Foreningen data.coop
-
-
Hov jeg har fundet en lille gevinst ved data.coop - når man læser deres blog FØLER man sig utroligt nødet (og det er sgu lidt sexy) - bare sådan til almen unyttig info! Disclaimer - jeg forstod INTET andet end der var problemer med synkroniseringen af nextcloud der påvirkede performance.
@YongSun sagde i Foreningen data.coop:
Hov jeg har fundet en lille gevinst ved data.coop - når man læser deres blog FØLER man sig utroligt nørdet (og det er sgu lidt sexy) - bare sådan til almen unyttig info! Disclaimer - jeg forstod INTET andet end der var problemer med synkroniseringen af nextcloud der påvirkede performance.
Jeg håber ikke den var afskrækkende! Jeg skrev den først som en meget teknisk beskrivelse af forløbet for dem som er interesseret, og planen var at lave en separat blog til det tungt nørdede - men pga. især det sidste afsnit besluttede vi i bestyrelsen at det relevant for hele foreningen.
I min mening er der ikke meningen at bloggen skal være for nørdet og utilgængelig!
-
Jeg skal bare forstå jeres email korrekt (som jeg forøvrigt meget gerne vil give et bud til at skrive klarere for nye blanke medlemmer som jeg)
Skal jeg bede jer opsætte en matrix konto så jeg kan bede om de forskellige services derinde?
Det står en smule uklart for mig? -
-
Jeg ville egentlig sige at det bedste sted til den slags spørgsmål er inde i vores Matrix-kanaler, men...
Som jeg husker indholdet af den e-mail, beder vi om et ønsket brugernavn som vil blive dit når vi opretter dig på diverse services. Hvis du ikke allerede har svaret tilbage med det, så tror jeg det er et godt næste skridt.
Al hjælp til klarere kommunikation er MEGET velkommen! Jeg vil foreslå du i første omgang tager den direkte med kassereren, der sender de velkomstmails ud.
-
jeg er blevet meldt til matrixkontoen og havde overset en verifikationsemail tror jeg nok - den er udløbet. Det er en smule omstændeligt, men har bedt om en ny verifikationsmail.
Jeg vil gerne ordentlig ind så tænker jeg at tale med kasseren - men der er noget med medlemsflowet der er lidt tungt. Har i nogle møder hvor vi kunne tale om den slags? -
Altså jeg bliver helt stresset over at skulle genere kasseren hele tiden - er der en af jer herinde der står for matrixinvitationerne - der vil sende mig en ny verifikationsemail da den gamle udløb - så jeg kan bekræfte min email - for der er ingen kontaktinfo jeg kan gå til?
-
Altså jeg bliver helt stresset over at skulle genere kasseren hele tiden - er der en af jer herinde der står for matrixinvitationerne - der vil sende mig en ny verifikationsemail da den gamle udløb - så jeg kan bekræfte min email - for der er ingen kontaktinfo jeg kan gå til?
@YongSun Hej! Kan du sende mig en mail på reynir@data.coop med lidt flere detaljer om hvad du/I har gjort og hvad der er sket? Så vil jeg se hvad jeg kan gøre senere i dag eller i weekenden. Jeg er ikke sikker på at jeg forstår situationen helt (eks. fik du en oprettelseskode til matrix og har oprettet dig? Hvilket brugernavn har du valgt?)
Generelt er jeg enig i at flowet som nyt medlem er utilfredsstillende. Vi har længe været ved at udvikle et medlemssystem, hvor flere ting er automatiseret. I mellemtiden har vi stadig nogle manuelle processer der ikke er helt gnidningsfri
-
@YongSun Hej! Kan du sende mig en mail på reynir@data.coop med lidt flere detaljer om hvad du/I har gjort og hvad der er sket? Så vil jeg se hvad jeg kan gøre senere i dag eller i weekenden. Jeg er ikke sikker på at jeg forstår situationen helt (eks. fik du en oprettelseskode til matrix og har oprettet dig? Hvilket brugernavn har du valgt?)
Generelt er jeg enig i at flowet som nyt medlem er utilfredsstillende. Vi har længe været ved at udvikle et medlemssystem, hvor flere ting er automatiseret. I mellemtiden har vi stadig nogle manuelle processer der ikke er helt gnidningsfri