Nå for po....
-
Nå for po....
Det gik lige så godt med det der Linux Mint. Jeg fik installeret det på en ældre bærbar og det virker fint.
Så fik jeg fat i en mindre og nyere bærbar (T 14s Gen2) og så gik det ikke så let, faktisk går det slet ikke. Pc' vil ikke lade mig boote fra USB pinden. Og hvis jeg prøver at hente den ned fra nettet driller det også.
Er der nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre, eller er der en i lejre eller hovedstadsområdet, med teknisk snilde, der har overskud til at hjælpe?
-
Nå for po....
Det gik lige så godt med det der Linux Mint. Jeg fik installeret det på en ældre bærbar og det virker fint.
Så fik jeg fat i en mindre og nyere bærbar (T 14s Gen2) og så gik det ikke så let, faktisk går det slet ikke. Pc' vil ikke lade mig boote fra USB pinden. Og hvis jeg prøver at hente den ned fra nettet driller det også.
Er der nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre, eller er der en i lejre eller hovedstadsområdet, med teknisk snilde, der har overskud til at hjælpe?
@Dysnaes jeg kæmpede også en brav kamp med at få min gamle Acer (win10) til at boote fra USB. Tror jeg brugte en 30-45 minutter på at rode rundt i min BIOS. Til sidst lykkedes det, jeg kan dog ikke huske, hvordan jeg helt præcist gjorde. Og Linux Mint blev installeret.
-
Nå for po....
Jubii så virker det
Jeg skulle ændre to steder i bios, begge noget med at fjerne sikkerhed.
Dejligt med en maskine der har god plads og hastighed
Dette skrevet fra den nye maskine
-
Jubii så virker det
Må jeg spørge hvor du fandt den nye?
Og dejligt det gik. Heldigvis var det ikke Linux' skyld !
-
Jubii så virker det
@Dysnaes 🥳
-
Må jeg spørge hvor du fandt den nye?
Og dejligt det gik. Heldigvis var det ikke Linux' skyld !
@folfdk Jeg købte den på Ebay.de, på en USB. På USB'en er der flere forskellige udgaver og der valgte jeg den der lød til at dække mit behov bedst, om det nu holder stik, må tiden vise.
-
@anport Ja, vi har nok rodet rundt de samme steder
-
@anport Ja, vi har nok rodet rundt de samme steder
@Dysnaes det tror jeg vist nok, kan godt huske nu, at jeg var inde og rode med ‘Security Boot’ i min BIOS
-
@folfdk Jeg købte den på Ebay.de, på en USB. På USB'en er der flere forskellige udgaver og der valgte jeg den der lød til at dække mit behov bedst, om det nu holder stik, må tiden vise.
Jeg mente hvor du fandt den T14s gen2