Alternativ til Google calender
-
Jeg har ikke selv anvendt den, men Framasoft har lavet framagenda.org: https://framagenda.org/. Det er en kalender der er baseret på NextCloud, og som normalt betragtes som et godt alternativ til Google Calendar.
-
Jeg har ikke selv prøvet det, men der findes Feber der er lavet til netop delte kalendre (til fx mødelokaler og andre fælles resurser). På Febers side nævnes også Baïkal og Radicale.
Alle 3 kræver at man finder et sted at hoste det. Måske det er noget vi kunne se på i data.coop, hvis der er efterspørgsmål på det.
-
Jeg har ikke selv prøvet det, men der findes Feber der er lavet til netop delte kalendre (til fx mødelokaler og andre fælles resurser). På Febers side nævnes også Baïkal og Radicale.
Alle 3 kræver at man finder et sted at hoste det. Måske det er noget vi kunne se på i data.coop, hvis der er efterspørgsmål på det.
-
Er det vigtigt for jer med CalDAV? Dvs. at man kan få ting fra de fælles kalendre ind i sit kalenderprogram, eller det fint nok som med Feber, at man kun kan se kalenderen på dens egen side?
-
-
Er det vigtigt for jer med CalDAV? Dvs. at man kan få ting fra de fælles kalendre ind i sit kalenderprogram, eller det fint nok som med Feber, at man kun kan se kalenderen på dens egen side?
-
-
Så CalDAV er vigtigt
Hvad med redigering: Skal en enkelt kalender også kunne redigeres af mere end 1 person, eller er det nok at den bare kan deles med andre? Og er det vigtigt at man også kan begge dele: Nogle kan redigere, andre kan kun læse?
@decibyte Jeg bliver helt glad af din måde at spørge og samle op på.
For folk som mig er det vigtigtste med det første. At alle i gruppen kan redigere. Den anden del, at nogle kan redigere og andre ikke, er ikke noget jeg bruger. Så ville vi formentlig lægge det op som event på dukop eller lignende.
-
Cool. Alle de mange spørgsmål er fordi jeg har tænkt mig at teste de forskellige muligheder lidt grundigere af og så lave en form for indstilling til at vi sætter en af dem op til medlemmerne i data.coop
Det kan være nogle af jer har lyst til at være med til at afprøve?
-
@decibyte sagde i Alternativ til Google calender:
[...] På Febers side nævnes også Baïkal og Radicale.
Jeg elsker Baïkal. Og ikke bare fordi den kan køre på hosting, der koster det samme som to pakker rugbrød.
Men den er til gengæld bare en kalender-server, så man skal indlæse den i et andet program med CalDAV.
Bemærk, at kalenderdeling ikke er et fokus med Baïkal. Til gengæld kan man oprette ligeså mange kalendere, som man vil.