Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Er der nogen der gider tage LA's transportordfører med på en togtur og ikke vende om før han har fattet hvor endimensionale togskinner er ?

Er der nogen der gider tage LA's transportordfører med på en togtur og ikke vende om før han har fattet hvor endimensionale togskinner er ?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
12 Indlæg 6 Posters 22 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • phloggen@expressional.socialP phloggen@expressional.social

    Er der nogen der gider tage LA's transportordfører med på en togtur og ikke vende om før han har fattet hvor endimensionale togskinner er ?

    For han har tilsyneladende den opfattelse at en "privat konkurrent" bare kan køre udenom og holde køreplanen, når skinner, køreledninger eller DSB's historiske materiel er brudt ned foran i sporet.

    Men jeg er enig i den grundlæggende vurdering af DSB's kompetencer, men løsningen er ikke at lave kaos med "konkurrence", men at sælge togdriften til svenskerne, som er meget større og som har en stor interesse i at komme igennem Danmark til Europa.

    https://www.dr.dk/nyheder/politik/efter-togkaos-den-ene-vil-have-private-i-konkurrence-med-dsb-den-anden-bruge-milliarder-paa

    mk@bsd.networkM This user is from outside of this forum
    mk@bsd.networkM This user is from outside of this forum
    mk@bsd.network
    wrote sidst redigeret af
    #3

    @phloggen jeg har engang hørt nogen postulere, at EU var "for tung", og løsningen var et alternativ , så der var konkurrence.

    1 Reply Last reply
    0
    • phloggen@expressional.socialP phloggen@expressional.social

      Er der nogen der gider tage LA's transportordfører med på en togtur og ikke vende om før han har fattet hvor endimensionale togskinner er ?

      For han har tilsyneladende den opfattelse at en "privat konkurrent" bare kan køre udenom og holde køreplanen, når skinner, køreledninger eller DSB's historiske materiel er brudt ned foran i sporet.

      Men jeg er enig i den grundlæggende vurdering af DSB's kompetencer, men løsningen er ikke at lave kaos med "konkurrence", men at sælge togdriften til svenskerne, som er meget større og som har en stor interesse i at komme igennem Danmark til Europa.

      https://www.dr.dk/nyheder/politik/efter-togkaos-den-ene-vil-have-private-i-konkurrence-med-dsb-den-anden-bruge-milliarder-paa

      jonasdahl@expressional.socialJ This user is from outside of this forum
      jonasdahl@expressional.socialJ This user is from outside of this forum
      jonasdahl@expressional.social
      wrote sidst redigeret af
      #4

      @phloggen Jeg er stor tilhænger af tog. Især tog til tiden. Hvor mange penge har Banedanmark og DSB fået tildelt de seneste 20 år? For det virker ikke til at være nok eller også forsvinder de på mystisk vis, for problemerne synes at hobe sig op.

      phloggen@expressional.socialP 1 Reply Last reply
      0
      • jonasdahl@expressional.socialJ jonasdahl@expressional.social

        @phloggen Jeg er stor tilhænger af tog. Især tog til tiden. Hvor mange penge har Banedanmark og DSB fået tildelt de seneste 20 år? For det virker ikke til at være nok eller også forsvinder de på mystisk vis, for problemerne synes at hobe sig op.

        phloggen@expressional.socialP This user is from outside of this forum
        phloggen@expressional.socialP This user is from outside of this forum
        phloggen@expressional.social
        wrote sidst redigeret af
        #5

        @Jonasdahl

        Problemet er at jernbanen altid har været stedbarn i Danmark. Kul og stål var importvarer, så hver skinne og hver km kørt var en udgift for valutakassen.

        Bortset fra storebælt, øresund og den nye køge nord, har vi kun de skinner tilbage som forsvarskommandoen insisterede på.

        Storebælt var de første nye skinner efter anden verdenskrig.

        Dernæst har FDM og motorvejsmafiaen gjort hvad de kunne for at udsulte jernbanen, sammenlign hvor meget motorvej der blev bygget med ... ingen nye skinner ?

        Og for det ikke skulle være løgn finanancieret man elektrificeringen fra år til år, hvis man fandt nogle småpenge i bunden af statskassen, og uden langtidsplanlægning blev alting meget dyrere, hvilket "beviste" at motorveje var vejen frem.

        Og i forhold til moderne skinnepleje er det danske skinnenet alt for lille til at det kan betale sig at have det nødvendige materiel lokalt og derfor skal de lange gule skinnemaskiner lejes ind fra udlandet hver eneste gang.

        1/2

        phloggen@expressional.socialP 1 Reply Last reply
        0
        • phloggen@expressional.socialP phloggen@expressional.social

          @Jonasdahl

          Problemet er at jernbanen altid har været stedbarn i Danmark. Kul og stål var importvarer, så hver skinne og hver km kørt var en udgift for valutakassen.

          Bortset fra storebælt, øresund og den nye køge nord, har vi kun de skinner tilbage som forsvarskommandoen insisterede på.

          Storebælt var de første nye skinner efter anden verdenskrig.

          Dernæst har FDM og motorvejsmafiaen gjort hvad de kunne for at udsulte jernbanen, sammenlign hvor meget motorvej der blev bygget med ... ingen nye skinner ?

          Og for det ikke skulle være løgn finanancieret man elektrificeringen fra år til år, hvis man fandt nogle småpenge i bunden af statskassen, og uden langtidsplanlægning blev alting meget dyrere, hvilket "beviste" at motorveje var vejen frem.

          Og i forhold til moderne skinnepleje er det danske skinnenet alt for lille til at det kan betale sig at have det nødvendige materiel lokalt og derfor skal de lange gule skinnemaskiner lejes ind fra udlandet hver eneste gang.

          1/2

          phloggen@expressional.socialP This user is from outside of this forum
          phloggen@expressional.socialP This user is from outside of this forum
          phloggen@expressional.social
          wrote sidst redigeret af
          #6

          @Jonasdahl

          Den absolut klogeste store trafikinvestering ville være en jernbane, uden motorvej, fra Ringsted til Århus.

          Det ville lette presset enormt på den nuværende jernbane og på hele motorvejsnettet mellem kbh og århus.

          ... Uden at forvandle Århus til en forstad, som en motorvejsforbindelse vil gøre.

          Men det eneste der må regnes med i "samfundsøkonomi" er hvor mange minutter man sparer på togturen.

          Øget redundans og dermed færre forsinkelser tæller ikke, mindre trængsel på motorvejene tæller ikke, en tunnel der til nød kunne transportere køretøjer på godstog hvis storebæltsbroen svigter tæller ikke engang.

          Danmark har simpelthen ikke et rationelt forhold til og syn på sine jernbaner.

          2/2

          jonasdahl@expressional.socialJ 1 Reply Last reply
          1
          0
          • phloggen@expressional.socialP phloggen@expressional.social

            Er der nogen der gider tage LA's transportordfører med på en togtur og ikke vende om før han har fattet hvor endimensionale togskinner er ?

            For han har tilsyneladende den opfattelse at en "privat konkurrent" bare kan køre udenom og holde køreplanen, når skinner, køreledninger eller DSB's historiske materiel er brudt ned foran i sporet.

            Men jeg er enig i den grundlæggende vurdering af DSB's kompetencer, men løsningen er ikke at lave kaos med "konkurrence", men at sælge togdriften til svenskerne, som er meget større og som har en stor interesse i at komme igennem Danmark til Europa.

            https://www.dr.dk/nyheder/politik/efter-togkaos-den-ene-vil-have-private-i-konkurrence-med-dsb-den-anden-bruge-milliarder-paa

            nichni@mastodonapp.ukN This user is from outside of this forum
            nichni@mastodonapp.ukN This user is from outside of this forum
            nichni@mastodonapp.uk
            wrote sidst redigeret af
            #7

            @phloggen På samme måde som vi skulle have solgt postvæsenet til Schweiz.

            phloggen@expressional.socialP 1 Reply Last reply
            0
            • nichni@mastodonapp.ukN nichni@mastodonapp.uk

              @phloggen På samme måde som vi skulle have solgt postvæsenet til Schweiz.

              phloggen@expressional.socialP This user is from outside of this forum
              phloggen@expressional.socialP This user is from outside of this forum
              phloggen@expressional.social
              wrote sidst redigeret af
              #8

              @nichni

              Jeg har lidt svært ved at se Schweiz interessere sig for vores postomdeling, med samme interesse som Sverige har udvist for vores jernbane.

              Præcis hvor bagstræberisk Danmark er på det punkt er svært at fatte.

              Vidste du f.eks at skuffeplanerne om at lave kystbanen om til S-tog handler om at kunne forhindre Sverige i at bygge en tunnel fra Helsingborg til Helsingør på samme måde og vilkår som vi gør det over Femern ?

              nichni@mastodonapp.ukN claugesen@expressional.socialC 2 Replies Last reply
              0
              • phloggen@expressional.socialP phloggen@expressional.social

                @nichni

                Jeg har lidt svært ved at se Schweiz interessere sig for vores postomdeling, med samme interesse som Sverige har udvist for vores jernbane.

                Præcis hvor bagstræberisk Danmark er på det punkt er svært at fatte.

                Vidste du f.eks at skuffeplanerne om at lave kystbanen om til S-tog handler om at kunne forhindre Sverige i at bygge en tunnel fra Helsingborg til Helsingør på samme måde og vilkår som vi gør det over Femern ?

                nichni@mastodonapp.ukN This user is from outside of this forum
                nichni@mastodonapp.ukN This user is from outside of this forum
                nichni@mastodonapp.uk
                wrote sidst redigeret af
                #9

                @phloggen Nej, men det undrer mig ikke.
                Og ja, drømmen om et velfungerende postvæsen der effektivt dækker hele landet som i Schweiz er ren utopi. Deres jernbaner kører også mere præcist, men igen, vi er ikke i nærområdet.

                1 Reply Last reply
                0
                • phloggen@expressional.socialP phloggen@expressional.social

                  @nichni

                  Jeg har lidt svært ved at se Schweiz interessere sig for vores postomdeling, med samme interesse som Sverige har udvist for vores jernbane.

                  Præcis hvor bagstræberisk Danmark er på det punkt er svært at fatte.

                  Vidste du f.eks at skuffeplanerne om at lave kystbanen om til S-tog handler om at kunne forhindre Sverige i at bygge en tunnel fra Helsingborg til Helsingør på samme måde og vilkår som vi gør det over Femern ?

                  claugesen@expressional.socialC This user is from outside of this forum
                  claugesen@expressional.socialC This user is from outside of this forum
                  claugesen@expressional.social
                  wrote sidst redigeret af
                  #10

                  @phloggen @nichni
                  Forstår jeg rigtigt, at mulige planer om at udskifte regionale tog med langsommere S-tog på kystbanen, alene findes som et defend af strækningen, så den ikke understøtter svensk gennemkørsel? .. for at bevare dansk suverænitet? .. undgå værdiforringelse af boligerne nær banen? .. give flytrafikken en forlomme? ..?

                  phloggen@expressional.socialP 1 Reply Last reply
                  0
                  • claugesen@expressional.socialC claugesen@expressional.social

                    @phloggen @nichni
                    Forstår jeg rigtigt, at mulige planer om at udskifte regionale tog med langsommere S-tog på kystbanen, alene findes som et defend af strækningen, så den ikke understøtter svensk gennemkørsel? .. for at bevare dansk suverænitet? .. undgå værdiforringelse af boligerne nær banen? .. give flytrafikken en forlomme? ..?

                    phloggen@expressional.socialP This user is from outside of this forum
                    phloggen@expressional.socialP This user is from outside of this forum
                    phloggen@expressional.social
                    wrote sidst redigeret af
                    #11

                    @claugesen @nichni

                    Korrekt, det handler 100% om at forhindre svenske tog på strækningen.

                    1 Reply Last reply
                    0
                    • phloggen@expressional.socialP phloggen@expressional.social

                      @Jonasdahl

                      Den absolut klogeste store trafikinvestering ville være en jernbane, uden motorvej, fra Ringsted til Århus.

                      Det ville lette presset enormt på den nuværende jernbane og på hele motorvejsnettet mellem kbh og århus.

                      ... Uden at forvandle Århus til en forstad, som en motorvejsforbindelse vil gøre.

                      Men det eneste der må regnes med i "samfundsøkonomi" er hvor mange minutter man sparer på togturen.

                      Øget redundans og dermed færre forsinkelser tæller ikke, mindre trængsel på motorvejene tæller ikke, en tunnel der til nød kunne transportere køretøjer på godstog hvis storebæltsbroen svigter tæller ikke engang.

                      Danmark har simpelthen ikke et rationelt forhold til og syn på sine jernbaner.

                      2/2

                      jonasdahl@expressional.socialJ This user is from outside of this forum
                      jonasdahl@expressional.socialJ This user is from outside of this forum
                      jonasdahl@expressional.social
                      wrote sidst redigeret af
                      #12

                      @phloggen Så enig i at fokus skal flyttes fra at spare 2 minutter. Gode pointer alle i Folketinget burde kende til.

                      1 Reply Last reply
                      0
                      • tanyakaroli@expressional.socialT tanyakaroli@expressional.social shared this topic
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes


                      • Log ind

                      • Har du ikke en konto? Tilmeld

                      • Login or register to search.
                      Powered by NodeBB Contributors
                      Graciously hosted by data.coop
                      • First post
                        Last post
                      0
                      • Hjem
                      • Seneste
                      • Etiketter
                      • Populære
                      • Verden
                      • Bruger
                      • Grupper