Alternativer til Gmail?
-
Hvilke gode og nemmere alternativer er der til Gmail?
Dem af jer der har skiftet - hvordan fik I lukket ned for jeres gamle Gmail på en måde, hvor der ikke gik vigtige info tabt? Jeg tænker fx alle de konti jeg har rundt omkring. Det er en af de grunde til at jeg stadig hænger fast i gmail.
-
Jeg har en tidsplan om at forlade Gmail ind 2027. Dvs at jeg har allerede oprettet nyt konto i et andet sted, og så hver gang får jeg mail fra en subscription, så går jeg og skifte min email der til den ny.
Hvad mener du med vigtige info @malte?
-
Jeg har en tidsplan om at forlade Gmail ind 2027. Dvs at jeg har allerede oprettet nyt konto i et andet sted, og så hver gang får jeg mail fra en subscription, så går jeg og skifte min email der til den ny.
Hvad mener du med vigtige info @malte?
@shifa Det er smart. Det tror jeg vil begynde at gøre ... Med vigtig info - jeg tænker der ligger al mulig i det email-arkiv jeg egentlig godt gad at have adgang til efter jeg lukkede kontoen. Jeg tænker man vel kan downloade det på en eller anden måde. Men hvordan så læse det bagefter?
-
jeg forwarder pt. alle mails fra gmail - på den måde opdager jeg hvilke emails der knyttet til gmail og så ændrer jeg det. jeg synes det svære er de funktioner der er knyttet til andre google funktionalitet som calender og drive - der har jeg ikke helt knækket hvordan jeg skal forbinde funktionaliteten.
-
jeg forwarder pt. alle mails fra gmail - på den måde opdager jeg hvilke emails der knyttet til gmail og så ændrer jeg det. jeg synes det svære er de funktioner der er knyttet til andre google funktionalitet som calender og drive - der har jeg ikke helt knækket hvordan jeg skal forbinde funktionaliteten.
-
@shifa Det er smart. Det tror jeg vil begynde at gøre ... Med vigtig info - jeg tænker der ligger al mulig i det email-arkiv jeg egentlig godt gad at have adgang til efter jeg lukkede kontoen. Jeg tænker man vel kan downloade det på en eller anden måde. Men hvordan så læse det bagefter?
@malte Jeg har brugt Thunderbird og så lavet en konto under den, hvortil jeg har importeret de filer, jeg fik downloadet fra gmail i sin tid - der er en OK guide her:
https://techcody.com/how-to-import-gmail-emails-to-thunderbird-a-complete-guide/ men det tog lidt tid at rode rundt i mbopx og imap osv.Det var i det hele taget lidt rodet i begyndelsen, men fungerer nu OK til at grave noget frem med, eller når jeg vil mimre over gammel epost.
-
Den systematiske tilgang med at flytte skifte sin e-mailadresse hos tredjeparter hen ad vejen synes jeg lyder som en god tilgang. Det tager lang tid, men det er svært at gøre anderledes, hvis man har sin e-mailadresse på et domæne man ikke selv kontrollerer.
Hvis man beslutter sig for at skifte e-mailudbyder, kan man med noget der hedder imapsync kopiere alle sine e-mails fra én udbyder til en anden. Det er desværre ret "teknisk" at bruge, men det kan lade sig gøre. Og er er noget af det som ville være oplagt at hjælpe folk med, hvis vi af og til afholder nogle workshops (eller hvad det skal hedde) dedikeret til helt praktisk, jord-på-fingrene at hjælpe hinanden væk fra big tech.