Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg har sympati for, at man med Genbrugskort.dk vil gøre det nemmere at finde steder, hvor man kan handle genbrug.

Jeg har sympati for, at man med Genbrugskort.dk vil gøre det nemmere at finde steder, hvor man kan handle genbrug.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
openstreetmaposm
5 Indlæg 2 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • mikill@mastodon.worldM This user is from outside of this forum
    mikill@mastodon.worldM This user is from outside of this forum
    mikill@mastodon.world
    wrote sidst redigeret af

Jeg har sympati for, at man med Genbrugskort.dk vil gøre det nemmere at finde steder, hvor man kan handle genbrug. Som #OpenStreetMap entusiast ærger det mig dog lidt, at man overser den eksisterende kortlægning af genbrugsbutikker mm. i #OSM . Virker lidt som at opfinde den dybe tallerken igen. De brugere, som tilmelder sig for at tilføje genbrugsbutikker, kunne gøre mere gavn på OSM. Eller måske man kunne bruge OSM som database i stedet for at opbygge sin helt egen.

https://genbrugskort.dk

anderslund@expressional.socialA 2 Replies Last reply
    1
    0
    • anderslund@expressional.socialA anderslund@expressional.social shared this topic
    • mikill@mastodon.worldM mikill@mastodon.world

Jeg har sympati for, at man med Genbrugskort.dk vil gøre det nemmere at finde steder, hvor man kan handle genbrug. Som #OpenStreetMap entusiast ærger det mig dog lidt, at man overser den eksisterende kortlægning af genbrugsbutikker mm. i #OSM . Virker lidt som at opfinde den dybe tallerken igen. De brugere, som tilmelder sig for at tilføje genbrugsbutikker, kunne gøre mere gavn på OSM. Eller måske man kunne bruge OSM som database i stedet for at opbygge sin helt egen.

anderslund@expressional.socialA This user is from outside of this forum
      anderslund@expressional.social
      wrote sidst redigeret af

@mikill Meget reklamebefængt. Jeg har faktisk lavet et kort med genbrugsbutikker og -pladser fra osm data., det er bare ikke offentligt, men det kunne jo være man skulle arbejde lidt på det.

mikill@mastodon.worldM 1 Reply Last reply
      0
      • anderslund@expressional.socialA anderslund@expressional.social

@mikill Meget reklamebefængt. Jeg har faktisk lavet et kort med genbrugsbutikker og -pladser fra osm data., det er bare ikke offentligt, men det kunne jo være man skulle arbejde lidt på det.

mikill@mastodon.world
        wrote sidst redigeret af

@anderslund Ja ønsket om at tjene en skilling på at formidle et kort med data, man kun selv har, er nok en vigtig drivkraft. Men jo, det er ikke svært at lave en tilsvarende oversigt med de data, der er i OSM. Se fx dette på uMap (loader nogle gange langsomt, men det er vist et issue med Overpass): https://umap.openstreetmap.fr/da/map/genbrugsbutikker-i-danmark_1361674

anderslund@expressional.socialA 1 Reply Last reply
        0

wrote sidst redigeret af anderslund@expressional.social

@mikill Lidt primitivt stadig, men funktionelt nok. Det viser åbningstider, betalingsmuligheder, kørestolsadgang oma hvor tilgængeligt.

1 Reply Last reply
          0

@anderslund Ja ønsket om at tjene en skilling på at formidle et kort med data, man kun selv har, er nok en vigtig drivkraft. Men jo, det er ikke svært at lave en tilsvarende oversigt med de data, der er i OSM. Se fx dette på uMap (loader nogle gange langsomt, men det er vist et issue med Overpass): https://umap.openstreetmap.fr/da/map/genbrugsbutikker-i-danmark_1361674

wrote sidst redigeret af

@mikill Det er jo stort set det samme jeg har lavet. 🙂

1 Reply Last reply
            0
            Svar
            • Svar som emne
            Login for at svare
            • Ældste til nyeste
            • Nyeste til ældste
            • Most Votes

• Log ind