Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg så lige en beboer på Islands Brygge brokke sig over at optegningen på parkeringspladsen var for lille til hans bil, så han ikke kunne parkere uden for en butik.

Jeg så lige en beboer på Islands Brygge brokke sig over at optegningen på parkeringspladsen var for lille til hans bil, så han ikke kunne parkere uden for en butik.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
39 Indlæg 10 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • pms@cupoftea.socialP pms@cupoftea.social

@Kjaerulv der er ikke noget til hinder for at lave elbiler i normal brede. Du kan købe dem nu (kan deklarere at jeg har en) og der ville være flere hvis markedet var der. Markedet ville være der hvis der kom en begrænsning på bilbrede/fronthøjde i byer. @svuorela @bettina @davsebamse @reynir @mshdk

pms@cupoftea.socialP This user is from outside of this forum
    pms@cupoftea.socialP This user is from outside of this forum
    pms@cupoftea.social
    wrote sidst redigeret af

@davsebamse @bettina @reynir @svuorela @Kjaerulv @mshdk der er i øvrigt ingen grund til at nøjes med begrænsningen i byer. Hvor jeg bor er vejene for smalle til de brede biler.

carstenboll@mstdn.dkC 1 Reply Last reply
    1
    0
    • pms@cupoftea.socialP pms@cupoftea.social

@davsebamse @bettina @reynir @svuorela @Kjaerulv @mshdk der er i øvrigt ingen grund til at nøjes med begrænsningen i byer. Hvor jeg bor er vejene for smalle til de brede biler.

carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
      carstenboll@mstdn.dk
      wrote sidst redigeret af

@pms @davsebamse @bettina @reynir @svuorela @Kjaerulv @mshdk

Jeg har til gengæld problemer med at finde en bil med plads til 3 børn på bagsædet - med 3 rigtige sæder - uanser hvor store bilerne ser ud udefra.

Umiddelbart er der kun 2 elbiler af den type, en Hyundai ioniq 9 eller en Peugeot e-5008, og den ene er cirka 3 gange dyrere end vores budget.

Jeg ved ikke om de kan være i en alm bås men det burde de kunne, for det kan de da i min nuværende Renault Grand Scenic. Men er det ikke underligt at biler bliver større og større men der er stadig ikke plads til 3 på bagsædet?

Edit: Jeg bor i Aarhus og tager nærmest taget aldrig bilen ind til byen; det er for besværligt og for dyrt, selvom Midttrafik gør deres ypperste for at det også skal være pissedyrt med offentlig transport. Og så er det jo unødvendigt.

Jeg tager ikke elcyklen, for jeg er bange for den bliver stjålet - det er jo desværre næsten gratisk at stjæle cykler i DK, men jeg har ikke råd til en ny.

tokeriis@helvede.netT stig@expressional.socialS mshdk@mastodon.socialM 3 Replies Last reply
      1
      0
      • carstenboll@mstdn.dkC carstenboll@mstdn.dk

Jeg har til gengæld problemer med at finde en bil med plads til 3 børn på bagsædet - med 3 rigtige sæder - uanser hvor store bilerne ser ud udefra.

Umiddelbart er der kun 2 elbiler af den type, en Hyundai ioniq 9 eller en Peugeot e-5008, og den ene er cirka 3 gange dyrere end vores budget.

Jeg ved ikke om de kan være i en alm bås men det burde de kunne, for det kan de da i min nuværende Renault Grand Scenic. Men er det ikke underligt at biler bliver større og større men der er stadig ikke plads til 3 på bagsædet?

Edit: Jeg bor i Aarhus og tager nærmest taget aldrig bilen ind til byen; det er for besværligt og for dyrt, selvom Midttrafik gør deres ypperste for at det også skal være pissedyrt med offentlig transport. Og så er det jo unødvendigt.

Jeg tager ikke elcyklen, for jeg er bange for den bliver stjålet - det er jo desværre næsten gratisk at stjæle cykler i DK, men jeg har ikke råd til en ny.

tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
        tokeriis@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

@CarstenBoll @bettina Det er ret underligt.

Biler som Kia PV5 og Id Buzz ser store ud, men de fylder ikke mere end mange af de "almindelige" elbiler, så det kunne du overveje – men det vil stadig ikke give dig adgang til de små p-båse.

0

stig@expressional.socialS This user is from outside of this forum
          stig@expressional.socialS This user is from outside of this forum
          stig@expressional.social
          wrote sidst redigeret af

@CarstenBoll @pms @davsebamse @bettina @reynir @svuorela @Kjaerulv @mshdk

Hvornår skal du bruge bilen? Det kunne godt lyde som om, at du har lyst til at se nærmere på Skoda Epiq og VW ID:Cross når de kommer...

0
          • tokeriis@helvede.netT tokeriis@helvede.net

@CarstenBoll @bettina Det er ret underligt.

Biler som Kia PV5 og Id Buzz ser store ud, men de fylder ikke mere end mange af de "almindelige" elbiler, så det kunne du overveje – men det vil stadig ikke give dig adgang til de små p-båse.

carstenboll@mstdn.dk
            wrote sidst redigeret af

@tokeriis @bettina

Nej, det er også lidt en anden type bil. De fylder for meget til at jeg vil køre dem i byen, simpelthen.

Jeg synes bare det er så skørt at bilerne SER store ud, men de er reelt set ikke store. Har gået forbi mange elbiler som er mindst lige så store og brede som min Grand Scenic diesel fra '16 men som simpelthen ikke har de 3 sæder.

Ville gerne skifte til en elbil snart, men er ikke pjattet med at skifte til en der ikke har plads til os eller som koster tre gange så meger som en tilsvarende fossildrevet bil. Det kan godt være at el er billigt at køre på, men man skal altså køre meget for at spare de 3-400K over en bils levetid.

tokeriis@helvede.netT 1 Reply Last reply
            0
            • stig@expressional.socialS stig@expressional.social

@CarstenBoll @pms @davsebamse @bettina @reynir @svuorela @Kjaerulv @mshdk

Hvornår skal du bruge bilen? Det kunne godt lyde som om, at du har lyst til at se nærmere på Skoda Epiq og VW ID:Cross når de kommer...

carstenboll@mstdn.dk
              wrote sidst redigeret af

@Stig

Jeg skal som sådan ikke bruge den, vores bil kører fint og er betalt af. Men den dag jeg skal have en ny bil skal det meget gerne være med el, og så er det jo godt at holde sig for øje hvad der er af muligheder. Skoda Epiq ser fornuftig ud og til en fornuftig pris.

1 Reply Last reply
              0

mshdk@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
                mshdk@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
                mshdk@mastodon.social
                wrote sidst redigeret af

@CarstenBoll @pms @davsebamse @bettina @reynir @svuorela @Kjaerulv Mercedes har flere modeller med 3 sæder bag i, bla EQB og GLB electric (de fåes endda med 2 sæder i bagage rummet.). De er ikke billige, men de er i den billige ende af mecedes's priser (starter omkring 400k fra ny). De er også mere almindelig bil størrelse udefra, de er ikke større end min gamle citröen c4.

1 Reply Last reply
                0

@tokeriis @bettina

Nej, det er også lidt en anden type bil. De fylder for meget til at jeg vil køre dem i byen, simpelthen.

Jeg synes bare det er så skørt at bilerne SER store ud, men de er reelt set ikke store. Har gået forbi mange elbiler som er mindst lige så store og brede som min Grand Scenic diesel fra '16 men som simpelthen ikke har de 3 sæder.

Ville gerne skifte til en elbil snart, men er ikke pjattet med at skifte til en der ikke har plads til os eller som koster tre gange så meger som en tilsvarende fossildrevet bil. Det kan godt være at el er billigt at køre på, men man skal altså køre meget for at spare de 3-400K over en bils levetid.

tokeriis@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

@CarstenBoll Klart dilemma.

Vi har købt en BZ4X fordi det var samlet den med mest rumfornemmelse på bagsæde og baggagerum, og der er bredere bagsæde end den gamle Avensis - ca. svarende til de 10cm ekstra bredde i p-båsen. Den kostede 260k for sidste års model. Den 19 år gamle Avensis var så slidt, at den kostede os lige så meget pr. kilometer som en spritny elbil, hvis den ny bare holder halvt så længe som den gamle.

0
                  • tokeriis@helvede.netT tokeriis@helvede.net

@CarstenBoll Klart dilemma.

Vi har købt en BZ4X fordi det var samlet den med mest rumfornemmelse på bagsæde og baggagerum, og der er bredere bagsæde end den gamle Avensis - ca. svarende til de 10cm ekstra bredde i p-båsen. Den kostede 260k for sidste års model. Den 19 år gamle Avensis var så slidt, at den kostede os lige så meget pr. kilometer som en spritny elbil, hvis den ny bare holder halvt så længe som den gamle.

carstenboll@mstdn.dk
                    wrote sidst redigeret af

@tokeriis

Det er også noget med at den dag vores Grand Scenic er for dyr at holde kørende så må vi jo ud og prøve nogle biler. Vi er så småt begyndt at scoute men har ikke været specielt imponerede, sådan noget som en Skoda Enyaq ser stor ud men er reelt set ikke stor nok til at man kan sidde 3 bagved på længere ture til fx Frankrig som vi ynder at tage.

Det er en ny verden man skal forholde sig til, jeg er jo vandt til rigelig plads og 1000km på en tank som det tager 1 minut at fylde op. Og jeg vil gerne have noget der er så tæt på det som muligt 😄

tokeriis@helvede.netT 1 Reply Last reply
                    0

@tokeriis

Det er også noget med at den dag vores Grand Scenic er for dyr at holde kørende så må vi jo ud og prøve nogle biler. Vi er så småt begyndt at scoute men har ikke været specielt imponerede, sådan noget som en Skoda Enyaq ser stor ud men er reelt set ikke stor nok til at man kan sidde 3 bagved på længere ture til fx Frankrig som vi ynder at tage.

Det er en ny verden man skal forholde sig til, jeg er jo vandt til rigelig plads og 1000km på en tank som det tager 1 minut at fylde op. Og jeg vil gerne have noget der er så tæt på det som muligt 😄

tokeriis@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af

@CarstenBoll Hvis jeres bil ikke er meget reparationskrævende og opfylder jeres ønsker, giver det heller ikke mening at skifte den ud med flere tons nyproduceret bil lige nu.

Vi kører ikke så lange ture, men kan se på ABRP at en 1750km tur til Nice i vores, ikke specielt hurtigtladende, men ret rummelige elbil, ville tage ca 22 timer, inkl. 3,5 time ladestop undervejs.

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.