Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Idéer & tiltag
  3. Katalog over foreninger og interesseorganisationer, der arbejder for åben og fri tech - både online og offline

Katalog over foreninger og interesseorganisationer, der arbejder for åben og fri tech - både online og offline

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Idéer & tiltag
organisationeroverblik
3 Indlæg 3 Posters 52 Visninger 1 Watching
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • fritjofF Offline
    fritjofF Offline
    fritjof
    wrote on sidst redigeret af fritjof

Denne tråd er er tænkt som en slags katalog over hvad der findes af forskellige foreninger derude, der arbejder for at fremme frie og åbne alternativer til Big Tech.

Jeg har oplevet et par gange at folk fra de foreninger, jeg selv kender til, ikke nødvendigvis kender til hinanden, så jeg tænkte at en tråd her hvor man kunne dele (og linke) til de forskellige man kender, kunne hjælpe andre til at gå på opdagelse i de mange gode tiltag der findes rundt omkring.

Jeg er selv ret aktiv i Free Software Foundation Europe (fsfe.org) - specifikt i den danske afdeling (fsfe.dk) som oversætter og speaker.

FSFE arbejder med fri software (computerprogrammer der giver brugerne mulighed for at bruge, dele, undersøge og forbedre dem) og kører blandt andet kampagnen “Public money? - Public code!” https://publiccode.eu/da/

Der ud over kender jeg til Electronic Frontier Foundation (EFF - eff.org) der arbejder mere med privatliv på nettet/retten til at vælge hvornår man deler data.

Og så har @simonjust@mstdn.dk samlet en rigtig god oversigt her: https://userspace.dk/ over danske grupper der arbejder med alternativer til big tech.

Jeg håber I har lyst til at byde ind her tråden med links til flere, så interesserede kan gå på opdagelse i de mange gode initiativer rundt omkring.

simonjust@mstdn.dkS 1 Reply Last reply
    7
    8
    • simonjust@mstdn.dkS simonjust@mstdn.dk shared this topic on
    • fritjofF fritjof

Denne tråd er er tænkt som en slags katalog over hvad der findes af forskellige foreninger derude, der arbejder for at fremme frie og åbne alternativer til Big Tech.

Jeg har oplevet et par gange at folk fra de foreninger, jeg selv kender til, ikke nødvendigvis kender til hinanden, så jeg tænkte at en tråd her hvor man kunne dele (og linke) til de forskellige man kender, kunne hjælpe andre til at gå på opdagelse i de mange gode tiltag der findes rundt omkring.

Jeg er selv ret aktiv i Free Software Foundation Europe (fsfe.org) - specifikt i den danske afdeling (fsfe.dk) som oversætter og speaker.

FSFE arbejder med fri software (computerprogrammer der giver brugerne mulighed for at bruge, dele, undersøge og forbedre dem) og kører blandt andet kampagnen “Public money? - Public code!” https://publiccode.eu/da/

Der ud over kender jeg til Electronic Frontier Foundation (EFF - eff.org) der arbejder mere med privatliv på nettet/retten til at vælge hvornår man deler data.

Og så har @simonjust@mstdn.dk samlet en rigtig god oversigt her: https://userspace.dk/ over danske grupper der arbejder med alternativer til big tech.

Jeg håber I har lyst til at byde ind her tråden med links til flere, så interesserede kan gå på opdagelse i de mange gode initiativer rundt omkring.

simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
      simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
      simonjust@mstdn.dk
      wrote on sidst redigeret af
      Dette indlæg er slettet!
      1 Reply Last reply
      1
      • klgn@expressional.socialK klgn@expressional.social shared this topic on
      • malteM Offline
        malteM Offline
        malte
        wrote on sidst redigeret af

data.coop
        Et kooperativ, som ejer og driver en digital infrastruktur for medlemmerne. Vores grundlæggende formål er at passe på medlemmernes data.

Cybernauterne
        Forening og netværk af eksperter i cybersikkerhed og digitale medier som tilbyder kurser, rådgivning og foredrag.

Ukrudt.net
        En delvist soldrevet community server på sydfyn der hoster forskellige services for aktivister og organiseringer.

1 Reply Last reply
        3
        • mosgaard@uddannelse.socialM mosgaard@uddannelse.social shared this topic on
          tanyakaroli@expressional.socialT tanyakaroli@expressional.social shared this topic on
          tryberg@mastodon.socialT tryberg@mastodon.social shared this topic on
          zbisse@mastodon.socialZ zbisse@mastodon.social shared this topic on
          mads5408@furs.socialM mads5408@furs.social shared this topic on
          msuhl@mastodon.socialM msuhl@mastodon.social shared this topic on
        Svar
        • Svar som emne
        Login for at svare
        • Ældste til nyeste
        • Nyeste til ældste
        • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld