Så er det vist blevet tid til at poppe den STORE røde sodavand 😘
-
Så er det vist blevet tid til at poppe den STORE røde sodavand
Tak allesammen for Jeres gode råd, tips & tricks.️ #linuxmint #goodbyewindows10
-
@anport Godt klaret
-
@anport Godt klaret
@klgn tak, det var ikke uden knotne udbrud og pusten og stønnen, men jeg gjorde det fandmé med et læs tålmodighed
-
@anport One of us! One of us! Har Mint på to af mine maskiner og er meget begejstret.
-
@anport One of us! One of us! Har Mint på to af mine maskiner og er meget begejstret.
@trezzer 🥰
-
@anport Woot! 🥤
-
@anport Woot! 🥤
@fanden Det føles jo vitterligt som at få en spritny bærbar ... halleluja
-
@fanden Det føles jo vitterligt som at få en spritny bærbar ... halleluja
@anport Så bare vent til du får det op at køre på din nyere hovedcomputer. Det bliver livet i overhalingsbanen!
-
@anport Så bare vent til du får det op at køre på din nyere hovedcomputer. Det bliver livet i overhalingsbanen!
@fanden glæder mig sgu' allerede, men hold da op, der er virkelig kommet liv i den her 15 år gamle Acer maskine.
Og det bliver jo meget nemmere næste gang med at få installeret Linux, nu hvor jeg har lært lidt af alle mine begynderfejl -
@fanden glæder mig sgu' allerede, men hold da op, der er virkelig kommet liv i den her 15 år gamle Acer maskine.
Og det bliver jo meget nemmere næste gang med at få installeret Linux, nu hvor jeg har lært lidt af alle mine begynderfejl -
Og det bliver jo meget nemmere næste gang med at få installeret Linux, nu hvor jeg har lært lidt af alle mine begynderfejl@anport Det eneste som kan være bøvlet hver gang — så vidt jeg husker — er at finde ud af, hvordan forskellige Windows-versioner skal neutraliseres, så man kan boote fra USB. Derefter plejer det at være smooth sailin'.
Men vanskelighederne kan altså skyldes, at man kun behøver gøre den procedure én gang pr maskine. Så har man en glad computer i mange år efter, og glemmer helt hvordan Windows fungerer.
-
-
-
-
@anport Det eneste som kan være bøvlet hver gang — så vidt jeg husker — er at finde ud af, hvordan forskellige Windows-versioner skal neutraliseres, så man kan boote fra USB. Derefter plejer det at være smooth sailin'.
Men vanskelighederne kan altså skyldes, at man kun behøver gøre den procedure én gang pr maskine. Så har man en glad computer i mange år efter, og glemmer helt hvordan Windows fungerer.
@fanden Det som gav grå hår i går var at få lavet den skide USB-pik, da Etcher ikke ville virke på min nye PC. Fandt til sidst i stedet Rufus, som heldigvis virkede - dog efter banden og svovlen. Og hertil formiddag skulle jeg have BIOS til at boote fra nøglen, hvilket heller ikke gled som smurt. Men det lykkedes altså til sidst.
-
-
@fanden Det som gav grå hår i går var at få lavet den skide USB-pik, da Etcher ikke ville virke på min nye PC. Fandt til sidst i stedet Rufus, som heldigvis virkede - dog efter banden og svovlen. Og hertil formiddag skulle jeg have BIOS til at boote fra nøglen, hvilket heller ikke gled som smurt. Men det lykkedes altså til sidst.
@anport Se om ikke Etcher fungerer bedre på din nye Linux-maskine
Hvis du bliver bidt af en gal distrohopper, vil jeg anbefale Ventoy, som er betragtelig nemmere at dumpe nye installationsmedier på. Men for nu har du jo en USB du kan installere Mint fra.
-
S snue@radikal.social shared this topic
-
@anport Se om ikke Etcher fungerer bedre på din nye Linux-maskine
Hvis du bliver bidt af en gal distrohopper, vil jeg anbefale Ventoy, som er betragtelig nemmere at dumpe nye installationsmedier på. Men for nu har du jo en USB du kan installere Mint fra.
-
-
S sigmundur@radikal.social shared this topic
-
@anport Du kommer aldrig til at gå tilbage efter det. Tillykke med at tage skridtet!