Jeg er træt.
-
@SorenMRiis det har jeg aldrig sagt!
- men jeg ville ikke selv gøre det, for den slags stresser mig. Du hygger dig jo og glæder dig, og det er dejligt 🥰@ondekvinde Det er så uendeligt meget sjovere end dødsannoncer, turistmagasiner, distribution af pakker og breve, biograf-programmer, kaffe-abonnementer og hvad jeg ellers laver til hverdag. Og jeg fik badet i morges efter jeg havde sanket birkegrene!
-
@ondekvinde Det er så uendeligt meget sjovere end dødsannoncer, turistmagasiner, distribution af pakker og breve, biograf-programmer, kaffe-abonnementer og hvad jeg ellers laver til hverdag. Og jeg fik badet i morges efter jeg havde sanket birkegrene!
God fest. 🥳
Og selvfølgelig skal/kan/må du det. Bare du passer på dig selv og T i processen.
-
I siger allesammen jeg ikke må/bør/skal, men… Det er så hyggeligt og rart at forberede gæstebud! Her til morgen har jeg hængt “lysekronen” op; et par lange grene med en lyskæde, der senere i dag bliver beklædt med birkegrene og så endnu en lyskæde rundt om. Og hver stolpe i teltet får en birkegren og en lyskæde. En björkslövssal! Samme set-up som til brylluppet for næsten et år siden, men lidt nedskaleret.
@SorenMRiis det bliver smukt. Får vi også lov at høre hvad menuen bliver?
Eller er det en overraskelse som gæsterne skal have først? -
@SorenMRiis det bliver smukt. Får vi også lov at høre hvad menuen bliver?
Eller er det en overraskelse som gæsterne skal have først?@Eg0nJN kyllingespyd med sød chili-marinade, pinchos morunos af svinemørbrad, røget lakserillette, kartoffelsalat med karry og purløg, broccolisalat, syltede rødløg og en salat af persille, agurk, grønne bønner, butterbeans og salatost. Og velkomstdrink var hvidvin med tranebærsaft. Og lagkage med friske jordbær og diplomat-creme til dessert.
-
I siger allesammen jeg ikke må/bør/skal, men… Det er så hyggeligt og rart at forberede gæstebud! Her til morgen har jeg hængt “lysekronen” op; et par lange grene med en lyskæde, der senere i dag bliver beklædt med birkegrene og så endnu en lyskæde rundt om. Og hver stolpe i teltet får en birkegren og en lyskæde. En björkslövssal! Samme set-up som til brylluppet for næsten et år siden, men lidt nedskaleret.
Det hele blev præcist som det skulle være. Glade og mætte gæster i en lille magisk birkelund på en smuk sensommeraften!
-
Det hele blev præcist som det skulle være. Glade og mætte gæster i en lille magisk birkelund på en smuk sensommeraften!
@SorenMRiis
Det ser super hyggeligt ud. Og virkelig fint pyntet. -
@Eg0nJN kyllingespyd med sød chili-marinade, pinchos morunos af svinemørbrad, røget lakserillette, kartoffelsalat med karry og purløg, broccolisalat, syltede rødløg og en salat af persille, agurk, grønne bønner, butterbeans og salatost. Og velkomstdrink var hvidvin med tranebærsaft. Og lagkage med friske jordbær og diplomat-creme til dessert.
@Eg0nJN -Og en bradepande hjemmebagt focaccia med oregano. Men så var der vist heller ikke mere!

-
@SorenMRiis
Det ser super hyggeligt ud. Og virkelig fint pyntet.@alf149 Man kommer langt med birkegrene og lyskæder, og så er en havefest jo en god anledning til at nogle af Tommys petroleumslamper i spil - de giver et virkeligt hyggeligt lys.
-
@SorenMRiis hvor ser det fint ud!
-
@Eg0nJN -Og en bradepande hjemmebagt focaccia med oregano. Men så var der vist heller ikke mere!

@SorenMRiis Det er vidst det man kalder et ordentligt gilde!
Min svigerinde og svoger kommer i dag. VI skal se EPIC Elvis Presley koncert dokumentar i hjemmebioen. Derefter laver jeg højrebsbøffer med hjemmelavet bearnaise sauce og hjemmelavede pommesfrites. . .. .... .. (og et eller andet salat)
Til en Ellvis film skal det jo være noget solidt mad hvis det ligesom skal passe sammen. Vi overvejede også burgere.
-
@SorenMRiis Det er vidst det man kalder et ordentligt gilde!
Min svigerinde og svoger kommer i dag. VI skal se EPIC Elvis Presley koncert dokumentar i hjemmebioen. Derefter laver jeg højrebsbøffer med hjemmelavet bearnaise sauce og hjemmelavede pommesfrites. . .. .... .. (og et eller andet salat)
Til en Ellvis film skal det jo være noget solidt mad hvis det ligesom skal passe sammen. Vi overvejede også burgere.
@Eg0nJN Jeg kommer lige med et forslag: https://en.wikipedia.org/wiki/Peanut_butter,_banana_and_bacon_sandwich
-
@SorenMRiis
️birkegrenene! Der er få ting der er så lykkebringende, som at samle gode mennesker og se dem menneske godt sammen
️. -
@SorenMRiis hvor ser det fint ud!
@Camlarsch Det hele blev mere eller mindre som ønsket - og Tommy var glad, hvilket jo er det vigtigste!

-
@Eg0nJN Jeg kommer lige med et forslag: https://en.wikipedia.org/wiki/Peanut_butter,_banana_and_bacon_sandwich
@SorenMRiis nu er jeg jo ikke Gladys

Det er også et noget specielt valg til aftensmad. -
@SorenMRiis
️birkegrenene! Der er få ting der er så lykkebringende, som at samle gode mennesker og se dem menneske godt sammen
️.@pms Birkegrenene var Tommys idé til vores bryllup sidste år, og det var så fint at det selvfølgeligt skulle gentages! Brylluppet er også grunden til vi liiige har et partytelt og 12 lyskæder liggende - men det giver jo god mening at have, når man godt kan lide at holde halvstore fester; vi kunne sagtens have siddet i stuerne i aftes, men det havde jo ikke været en “rigtig” sommerfest. Vores alt for store hus og have vil jo gerne fyldes med glade mennesker regelmæssigt!
-
@SorenMRiis hvor ser det smukt ud. Du skal gøre hvsd du vil af lyst men ikkeaf pligt - det varden løftede pegefinget herfra

-
@pms Birkegrenene var Tommys idé til vores bryllup sidste år, og det var så fint at det selvfølgeligt skulle gentages! Brylluppet er også grunden til vi liiige har et partytelt og 12 lyskæder liggende - men det giver jo god mening at have, når man godt kan lide at holde halvstore fester; vi kunne sagtens have siddet i stuerne i aftes, men det havde jo ikke været en “rigtig” sommerfest. Vores alt for store hus og have vil jo gerne fyldes med glade mennesker regelmæssigt!
@SorenMRiis
jeg har også trisset rundt i haven her en uge efter bryllup og tænkt at det egentligt er ærgerligt at vi ikke har planlagt flere fester nu haven er så pæn
. -
@SorenMRiis hvor ser det smukt ud. Du skal gøre hvsd du vil af lyst men ikkeaf pligt - det varden løftede pegefinget herfra

@YongSun Du ved jo af erfaring at jeg også godt kan finde ud af at aflyse et middagsselskab med kort varsel, når energien ikke er til det!
Men af alt det, jeg skulle nå denne uge, har det at holde festen været det mest givende; når maden er på bordet og folk begynder at spise får jeg en følelse af at have gjort noget, der rent faktisk betyder noget. Ikke noget i det store billede, men i det lille øjeblik har jeg skabt noget, der gør folk glade. -
@YongSun Du ved jo af erfaring at jeg også godt kan finde ud af at aflyse et middagsselskab med kort varsel, når energien ikke er til det!
Men af alt det, jeg skulle nå denne uge, har det at holde festen været det mest givende; når maden er på bordet og folk begynder at spise får jeg en følelse af at have gjort noget, der rent faktisk betyder noget. Ikke noget i det store billede, men i det lille øjeblik har jeg skabt noget, der gør folk glade.@YongSun (Og madlavningen var efter en plan, så det vigtigste blev lavet først. Brød og kartoffelsalat og kyllingespyd og lagkage - det havde i sig selv været et måltid! Resten blev lavet en ting af gangen så jeg på et hvert tidspunkt af dagen kunne være standset og sagt “nu er det ikke hyggeligt længere, og det er fint!” Men jeg havde en dejlig dag i mit køkken.)
-
@SorenMRiis
jeg har også trisset rundt i haven her en uge efter bryllup og tænkt at det egentligt er ærgerligt at vi ikke har planlagt flere fester nu haven er så pæn
.@pms Tjek vejrudsigten og inviter til spontan sommerfest en aften det ser lovende ud! Hvis du inviterer 40 kan 15 måske komme.