
          0
          • tanyakaroli@expressional.socialT tanyakaroli@expressional.social

Inspireret af @pmakholm der sukker over den eviggyldige sandhed at det er hårdt at starte på arbejde igen efter ferien, vil jeg gerne invitere til en diskussion om hvad man skulle gøre for at gøre det nemmere.

Fx starte med korte dage og/eller en kort uge? (En kollega lægger altid sine ferier skævt, så de starter fx en torsdag og slutter en onsdag).

Hvad ellers? (Mere ferie er også et godt svar, men løser nok ikke problemet på den anden side).

#BedreFerieslut

trezzer@social.linux.pizzaT This user is from outside of this forum
            trezzer@social.linux.pizzaT This user is from outside of this forum
            trezzer@social.linux.pizza
            wrote sidst redigeret af

@tanyakaroli @pmakholm Fordi jeg arbejder på en skole, starter vi med en stor mødedag med en lille fælles morgenmad, så man lige kan nå at hilse på kollegerne, og et møde om formiddagen. Så har man eftermiddagen til hvad man nu har brug for at komme i gang med, og fredag er sat af til at folk kan forberede første skoledag/mødes i forskellige faggrupper eller andet og derudover forberede sig. Det er ret ok, fordi man dels ikke har et fuldt program og dels bliver det afbrudt igen af weekenden.

0
            • trezzer@social.linux.pizzaT trezzer@social.linux.pizza

@tanyakaroli @pmakholm Fordi jeg arbejder på en skole, starter vi med en stor mødedag med en lille fælles morgenmad, så man lige kan nå at hilse på kollegerne, og et møde om formiddagen. Så har man eftermiddagen til hvad man nu har brug for at komme i gang med, og fredag er sat af til at folk kan forberede første skoledag/mødes i forskellige faggrupper eller andet og derudover forberede sig. Det er ret ok, fordi man dels ikke har et fuldt program og dels bliver det afbrudt igen af weekenden.

wrote sidst redigeret af

@trezzer vil det sige at I starter om torsdagen? Det lyder hyggeligt med fælles morgenmad 😊

1 Reply Last reply
              0

Fx starte med korte dage og/eller en kort uge? (En kollega lægger altid sine ferier skævt, så de starter fx en torsdag og slutter en onsdag).

Hvad ellers? (Mere ferie er også et godt svar, men løser nok ikke problemet på den anden side).

#BedreFerieslut

asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
                asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
                asbjornn@expressional.social
                wrote sidst redigeret af

@tanyakaroli @pmakholm Jeg bruger det med halve uger. En del af pointen er, at det gør det nemmere for mig at slutte godt inden ferien. Jeg lukker mentalt af for nye opgaver fredag. Og så har jeg mandag og tirsdag til, at få ryddet op inden ferien. Sådan undgår jeg at møde ind til en rodebunke efter ferien.

0
                • asbjornn@expressional.socialA asbjornn@expressional.social

@tanyakaroli @pmakholm Jeg bruger det med halve uger. En del af pointen er, at det gør det nemmere for mig at slutte godt inden ferien. Jeg lukker mentalt af for nye opgaver fredag. Og så har jeg mandag og tirsdag til, at få ryddet op inden ferien. Sådan undgår jeg at møde ind til en rodebunke efter ferien.

wrote sidst redigeret af

@asbjornn god pointe! Det betyder at der faktisk er flere fordele ved det. Næste år!

1 Reply Last reply
                  0

#BedreFerieslut

bondo@mastodon.socialB This user is from outside of this forum
                    bondo@mastodon.socialB This user is from outside of this forum
                    bondo@mastodon.social
                    wrote sidst redigeret af

@tanyakaroli @pmakholm Jeg er holder ferie mandagen med (samme med 2. januar), og så bruger jeg dagen til at *omstille* mig til (tanken om) at arbejde. Jeg arbejder ikke, men forbereder mig mentalt. Tænker lidt over, hvad der var present før ferien og andet let. Men går altså ikke i løsningmodus. Gør klar med det praktiske, så jeg ikke behøver tænke om morgenen, men bare kan glide ind i det. Det gør overgangen mærkbart lettere for mig.

0
                    • bondo@mastodon.socialB bondo@mastodon.social

@tanyakaroli @pmakholm Jeg er holder ferie mandagen med (samme med 2. januar), og så bruger jeg dagen til at *omstille* mig til (tanken om) at arbejde. Jeg arbejder ikke, men forbereder mig mentalt. Tænker lidt over, hvad der var present før ferien og andet let. Men går altså ikke i løsningmodus. Gør klar med det praktiske, så jeg ikke behøver tænke om morgenen, men bare kan glide ind i det. Det gør overgangen mærkbart lettere for mig.

wrote sidst redigeret af

@bondo god metode!

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind