Nextcloud
-
@jeppe @jrossstocholm Jeg vil mene den app der bare hedder "Nextcloud" kan det. Det kan den i alt fald på Android. Den spørger når den finder en ny mappe med billeder.
-
Nextcloud erstatter google drive, google office, office 365 osv. En meget fleksibel platform, hvor man kan installere præcis de apps man ønsker sig.
Jeg bruger:
- Kalendere - tilgængelige på alle mine enheder
- Kontakter - samme
- Filer - backup, deling via offentlige linke
- formularer
- RSS
- Opskrifter
- Office (collabra)
- Opgavestyring (kan-ban-stil)
- Bogmærker (sync med browsere)
- Passwords (sync med browsere)
- Kort (jeg kan autouploade spor fra min telefon fx)
Der er klienter til desktop (så man kan åbne filer, og uploade mv), og til mobile enheder - jeg har mange apps der bruger nextcloud.
Man kan selv-hoste Nextcloud, eller få/købe en konto hos en udbyder.
Nextcloud bruges af store og små organisationer til samarbejde på mange planer, fra meget store installationer til mange 1000 brugere til familjer, virksomheder, NGOer osv.
Nextcloud er open source, og gratis at bruge i mindre installationer. Store organisationer kan købe support og licencer til skalering mv, og financierer så en stor del af udviklingen - yay, nogen kan leve af open source på den gode måde
@andersl Jeg vil også anbefale app'n Memories (Minder) Virkelig en stærk app til billedsamlinger med mange features. Bl.a. muligheden for at lave Albums og dele med andre. -
@andersl Jeg vil også anbefale app'n Memories (Minder) Virkelig en stærk app til billedsamlinger med mange features. Bl.a. muligheden for at lave Albums og dele med andre.@mrmanor Jeg så den på en liste over populære apps, men har aldrig prøvet den, det vil jeg gøre
-
Nextcloud erstatter google drive, google office, office 365 osv. En meget fleksibel platform, hvor man kan installere præcis de apps man ønsker sig.
Jeg bruger:
- Kontakter - samme
- formularer
- RSS
- Opskrifter
- Office (collabra)
Der er klienter til desktop (så man kan åbne filer, og uploade mv), og til mobile enheder - jeg har mange apps der bruger nextcloud.
Nextcloud bruges af store og små organisationer til samarbejde på mange planer, fra meget store installationer til mange 1000 brugere til familjer, virksomheder, NGOer osv.
Nextcloud er open source, og gratis at bruge i mindre installationer. Store organisationer kan købe support og licencer til skalering mv, og financierer så en stor del af udviklingen - yay, nogen kan leve af open source på den gode måde
@andersl Så hvilke gode udbydere af nextcloud findes der i Europa? -
@andersl Så hvilke gode udbydere af nextcloud findes der i Europa?@jrossstocholm Nextcloud partners: nextcloud.com/partners/
Single sign-on for en gratis konto du kan starte med: nextcloud.com/sign-up/
Der er mange flere, prøv fx hetzner eller webo. Mange tilbyder konti der kan bruges i en mindre organisation i forskellige prislag. -
Jeg bruger:
- Kontakter - samme
- formularer
- RSS
- Opskrifter
- Office (collabra)
@andersl Tak for info, Anders. Jeg var på vej ind i nextcloud men gik i stå, nu kan jeg se at det lyder som om det er ulejligheden værd. -
@andersl Tak for info, Anders. Jeg var på vej ind i nextcloud men gik i stå, nu kan jeg se at det lyder som om det er ulejligheden værd.@jespermilling Det er det bestemt, synes jeg.
-
@andersl Tak for info, Anders. Jeg var på vej ind i nextcloud men gik i stå, nu kan jeg se at det lyder som om det er ulejligheden værd.@andersl @jespermilling, Jeg er tilknyttet Fynslands bestyrelse og i det regi har jeg oprettet en nextcloud som vi planlægger at tilbyde adgang til for lokalråd. Dit Dyreborg-netværk kan vist godt gå ind under der. Så hvis du vil og det var i det regi du ville prøve nextcloud, kan jeg give dig adgang.
-
@andersl @jespermilling, Jeg er tilknyttet Fynslands bestyrelse og i det regi har jeg oprettet en nextcloud som vi planlægger at tilbyde adgang til for lokalråd. Dit Dyreborg-netværk kan vist godt gå ind under der. Så hvis du vil og det var i det regi du ville prøve nextcloud, kan jeg give dig adgang.
-
@andersl @jespermilling, Jeg er tilknyttet Fynslands bestyrelse og i det regi har jeg oprettet en nextcloud som vi planlægger at tilbyde adgang til for lokalråd. Dit Dyreborg-netværk kan vist godt gå ind under der. Så hvis du vil og det var i det regi du ville prøve nextcloud, kan jeg give dig adgang.
-
@jespermilling Et godt alternativ til offices 365 er Libra Offices. Jeg har personligt selv lige opsagt min MS offices 365 og bruger Libra offices. Lige som Windows er blevet er stattet med Linux mint. Men selvfølig er der ting som er andreledes det er der altid når man skifter fra noget kendt til noget nyt.