Jeg er bestemt ikke altid enig i den slags artiklers vurderinger.
-
Jeg er bestemt ikke altid enig i den slags artiklers vurderinger. Men denne gang er jeg 100% enig: Det er en perlerække af 5 skønne eksempler på, hvordan man integrerer 5 ret store og massive byggerier i naturen.
Og et enkelt eksempel som må tjene til skræk og advarsel: For søren da for en puha I har lavet der, Lalandia. Det får den klassiske øjebæ (busterminalen på Rådhuspladsen i København) til at ligne forskønnelse i sammenligning....
-
T tanyakaroli@expressional.social shared this topic
-
Jeg er bestemt ikke altid enig i den slags artiklers vurderinger. Men denne gang er jeg 100% enig: Det er en perlerække af 5 skønne eksempler på, hvordan man integrerer 5 ret store og massive byggerier i naturen.
Og et enkelt eksempel som må tjene til skræk og advarsel: For søren da for en puha I har lavet der, Lalandia. Det får den klassiske øjebæ (busterminalen på Rådhuspladsen i København) til at ligne forskønnelse i sammenligning....
@Stig Jeg elsker at vi har en kritisk offentlighed for arkitektur i DK, og at Cortzen interesserer sig for bygningers kontekst
️
Man kan i en kontekstramme diskutere, om verden har brug for flere af den slags vandland placeret i ferielandskabet i det hele taget. I sig selv er det stort set umuligt at lave sådan et pænt på nogen måde, som samtidig tiltrækker målgruppen. Men: de suger en hel del turisme til sig, som ellers ville myldre ud i landskabet. Så de er koncentreret grimme, så at sige.