Min 3d printer har været igang med at lave ekstra bobbins til mit krydsnøgleapperat.
-
Min 3d printer har været igang med at lave ekstra bobbins til mit krydsnøgleapperat. Nu kan jeg lave mine egne små cones til strikkemaskinen. Derudover har jeg fundet nogle gratis strikkebøger med simple modeller der umiddelbart passer til min maskine og mit garn. Så nu er det vel bare at komme igang. En helt almindelig jumper til at starte med. Bøgerne der er på engelsk kan hentes her. https://mkmanuals.com/silver-reed/patterns-and-magazines/singer-series-patterns.html?p=2
-
Min 3d printer har været igang med at lave ekstra bobbins til mit krydsnøgleapperat. Nu kan jeg lave mine egne små cones til strikkemaskinen. Derudover har jeg fundet nogle gratis strikkebøger med simple modeller der umiddelbart passer til min maskine og mit garn. Så nu er det vel bare at komme igang. En helt almindelig jumper til at starte med. Bøgerne der er på engelsk kan hentes her. https://mkmanuals.com/silver-reed/patterns-and-magazines/singer-series-patterns.html?p=2
@mutter01
Jeg tænker "fantastisk!" lige med det samme
-
@mutter01
Jeg tænker "fantastisk!" lige med det samme
-
Strikkemaskinen er nu sat op. Og nu begynder min hjerne at stille spørgsmålstegn ved projektet. Min hjerne er pisse irriterende lige nu. Tager en lille pause fra syrummet. Jeg har selvfølgelig også glemt min eftermiddagspille. Ihhhhh.
-
Strikkemaskinen er nu sat op. Og nu begynder min hjerne at stille spørgsmålstegn ved projektet. Min hjerne er pisse irriterende lige nu. Tager en lille pause fra syrummet. Jeg har selvfølgelig også glemt min eftermiddagspille. Ihhhhh.
Så langt så godt. Ribkant lavet og livline indsat.
-
Noget her er ikke rigtigt og jeg ved godt hvad. Jeg starter forfra lidt rigere i erfaring. Alle masker er faldet af.
-
Noget her er ikke rigtigt og jeg ved godt hvad. Jeg starter forfra lidt rigere i erfaring. Alle masker er faldet af.
Nu begynder det at ligne noget. Ved godt at hullerne i kanten af ribben er for store. Det ved jeg til næste gang og ved nok også hvordan jeg undgår dette. Første farveskifte er i gang. Et par farveskift mere og ca 80 rækker begynder jeg at tage ind til ærmerne.
-
Nu begynder det at ligne noget. Ved godt at hullerne i kanten af ribben er for store. Det ved jeg til næste gang og ved nok også hvordan jeg undgår dette. Første farveskifte er i gang. Et par farveskift mere og ca 80 rækker begynder jeg at tage ind til ærmerne.
Jeg gad iøvrigt ikke livlinen her men tror at jeg vil kører en igennem snart.
-
Jeg gad iøvrigt ikke livlinen her men tror at jeg vil kører en igennem snart.
Aghhh. Den der livline tager såååå lang tid med så små masker. Jeg kunne nok være færdig med ryggen nu hvis ikke jeg skulle lave den livline. Det får mig til at overveje nogle valg jeg har truffet i livet. Er det så vigtigt med virusbeskyttelse på min computer? Jeg bruger den kun to gange om året alligevel. Lugter denne mælk underligt eller ? Behøver jeg virkeligt denne livline i strikketøjet? Altså, den hjalp jo ikke sidst.
-
Aghhh. Den der livline tager såååå lang tid med så små masker. Jeg kunne nok være færdig med ryggen nu hvis ikke jeg skulle lave den livline. Det får mig til at overveje nogle valg jeg har truffet i livet. Er det så vigtigt med virusbeskyttelse på min computer? Jeg bruger den kun to gange om året alligevel. Lugter denne mælk underligt eller ? Behøver jeg virkeligt denne livline i strikketøjet? Altså, den hjalp jo ikke sidst.
Så er jeg faktisk færdig med ærmegabet. Her får man så lige en mulighed for at tjekke om man har gjort et rigtigt og…..
Det har jeg selvfølgelig ikke. Pyt tænker jeg. Jeg skal bare huske at lave samme fejl på den anden side. Så det er planen for i morgen. Jeg mangler stadig et stykke af ryggen. Satser på at alle stykker er færdige i morgen og mandag bliver samledag. Men vi ved alle at planer følger motivation, energi og kaos. -
@mutter01
Har du håndmanipuleret dig frem til den ribkant? Hvilken tålmodighed, og lidt af et begynderprojekt også
Jeg er spændt på resultatet.Selv har jeg lavet et hav af handsker, karklude og swatches med alle mulige mønstre. Jeg har endnu ikke fået lavet en trøje.
Her er forhindringen ikke strikkemaskinen, men at jeg ikke ved hvordan jeg laver et strikkemønster til en cardigan endnu.Alt kan læres. Jeg skal bare lige nå til det.
-
@mutter01 Åh nej
Det er værste, især hvis man er nået rigtig langt. -
@mutter01
Har du håndmanipuleret dig frem til den ribkant? Hvilken tålmodighed, og lidt af et begynderprojekt også
Jeg er spændt på resultatet.Selv har jeg lavet et hav af handsker, karklude og swatches med alle mulige mønstre. Jeg har endnu ikke fået lavet en trøje.
Her er forhindringen ikke strikkemaskinen, men at jeg ikke ved hvordan jeg laver et strikkemønster til en cardigan endnu.Alt kan læres. Jeg skal bare lige nå til det.
@Trine_DK Der vil jeg sige at du sal prøve og kigge på de bøger jeg har linket til. Ribkanten er en falsk rib kaldes den vist nok.
-
@mutter01 Åh nej
Det er værste, især hvis man er nået rigtig langt.@Trine_DK Det var hurtigt fixet med en omgang start forfra i stedet.

-
@Trine_DK Der vil jeg sige at du sal prøve og kigge på de bøger jeg har linket til. Ribkanten er en falsk rib kaldes den vist nok.
@Trine_DK Iøvrigt har jeg ikke lavet andet end strikkeprøver. Så selvfølgeligt springer jeg bare ud i stort projekt med det samme.
-
@mutter01 wow! Det ser så flot ud. Hvad hedder strikkemaskinen? Tak!
-
Så er jeg faktisk færdig med ærmegabet. Her får man så lige en mulighed for at tjekke om man har gjort et rigtigt og…..
Det har jeg selvfølgelig ikke. Pyt tænker jeg. Jeg skal bare huske at lave samme fejl på den anden side. Så det er planen for i morgen. Jeg mangler stadig et stykke af ryggen. Satser på at alle stykker er færdige i morgen og mandag bliver samledag. Men vi ved alle at planer følger motivation, energi og kaos.Dag to med strikkemaskinen. Det var her jeg stoppede i går. Jeg skal lave farveskift nu og flytter vægten op.
-
@mutter01 wow! Det ser så flot ud. Hvad hedder strikkemaskinen? Tak!
@klyrr Det er en royal knitmaster 305. Her er forsiden af brugsanvisningen.
-
@mutter01 Jeg troede lige du gjorde det der med at trevle hveranden kolonne op og strikke dem vrang i stedet.
Jeg har også brugt den der mock rib teknik på min egen Knitmaster, fordi den ikke har ribber til. Det er bare lang tid siden.Jeg har en elektronisk strikkemaskine med ribber, og en to Passap som er ægte “boubble bed” maskiner. Man bliver forvent.
-
@mutter01 Det der med at lave mønstre handler mest om, at jeg kæmper med at finde noget i min størrelse og pasform.
Hvis jeg bare kunne finde et mønster der allerede passede, havde jeg været ude over stepperne forlængst.
Jeg har prøvet med en enkelt ærmeløs cardigan, med mine egne mål, men det blev helt gakgak, så jeg skal finde en anden metode og en anden vejledning, ikke mindst.
!