-
Jeg vil super gerne på sigt slette min LinkedIn-profil, for officielt at kunne sige at jeg ikke har nogen profiler på Big Tech sociale medier. Men jeg har lidt brug for det sidste skub, så I må meget gerne overbevise mig lidt mere
Lidt kontekst: Jeg er i IT-branchen, og desværre er der ret mange jobs jeg har set på LinkedIn, som virker til kun at blive slået op der og nærmest kræve at man findes derinde
-
S sam@social.data.coop shared this topic
-
Jeg vil super gerne på sigt slette min LinkedIn-profil, for officielt at kunne sige at jeg ikke har nogen profiler på Big Tech sociale medier. Men jeg har lidt brug for det sidste skub, så I må meget gerne overbevise mig lidt mere
Lidt kontekst: Jeg er i IT-branchen, og desværre er der ret mange jobs jeg har set på LinkedIn, som virker til kun at blive slået op der og nærmest kræve at man findes derinde
@samsapti Jeg har det på præcis samme måde. Jeg ser ingen jobs, og jeg føler i det hele taget, at det er spild af tid. Og hvis man ikke har et job, kan det sommetider opleves helt deprimerende, da det meste, der postes, er folk, der er på vej op. I første omgang tænker jeg at deaktivere platformen.
-
Jeg har aldrig været på LinkedIn[1], arbejder i it-branchen og har endnu ikke haft problemer med at finde et job udenfor LinkedIn.
[1] Det er løgn. Sandheden er at jeg var der i 10 minutter engang for at snage i nogle intriger.
-
@decibyte Tak! Jeg synes bare at jeg har kigget en del, og niche områder som f.eks. DevOps-ting finder jeg bare ikke på jobsider.
Har du nogle gode steder at kigge?
Har du nogle gode steder at kigge?
Ikke noget konkret. Følg nogle relevante hashtags på Mastodon. Hold øjne og ører åbne og få en fornemmelse for steder du tror er gode arbejdspladser. Også når du ikke leder efter noget. Så støder man på nogle steder som man kan vende tilbage til når man en dag får lyst til at skifte. Selvom der ikke er åbne stillinger, vil mange virksomheder gerne ansætte dygtige it-folk hvis de tilbyder sig.
-
Jeg har faktisk før fået en tjans som lønnet jurymedlem i en litteraturkonkurrence via linkedin (eller, henvendelsen kom ad den vej, men årsagen var anmelderarbejde på en anden platform).
Nu arbejder jeg også på at få lavet en slags C.V.-hjemmeside i stedet så jeg kan få lukket for min profil, for - meget ligesom jeg havde det med FB i sin tid - det støjer bare i livet og nedjusterer humøret, hver gang jeg åbner for den.