Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Svar fra Stine Bosse (M) vedr.

Svar fra Stine Bosse (M) vedr.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
chatcontrol
9 Indlæg 4 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • anderslund@expressional.socialA This user is from outside of this forum
    anderslund@expressional.socialA This user is from outside of this forum
    anderslund@expressional.social
    wrote sidst redigeret af

Svar fra Stine Bosse (M) vedr. #chatcontrol (1/3, fortsætter i kommentarer)

Kære Borger

Jeg tillader mig at svare på dansk.

Mange tak for din mail, og for at dele dine bekymringer om Europa-Kommissionens Child Sexual Abuse Material (CSAM)-forslag.

Jeg har fået rigtig mange henvendelser på netop dette område, og jeg tager det bestemt alvorligt, når vi lige om lidt går i gang med den politiske sæson i Bruxelles.

Moderaterne og den danske regering mener, at formålet med forslaget er rigtigt: At opdage og forebygge seksuelt misbrug af børn online. Desværre er det et stødt stigende problem i hele Europa. I 2023 var der over 36,2 millioner indberetninger om mistanke om seksuelt misbrug af børn online, hvilket var et historisk højt tal, og det skal vi simpelthen gøre noget ved.

anderslund@expressional.socialA 1 Reply Last reply
    0
    • anderslund@expressional.socialA anderslund@expressional.social

Svar fra Stine Bosse (M) vedr. #chatcontrol (1/3, fortsætter i kommentarer)

Kære Borger

Jeg tillader mig at svare på dansk.

Mange tak for din mail, og for at dele dine bekymringer om Europa-Kommissionens Child Sexual Abuse Material (CSAM)-forslag.

Jeg har fået rigtig mange henvendelser på netop dette område, og jeg tager det bestemt alvorligt, når vi lige om lidt går i gang med den politiske sæson i Bruxelles.

Moderaterne og den danske regering mener, at formålet med forslaget er rigtigt: At opdage og forebygge seksuelt misbrug af børn online. Desværre er det et stødt stigende problem i hele Europa. I 2023 var der over 36,2 millioner indberetninger om mistanke om seksuelt misbrug af børn online, hvilket var et historisk højt tal, og det skal vi simpelthen gøre noget ved.

wrote sidst redigeret af

2/3

Men jeg mener selvfølgelig samtidig, at det er vigtigt at finde den rette balance i teksten.

Vi skal være helt bevidste om, at overvågning både kan bruges til gode formål, ligesom det i den grad også kan misbruges - det skal vi tage alvorligt, og vi må ikke være naive i forhold til, hvad overvågning desværre kan bruges til politisk. I dag overvåges alle borgere for eksempel konstant af techgiganterne, hvilket jeg også kan se problemer i.

Når vi vil komme problemer med seksuelt misbrug af børn til livs, så skal vi sikre, at det sker på en ordentlig måde, hvor det stadig er muligt at beskytte privatlivsrettigheder. Som vi også har set det med GDPR, så har beskyttelsen af privatlivet og den enkelte borger gennem lang tid været en mærkesag i EU, og det skal det fortsætte med at være.

0

2/3

Men jeg mener selvfølgelig samtidig, at det er vigtigt at finde den rette balance i teksten.

Vi skal være helt bevidste om, at overvågning både kan bruges til gode formål, ligesom det i den grad også kan misbruges - det skal vi tage alvorligt, og vi må ikke være naive i forhold til, hvad overvågning desværre kan bruges til politisk. I dag overvåges alle borgere for eksempel konstant af techgiganterne, hvilket jeg også kan se problemer i.

Når vi vil komme problemer med seksuelt misbrug af børn til livs, så skal vi sikre, at det sker på en ordentlig måde, hvor det stadig er muligt at beskytte privatlivsrettigheder. Som vi også har set det med GDPR, så har beskyttelsen af privatlivet og den enkelte borger gennem lang tid været en mærkesag i EU, og det skal det fortsætte med at være.

wrote sidst redigeret af anderslund@expressional.social

3/3

Jeg sidder ikke selv i nogle af de relevante udvalg, som skal arbejde med teksten, men jeg kan anbefale dig at f
        Om processen fremadrettet: hvis de 27 EU-landenes regeringer kan blive enige om deres fælles tilgang til forslaget, vil forhandlinger om lovteksten (mellem Europa-Parlamentet og Rådet) starte som tidligst i oktober/november 2025.

Endnu en gang tak for at skrive og for at være engageret i debatten, det er altid godt, når borgerne holder øje, følger med og kommer med sine meninger.

De bedste hilsner,
        Stine Bosse
        Medlem af Europa-Parlamentet for Moderaterneølge min kollega MEP Hilde Vautmans, som forhandler forslaget på vegne af min gruppe Renew Europe.

plc@expressional.socialP katharsisdrill@hub.volse.noK 2 Replies Last reply
        0

3/3

Jeg sidder ikke selv i nogle af de relevante udvalg, som skal arbejde med teksten, men jeg kan anbefale dig at f
          Om processen fremadrettet: hvis de 27 EU-landenes regeringer kan blive enige om deres fælles tilgang til forslaget, vil forhandlinger om lovteksten (mellem Europa-Parlamentet og Rådet) starte som tidligst i oktober/november 2025.

Endnu en gang tak for at skrive og for at være engageret i debatten, det er altid godt, når borgerne holder øje, følger med og kommer med sine meninger.

De bedste hilsner,
          Stine Bosse
          Medlem af Europa-Parlamentet for Moderaterneølge min kollega MEP Hilde Vautmans, som forhandler forslaget på vegne af min gruppe Renew Europe.

plc@expressional.socialP This user is from outside of this forum
          plc@expressional.socialP This user is from outside of this forum
          plc@expressional.social
          wrote sidst redigeret af

@anderslund der gik vist noget klippe-klistring galt (men det er dog stadig læseligt)

1 Reply Last reply
          0

3/3

De bedste hilsner,
            Stine Bosse

katharsisdrill@hub.volse.noK This user is from outside of this forum
            katharsisdrill@hub.volse.noK This user is from outside of this forum
            katharsisdrill@hub.volse.no
            wrote sidst redigeret af
            @Anders Lund - Godt at du skriver, selvom det ikke er de helt store tanker der kommer retur.
            0
            • katharsisdrill@hub.volse.noK katharsisdrill@hub.volse.no
              @Anders Lund - Godt at du skriver, selvom det ikke er de helt store tanker der kommer retur.
              wrote sidst redigeret af

@katharsisdrill Flere siger jo at de har fået mange henvendelser, så jeg mener bestemt det er tiden værd, at det øger bevidstheden. Og rart at de svarer - nogle af dem.

tanghus@freeradical.zoneT 1 Reply Last reply
              0

@katharsisdrill Flere siger jo at de har fået mange henvendelser, så jeg mener bestemt det er tiden værd, at det øger bevidstheden. Og rart at de svarer - nogle af dem.

tanghus@freeradical.zoneT This user is from outside of this forum
                tanghus@freeradical.zone
                wrote sidst redigeret af

@anderslund @katharsisdrill Jeg fik samme svar fra Bosse og dette fra Morten Løkkegaard
                https://cloud.tanghus.net/s/qm78TSzKMA9SnbQ

tanghus@freeradical.zoneT 1 Reply Last reply
                0
                • tanghus@freeradical.zoneT tanghus@freeradical.zone

@anderslund @katharsisdrill Jeg fik samme svar fra Bosse og dette fra Morten Løkkegaard
                  https://cloud.tanghus.net/s/qm78TSzKMA9SnbQ

tanghus@freeradical.zone
                  wrote sidst redigeret af

@anderslund @katharsisdrill Er ellers normalt ikke enig med ham politisk

0
                  • tanghus@freeradical.zoneT tanghus@freeradical.zone

@anderslund @katharsisdrill Er ellers normalt ikke enig med ham politisk

wrote sidst redigeret af

@tanghus
                    Jeg tænkte præcis det samme 🙂
                    @katharsisdrill

1 Reply Last reply
                    0
                    Svar
                    • Svar som emne
                    Login for at svare
                    • Ældste til nyeste
                    • Nyeste til ældste