Åh gud dog.
-
Åh gud dog.
Jeg har de helt glemt at der er en liste Æ denne gang.
Det er ikke min kop te at se dem vinde så mange procent stemmer rundt omkring 🫤
-
Åh gud dog.
@folfdk I min kommune har de fået alle proteststemmerne, men de kommer ikke til at få nogen form for indflydelse, for Venstre/Konservative sidder på et tungt flertal i byrådet, hvilket de sådan set har gjort i det område kommunen dækker lige siden, det blev muligt at vælge sine ledere her til lands.
-
Åh gud dog.
@folfdk Ikke let at glemme her i Jylland..
Dette er for lokale kandidater, der nægter at anerkende nogen, inklusive børn i sociale sammenhænge, som ikke taler dansk eller har en "mørkere" hud

-
Åh gud dog.
@folfdk Æ for æv
-
Dette er for lokale kandidater, der nægter at anerkende nogen, inklusive børn i sociale sammenhænge, som ikke taler dansk eller har en "mørkere" hud

-

I Aarhus fik liste Æ kun 4% af stemmerne, men det er nok til et mandat og han er med i den (meget) brede konstituering der er i Aarhus.
Han er i øvrigt meget meget vellidt og roses til skyerne for sin professionalisme af alle sine politiske modstandere, selv ude på venstrefløjen. Lokal politik er weird.
-
I Aarhus fik liste Æ kun 4% af stemmerne, men det er nok til et mandat og han er med i den (meget) brede konstituering der er i Aarhus.
Han er i øvrigt meget meget vellidt og roses til skyerne for sin professionalisme af alle sine politiske modstandere, selv ude på venstrefløjen. Lokal politik er weird.
@EvilCartyen @Pepijn @folfdk lokalpolitik er meget mere praktisk end nationalpolitik. Der skal lappes huller i vejene og renoveres skoler, og så skal de gamle have gjort rent og selv gøres rene.
I lokalpolitik er det nok mest DD's sociale profil, der er relevant.
Men næste år bliver.. interessant.
-
@EvilCartyen @Pepijn @folfdk lokalpolitik er meget mere praktisk end nationalpolitik. Der skal lappes huller i vejene og renoveres skoler, og så skal de gamle have gjort rent og selv gøres rene.
I lokalpolitik er det nok mest DD's sociale profil, der er relevant.
Men næste år bliver.. interessant.
I Aarhus specifikt arbejder han for bedre forhold for oplandsbyerne, for de fleste lokalpolitikere har enddog meget svært ved at se længere end ringvejen.
Jeg tror egentligt det er en sag der er mange stemmer i, men det hæmmer ham nok faktisk at han stiller op for DD.
På den anden side ville han nok forsvinde i mængden hvis han stillede op for S eller et andet parti hvor han ikke var den absolutte spidskandidat.