Jeg har lige købt en brugt computer.
-
Jeg har lige købt en brugt computer. Jeg gjorde det via www.brugt-bazar.dk
Det er en flohmarket instans, dvs. en fediverse version af "foræring, køb & salg-sider".
Alle er frie til at lave en instans på det åbne net. Brugt-bazar er drevet af carsten fra Århus.
Folk er søde og sælger gode ting. Du slipper for datamining, schibsted, vendt, annoncering, reklamer og generelt tunge sider.
Længe leve de åbne alternativer!
Og må marketplace, dba, vinted, gul & gratis og alle de andre dø ud
-
M malte@radikal.social shared this topic
F folfdk@helvede.net shared this topic
-
Det er en flohmarket instans, dvs. en fediverse version af "foræring, køb & salg-sider".
Alle er frie til at lave en instans på det åbne net. Brugt-bazar er drevet af carsten fra Århus.
Folk er søde og sælger gode ting. Du slipper for datamining, schibsted, vendt, annoncering, reklamer og generelt tunge sider.
@jowek so cool! I haven't yet bought anything from Flohmarkt but got to meet the people who made it recently. Really excited to see it spreading
-
@jowek so cool! I haven't yet bought anything from Flohmarkt but got to meet the people who made it recently. Really excited to see it spreading
@liaizon Its really good. Some minor bugs - but the basic works fine. And what an ease you just make an really simple account, thats it.
Think its really something that keeps people to meta. They have ditched the feed/ ai bloat and are maybe in the proces of ditching meta-messenger too - but the marketplace is still very hard to avoid because of network effect.
But sell some good stuff at flohmarket with a "platform discount" could be an personal offer to make it more attractive
-
@jowek Tak for dit plug af brugt-bazar
Glad for at der sker nogle handler derinde!
-
@liaizon Its really good. Some minor bugs - but the basic works fine. And what an ease you just make an really simple account, thats it.
Think its really something that keeps people to meta. They have ditched the feed/ ai bloat and are maybe in the proces of ditching meta-messenger too - but the marketplace is still very hard to avoid because of network effect.
But sell some good stuff at flohmarket with a "platform discount" could be an personal offer to make it more attractive
@jowek @liaizon Thanks for the feedback
Would be happy to fix what is not working as intended, if ppl continue filing those issues in https://codeberg.org/flohmarkt/flohmarkt/issues
-
@jowek Tak for dit plug af brugt-bazar
Glad for at der sker nogle handler derinde!
@EvilCartyen Hej Carsten. Tak selv! Så dejligt du har stillet instansen tilrådihed.
Jeg sælger desværre sjældent noget. Men hvis jeg skal, så er det 100% på brugt-bazarPrøver også at opfordre andre til det. Endelig noget konkret jeg kan gøre med min følelse af at have været "udelukket" af facebook marketplace i 10 år
Under about, har du 2 simple guidelines. En evt. 3 kunne være noget med professionelle aktører. Ikke et issue lige nu, men det kunne det blive. Men ok, den tid den sorg.TAK! -
@jowek @liaizon Thanks for the feedback
Would be happy to fix what is not working as intended, if ppl continue filing those issues in https://codeberg.org/flohmarkt/flohmarkt/issues
@midzer @liaizon STARSTRUCKED! The craig of fediverse
Thank you for you work. I'll look through if they're are already issues, and if not give a heads up.
It was mostly about messages "not being" posted visually. And a profile picture that wont show.I really trying to find good things i dont need, so i can sell them atm. I want to support the activity
-
det er rent åbenlyst hvor DBA er på vej hen med deres krampagtige introduktion af 'fiks færdig'. de vil være platforms-mogulen der presser fragtfirmaerne ned i pris og drømmer om at bruge deres monopol til at forvride markedet. lissom flixbus, amazon, flyeralarm, mv.
-
det er rent åbenlyst hvor DBA er på vej hen med deres krampagtige introduktion af 'fiks færdig'. de vil være platforms-mogulen der presser fragtfirmaerne ned i pris og drømmer om at bruge deres monopol til at forvride markedet. lissom flixbus, amazon, flyeralarm, mv.
@dj_brevet Ja. Jeg tror vi skal være glade for at den anden Karstens (Ree) platform dominerede så mange år. Det har gjort der nationalt ikke i ligeså høj grad bruges fesne alternativer. Det er facebook marketplace langsomt igang med at ændre. Så når dba imploderer i kapitalfondsdestruktion, er det om at være klar med alternativer og tilvænnet dem. Så jeg synes faktisk time is now. Og uanset det er rart at bruge nu og her, så egentlig bare nyde det.
-
@jowek Det ser sejt ud, tak for at dele
-
@jowek Det ser sejt ud, tak for at dele
@jwcph Det er så sejt. Find noget lækkert og prøv at sætte det til salg
Lige nu er den bedste måde at støtte op på, at gøre det lidt "værdifuldt" at bruge.DBA er igang med en enshitification proces, der ender dårligt.