Foreningen data.coop
-
Data.coop er en frivillig kooperativ forening hvor vi passer på vores egne data. Der er cloud, kalender, online tekstbehandling (fx til at skrive noget sammen), chat, password-husker, mødebookning og andre tjenester.
Og så er der gode aktivistiske krafter der gerne gør ting sammen, bl.a. er med til køre det her forum.
Brug den her tråd til at stille alskens spørgsmål om data.coop !
-
Udover Immich opdagade jeg for nyligt Ente, som jeg synes ser spændende ud. Og så er der selvfølgelig Nextcloud, som jeg synes gør et ganske hæderligt job. Det har jeg selv brugt i mange år, og vi har det også i til medlemmerne i data.coop
Der er ikke nogen der kan lokkes til noget. Man kan melde sig ind og være med til at skubbe tingene i en retning
-
@decibyte Jeg afventer besked om hvordan jeg får lov til at betale - så er jeg medlem - jeg har bare slet ikke nogen teknisk kunnen - til gengæld er jeg god til mange andre ting.
-
-
-
@samsapti pssst! jeg tror jeres kasserer har travlt - kan du fortælle mig hvordan jeg betaler medlemsskabet til jer?
@YongSun Yeah sorry, det er som sagt 100% frivilligt arbejde det vi laver i data.coop, så nogle gange kan der være lidt ventetid. Men du kan først betale når vores kasserer (psst @benjaoming / @benjaoming@social.data.coop
) har sendt dig en invitation til medlemssystemet + et betalingslink.
-
@yongsun hej! I have been summoned! jeg svarede igår middag kl 11:58, er det evt i din spam?
Men ja, jeg har sgu lidt for travlt, det er sandt 🥳
@benjaoming@social.data.coop altså jeg mener ikke at have modtaget en invitation til medlemssystemet - men nu kan det godt vente til den 1 marts - så jeg ikke skal betale fuld månedspris for 4 dage
-
Jeg er ikke nogen IT-nørd og er skide glad for at have blevet medlem af foreningen. Kan varmt anbefale at blive en del af kooperativet. En af de primære grunde til at jeg meldte mig ind var faktisk at blive en del af et netværk med folk der var mere teknisk kompetente end mig selv, kunne stille dumme spørgsmål til kloge folk og organisere ting sammen.