Gode folk i Fediverset,Vi har ladet os fortælle, at der findes et sted på det sociale web, hvor mennesker bestemmer mere end algoritmer.
-
@smk velkommen til. Håber i bliver glade for at være her, og ser frem til at se opdateringer fra jer.
@jens Mange tak. Vi er i hvert fald glade indtil videre

-
@smk velkommen og velbekomme
-
@smk välkomna! På SMK hade jag ett av mitt livs största poesiupplevelser
@marmrt 1000 tak. Og det er utroligt godt at høre

-
@smk Jeg håber vi kommer til at se masser af billedkunst i vores feed fra jeres åbne samling. Måske kunne nogen endda programmere en lille bot, der regelmæssigt sender ting i omløb?
@malte Vores API fortæller, at alle kunstbots er velkomne. Tror dog selv på gammeldaws håndholdt i første omgang
️ -
@smk sådan! Velkommen til. Dejligt at have jer iblandt os.
@fynn1 Dejligt at være her!

-
@smk Hello! You're going to love it here. Get ready for lots of moss, cats and windows, and even more joyful descriptions of ancient electronics!
@janeishly Thx, that sounds very promising! Maybe we should canvas the collection for those topics... Cats may be easiest

-
-
@smk Velkommen til det gode sted! Eller ... stedet, hvor mennesker bestemmer, og hvor algoritmer ikke hersker over os.
Jeg synes, at det er afgørende, at vi som et samfund ikke lader os blive afhængige på de store US platformer og deres algoritmer. Derfor giver det mig stor glad at se, at I er sprunget i vandet og prøver fediverset.
Jeg ønsker jer held og lykke med det, og håber på, at andre institutioner følger trop.

@fyfor Mange tak for de opmuntrende ord!

-
@chlopmarcin Dziękuję!
-
@fanden SMK er ærlig talt legendariske på det punkt, langt langt foran de fleste andre danske kulturinstitutioner. De har kæmpet for open access i mange år, og var med på forfronten på Twitter dengang for længe siden, hvor vi ikke forstod, at det ville udvikle sig et dødsmedie.