nå, så gik der lige 45 minutter med at få printeren op og køre.
-
nå, så gik der lige 45 minutter med at få printeren op at køre.
Det lykkedes endelig efter to kopper kaffe ... Gah!
- "systemctl start cups" -
- "systemctl start cups"@anport Så kan du komme herover og hjælpe min nabo, som jeg har givet op i fht. at få printer til at køre. Han er desværre på nippet til at købe en windows-maskine igen.
-
@anport Så kan du komme herover og hjælpe min nabo, som jeg har givet op i fht. at få printer til at køre. Han er desværre på nippet til at købe en windows-maskine igen.
@tokeriis printer-ambulancen to the rescue
9 ud af 10 gange her på Linux Mint, må jeg ind og finde de kommandoer i terminalen, som genstarter CUPS i systemet. Og så lige pludselig: VUPTI! Printer fundet!
Altså, jeg ved ikke helt præcist, hvad jeg laver ... men det virker! -
- "systemctl start cups"@anport Jeg ville mene at cups burde startes ved opstart, men måske mint-folket mener noget andet ?
-
@anport Jeg ville mene at cups burde startes ved opstart, men måske mint-folket mener noget andet ?
@svuorela jeg ville mene, at printeren bare skal virke, når jeg trykker ctrl+p
... men næ nej, smid først lige et par kommandoer ind i terminalen, så er du sø' ... -
@svuorela jeg ville mene, at printeren bare skal virke, når jeg trykker ctrl+p
... men næ nej, smid først lige et par kommandoer ind i terminalen, så er du sø' ... -
-
det er pro tip at gemme dokumentation til sig selv!
Jeg bruger Zim wiki til en del og bruger
~/bin som en mappe med små 1-linie scripts.
eksempelvis
markdown2pdf, som konverterer$ cat ~/bin/markdown2pdf
#! /bin/sh
DOCUMENT=$1
pandoc $DOCUMENT.md -o $DOCUMENT.pdf --pdf-engine=xelatex --template=eisvogel-hlk.latexgider jeg jo ikke huske

-
det er pro tip at gemme dokumentation til sig selv!
Jeg bruger Zim wiki til en del og bruger
~/bin som en mappe med små 1-linie scripts.
eksempelvis
markdown2pdf, som konverterer$ cat ~/bin/markdown2pdf
#! /bin/sh
DOCUMENT=$1
pandoc $DOCUMENT.md -o $DOCUMENT.pdf --pdf-engine=xelatex --template=eisvogel-hlk.latexgider jeg jo ikke huske

-
@anderslund @kramse @svuorela så så, ikke blive alt for tekniske nu - os sudo-begynder-nørder kan jo ikke følge med

-
@anderslund @kramse @svuorela så så, ikke blive alt for tekniske nu - os sudo-begynder-nørder kan jo ikke følge med
Dette indlæg er slettet! -
@tokeriis printer-ambulancen to the rescue
9 ud af 10 gange her på Linux Mint, må jeg ind og finde de kommandoer i terminalen, som genstarter CUPS i systemet. Og så lige pludselig: VUPTI! Printer fundet!
Altså, jeg ved ikke helt præcist, hvad jeg laver ... men det virker! -
-
ja, altså hvis det er shell
i mit ~/bin ligger diverse python scripts, perl, specielle binaries osv.
-
-
@tokeriis @folfdk
Efter sudo -i i terminalen brugte jeg to kommandoer:1) cp /usr/share/cups/cupsd.conf.default /etc/cups/cupsd.conf
Efterfulgt af:
2) systemctl start cups
Kommandoerne fandt jeg her:
https://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?t=310426 -
ja, altså hvis det er shell
i mit ~/bin ligger diverse python scripts, perl, specielle binaries osv.
@kramse @anderslund @anport @svuorela
Justfile er min løsning når det ikke er alias -
@tokeriis @folfdk
Efter sudo -i i terminalen brugte jeg to kommandoer:1) cp /usr/share/cups/cupsd.conf.default /etc/cups/cupsd.conf
Efterfulgt af:
2) systemctl start cups
Kommandoerne fandt jeg her:
https://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?t=310426 -
@tokeriis jeg tror, du skal prøve med kommandoerne, linket lagde jeg blot ved, så du kan finde dem og lave en copy/pastâ i terminalen (i stedet for at skrive dem manuelt ind).
-
@tokeriis jeg tror, du skal prøve med kommandoerne, linket lagde jeg blot ved, så du kan finde dem og lave en copy/pastâ i terminalen (i stedet for at skrive dem manuelt ind).
@anport will do