Jeg vil gerne introducere mig selv.
-
Jeg har i flere år været bekendt med at Big Tech, var skidt for mig og for os alle sammen. Men der er nogle historier, som har sat mere skub i min retning væk.
Først er det inauguration-billederne med Meta, Google, Apple og Microsoft-cheferne, der står allernærmest Trump.
These tech billionaires flanked Trump at inauguration
Senere læste jeg Cybernauternes blog, hvor shadow ghosting også blev forklaret for mig. Et begreb, der påvirker mig meget, fordi jeg selv er homoseksuel og selvfølgelig drømmer om en verden, hvor LGBTQ+ mennesker er med på lige fod med alle andre.
cybernauterne.dk/blog/skal-du-…
Astrid Haug har også været en inspiration for mig. Hun er specielt på sociale medier, og har også talt om problemet på mainstream TV.
Hun har en blog, hvor hun også skriver om emnet.astridhaug.dk/alternativer-til…
Endelig finder jeg jer. I som er her i Farvel Big Tech. Som er et fantastisk forum at få råd i. Tak for det.
Lidt om mig
Jeg arbejder i telebranchen, men det har ikke så meget med det her at gøre.
Privat har jeg lige nu optur over at min 15 år gamle iMac, har fået nyt liv, fordi jeg installerede Linux Mint, som styresystem. Vildt at tænke på, hvor mange mennesker, der smider en computer ud, som sagtens kan tjene mange år endnu. Hvis de bare vidste at der er et alternativ.
Jeg bor på Islands Brygge sammen med min mand. Elsker at rejse, spise og høre koncerter live.
-
K katharsisdrill@hub.volse.no shared this topic
-
Dejligt at du har fundet din vej her @tidemann@friendica.dk ! Jeg deler mange af dine motiver og synes virkelig grænsen er nået til at det ikke er nok at forlade de platforme, men også gøre en indsats at få andre med.