Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg kan tipse dem om feks @atlefren eller nesten hvilken som helst annen utvikler jeg kjenner.

Jeg kan tipse dem om feks @atlefren eller nesten hvilken som helst annen utvikler jeg kjenner.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
8 Indlæg 4 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • torstein@andeby.cityT This user is from outside of this forum
    torstein@andeby.cityT This user is from outside of this forum
    torstein@andeby.city
    wrote sidst redigeret af

Jeg kan tipse dem om feks @atlefren eller nesten hvilken som helst annen utvikler jeg kjenner.

Men mistenker de bare er ute etter folk som er utelukkende positivt innstilt til ai.

https://www.nrk.no/norge/mangel-pa-ki-kompetanse_-langsikt-gir-5000-kroner-i-honorar-til-den-som-tipsar-om-rett-person-1.17630037

eivind@fribygda.noE 1 Reply Last reply
    0
    • torstein@andeby.cityT torstein@andeby.city

Men mistenker de bare er ute etter folk som er utelukkende positivt innstilt til ai.

https://www.nrk.no/norge/mangel-pa-ki-kompetanse_-langsikt-gir-5000-kroner-i-honorar-til-den-som-tipsar-om-rett-person-1.17630037

eivind@fribygda.noE This user is from outside of this forum
      eivind@fribygda.no
      wrote sidst redigeret af

@torstein Jeg mistenker at det sånne folk som Langsiktig-mannen og NHO-dama tenker på når de sier "KI-ekspert" har veldig lite med realfag å gjøre. Er sikkert nærmere BI og kanskje sånne tøysete ledelsesmastere. "KI" har blitt altfor viktig til at blårussen vil la ingeniørene få et ord med i laget. @atlefren

tanketom@tutoteket.noT 1 Reply Last reply
      0
      • eivind@fribygda.noE eivind@fribygda.no

@torstein Jeg mistenker at det sånne folk som Langsiktig-mannen og NHO-dama tenker på når de sier "KI-ekspert" har veldig lite med realfag å gjøre. Er sikkert nærmere BI og kanskje sånne tøysete ledelsesmastere. "KI" har blitt altfor viktig til at blårussen vil la ingeniørene få et ord med i laget. @atlefren

tanketom@tutoteket.noT This user is from outside of this forum
        tanketom@tutoteket.no
        wrote sidst redigeret af

@eivind KI-bransjen har nok blåruss, dei trenger fleire gode humanistar. @torstein @atlefren

vegard_berget@tutoteket.noV 1 Reply Last reply
        0
        • tanketom@tutoteket.noT tanketom@tutoteket.no

@eivind KI-bransjen har nok blåruss, dei trenger fleire gode humanistar. @torstein @atlefren

vegard_berget@tutoteket.noV This user is from outside of this forum
          vegard_berget@tutoteket.noV This user is from outside of this forum
          vegard_berget@tutoteket.no
          wrote sidst redigeret af

@tanketom @eivind @torstein @atlefren Slik jeg leser stillingsutlysninga er det definitivt en humanist de er på utkikk etter. Det er ikke det tekniske aspektet de er interessert i, men heller hvordan KI påvirker samfunnet.

Selvfølgelig mulig med en statsviter også, men jeg mener at humaniora har mer kompetanse på KI enn statsviterne.

0
          • vegard_berget@tutoteket.noV vegard_berget@tutoteket.no

@tanketom @eivind @torstein @atlefren Slik jeg leser stillingsutlysninga er det definitivt en humanist de er på utkikk etter. Det er ikke det tekniske aspektet de er interessert i, men heller hvordan KI påvirker samfunnet.

Selvfølgelig mulig med en statsviter også, men jeg mener at humaniora har mer kompetanse på KI enn statsviterne.

tanketom@tutoteket.no
            wrote sidst redigeret af

@vegard_berget Samfvit. er heldigvis meir enn berre statsvitarar! Mvh, statsvitar- og infovit-dropout. @eivind @torstein @atlefren

torstein@andeby.cityT 1 Reply Last reply
            0
            • tanketom@tutoteket.noT tanketom@tutoteket.no

@vegard_berget Samfvit. er heldigvis meir enn berre statsvitarar! Mvh, statsvitar- og infovit-dropout. @eivind @torstein @atlefren

torstein@andeby.city
              wrote sidst redigeret af

@tanketom @vegard_berget @eivind @atlefren Det de trenger er et panel med historikere, statsvitere, filosofer og generelt folk med peil på etikk som starte alle vurderingene sine med "Slik ville nazistene ha implementert denne teknologien/forslaget/idéen…"

eivind@fribygda.noE 1 Reply Last reply
              0
              • torstein@andeby.cityT torstein@andeby.city

@tanketom @vegard_berget @eivind @atlefren Det de trenger er et panel med historikere, statsvitere, filosofer og generelt folk med peil på etikk som starte alle vurderingene sine med "Slik ville nazistene ha implementert denne teknologien/forslaget/idéen…"

eivind@fribygda.no
                wrote sidst redigeret af

@torstein @tanketom @vegard_berget @atlefren Jeg for min del håper virkelig ikke det er en sånn logtermism-/effective altruism-smie som skal stake ut kursen uansett, og jeg trur ikke NHO har noen interesse av en sånn etikkommisjon?

0
                • eivind@fribygda.noE eivind@fribygda.no

@torstein @tanketom @vegard_berget @atlefren Jeg for min del håper virkelig ikke det er en sånn logtermism-/effective altruism-smie som skal stake ut kursen uansett, og jeg trur ikke NHO har noen interesse av en sånn etikkommisjon?

tanketom@tutoteket.no
                  wrote sidst redigeret af

@eivind Longtermism-folka er jo flinke til å framheve seg sjølv som dei einaste som tenkjer langsiktig. Det stemmer jo ikkje nødvendigvis, men dei fyller jo eit slags vakuum likevel. @torstein @vegard_berget @atlefren

1 Reply Last reply
                  0
                  Svar
                  • Svar som emne
                  Login for at svare
                  • Ældste til nyeste
                  • Nyeste til ældste
                  • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.