Introduktion til webhosting til eget brug
-
Vi har talt en del på Farvel Big Tech-forummet om, hvad der er den sunde tilgang til at introducere de mennesker, der er nysgerrige efter at udforske alternative løsninger, men ikke har erfaringen endnu.
Det er svært at ramme den rette kalibrering. En del på flugt fra Windows, for eksempel, vil være alfanørder i den sfære på forhånd, men vil skulle lære nyt. Andre vil møde med en robust idealisme, men er først lige begyndt at sætte sig ind i, hvad man kan gøre.
Så jeg har skrevet et lille meta-indlægfor begyndere om Webhosting til eget brug, så man kan komme i gang med at opdyrke sin egen platform.
Pointen er at afmystificere. Jeg tror oprigtigt, at man vil kunne have glæde af at køre nogle grundlæggende ting selv, og at det ikke er mere kompliceret, end at mange vil kunne uden de store udfordringer. -
Hej Morten, jeg kiggede lige på din side da jeg er nysgerrig efter alternativer til webhosting. Har brugt simply i en del tid, men det forekommer mig at være mosegrund at opføre sin digitale bolig på. Har du nogle anbefalinger til webhosting der ikke er kommercielle løsninger?
-
M malte moved this topic from Snak om tech
-
Hej Morten, jeg kiggede lige på din side da jeg er nysgerrig efter alternativer til webhosting. Har brugt simply i en del tid, men det forekommer mig at være mosegrund at opføre sin digitale bolig på. Har du nogle anbefalinger til webhosting der ikke er kommercielle løsninger?
@dj_brevet Jeg har også haft prøvet Simply - du har ret, de er ret kommercielle i det. De to jeg nævner er mindre pushy, i det mindste. Nej, jeg kender ikke nogen hostingtjenester, der er helt kollektivistiske i det - men det islandske 1984.hosting har mange principper om grøn energi, privatliv og så videre. Jeg brugte dem kort, de var udmærkede at tale med.