Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Når vejret er gråt udenfor, kan man jo lige så godt hygge sig med noget tech.

Når vejret er gråt udenfor, kan man jo lige så godt hygge sig med noget tech.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
linuxdebian
5 Indlæg 2 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • flatus@radikal.socialF This user is from outside of this forum
    flatus@radikal.socialF This user is from outside of this forum
    flatus@radikal.social
    wrote sidst redigeret af

Når vejret er gråt udenfor, kan man jo lige så godt hygge sig med noget tech. Har lige installeret Debian og tweaket det til næsten perfektion ;-). Det er sgu længe siden jeg har oplevet at blive nærmest lykkelig af at at rode med et OS! #Linux #Debian

jowek@autonomous.zoneJ 1 Reply Last reply
    0
    • flatus@radikal.socialF flatus@radikal.social

Når vejret er gråt udenfor, kan man jo lige så godt hygge sig med noget tech. Har lige installeret Debian og tweaket det til næsten perfektion ;-). Det er sgu længe siden jeg har oplevet at blive nærmest lykkelig af at at rode med et OS! #Linux #Debian

jowek@autonomous.zoneJ This user is from outside of this forum
      jowek@autonomous.zone
      wrote sidst redigeret af

@Flatus dejligt. Hvad er det fede? Er de ian fx bedre for en newb med mint?

flatus@radikal.socialF 1 Reply Last reply
      0
      • jowek@autonomous.zoneJ jowek@autonomous.zone

@Flatus dejligt. Hvad er det fede? Er de ian fx bedre for en newb med mint?

flatus@radikal.social
        wrote sidst redigeret af

@jowek Debian er fantastisk på grund af dets community af frivillige, der samarbejder om at skabe og vedligeholde et åbent OS uden kommercielle interesser og lukket software. #LinuxMint er også super godt så vidt jeg ved. Har ikke prøvet det. Det er min første #Debian installation i 20 år. Det er meget nemmere end sidst. Dog kræver det stadig at jeg måtte søge efter løsninger på Google og YouTube og rode et par gange med Terminalen. Hvilket er en del af fornøjelsen når det så virker. 🙂

flatus@radikal.socialF 1 Reply Last reply
        0

@jowek Debian er fantastisk på grund af dets community af frivillige, der samarbejder om at skabe og vedligeholde et åbent OS uden kommercielle interesser og lukket software. #LinuxMint er også super godt så vidt jeg ved. Har ikke prøvet det. Det er min første #Debian installation i 20 år. Det er meget nemmere end sidst. Dog kræver det stadig at jeg måtte søge efter løsninger på Google og YouTube og rode et par gange med Terminalen. Hvilket er en del af fornøjelsen når det så virker. 🙂

flatus@radikal.social
          wrote sidst redigeret af

@jowek Debian har nok også en mere "gør-det-selv" tilgang end Mint, hvor meget mere er opsat og installeret for dig fra begyndelsen af. Debian mangler, ud af boksen, mange af de grafiske værktøjer, som Mint har, men de fleste af dem kan installeres efterfølgende. Jeg vil anbefale Debian, hvis du får lyst til at lære mere om Linux og ikke er bange for at bruge terminalen. Du skal dog som allerede skrevet være parat til at læse et par guides undervejs.

jowek@autonomous.zoneJ 1 Reply Last reply
          0

@jowek Debian har nok også en mere "gør-det-selv" tilgang end Mint, hvor meget mere er opsat og installeret for dig fra begyndelsen af. Debian mangler, ud af boksen, mange af de grafiske værktøjer, som Mint har, men de fleste af dem kan installeres efterfølgende. Jeg vil anbefale Debian, hvis du får lyst til at lære mere om Linux og ikke er bange for at bruge terminalen. Du skal dog som allerede skrevet være parat til at læse et par guides undervejs.

jowek@autonomous.zone
            wrote sidst redigeret af

@Flatus Tak for svar. Community baseret udvikling er key. Men vigtigt er også en rimelig straight forward grafisk installation og brug. Men kunne godt tænke mig et helt skrabet udgangspunkt, hvor jeg så kan tilføje de småting jeg har brug for; browser, libre office, kolourpaint, audacity, keepass x, nicotine+, delta chat, okular. thats it. Alt de andet open source programmer der medfølger er sikkert fine. Men jeg har ikke brug for dem. 🙂

Når jeg finder en computer ekstra, prøver jeg debian 🙂

1 Reply Last reply
            0
            Svar
            • Svar som emne
            Login for at svare
            • Ældste til nyeste
            • Nyeste til ældste
            • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.