Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Toke Haunstrup er desuden aktuel med bogen 'Nok: Fra overflod til trivsel', og i 'Brinkmanns Briks' lægger han sammen med Svend Brinkmann nøjsomheden på disken.

Toke Haunstrup er desuden aktuel med bogen 'Nok: Fra overflod til trivsel', og i 'Brinkmanns Briks' lægger han sammen med Svend Brinkmann nøjsomheden på disken.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
6 Indlæg 3 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • anderslund@expressional.socialA This user is from outside of this forum
    anderslund@expressional.socialA This user is from outside of this forum
    anderslund@expressional.social
    wrote sidst redigeret af

Toke Haunstrup er desuden aktuel med bogen 'Nok: Fra overflod til trivsel', og i 'Brinkmanns Briks' lægger han sammen med Svend Brinkmann nøjsomheden på disken. Spørgsmålet er, om vi både kan hjælpe kloden og os selv ved at forbruge mindre.

https://www.dr.dk/nyheder/kultur/kan-vi-blive-gladere-af-forbruge-mindre-det-mener-forsker

stigcq@mstdn.dkS engedal@mstdn.dkE anderslund@expressional.socialA 3 Replies Last reply
    1
    0
    • anderslund@expressional.socialA anderslund@expressional.social

Toke Haunstrup er desuden aktuel med bogen 'Nok: Fra overflod til trivsel', og i 'Brinkmanns Briks' lægger han sammen med Svend Brinkmann nøjsomheden på disken. Spørgsmålet er, om vi både kan hjælpe kloden og os selv ved at forbruge mindre.

https://www.dr.dk/nyheder/kultur/kan-vi-blive-gladere-af-forbruge-mindre-det-mener-forsker

stigcq@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
      stigcq@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
      stigcq@mstdn.dk
      wrote sidst redigeret af

@anderslund Forbrug, eller overforbug, er en sygdom. Hvis folk formår at forbruge mindre, ikke skulle købe de nyeste af det nyeste, er det et sundhedstegn.

Om folk bliver gladere af det ene eller andet er godt spørgsmål. Folk bliver jo glade når de køber dit og dat.

Forbrug er mange ting. Det nyeste tøj, mobiler, en ny bil, ferierejser, store bøffer til grillen.

90% af den danske befolkning mener forbrug er godt. Klimakrise og verdens overforbrug? Nah det går nok, vi har det jo fint.

anderslund@expressional.socialA 1 Reply Last reply
      0
      • stigcq@mstdn.dkS stigcq@mstdn.dk

@anderslund Forbrug, eller overforbug, er en sygdom. Hvis folk formår at forbruge mindre, ikke skulle købe de nyeste af det nyeste, er det et sundhedstegn.

Om folk bliver gladere af det ene eller andet er godt spørgsmål. Folk bliver jo glade når de køber dit og dat.

Forbrug er mange ting. Det nyeste tøj, mobiler, en ny bil, ferierejser, store bøffer til grillen.

90% af den danske befolkning mener forbrug er godt. Klimakrise og verdens overforbrug? Nah det går nok, vi har det jo fint.

wrote sidst redigeret af

@stigcq De fleste af os lader os jo tiltrække af lethed. Vi tager bilen, bruger (de andre) ChatGPT, spiser færdigmad, ser video i stedet for at læse osv. I stedet for at sætte tempoet ned.

Der er nok en proces i at genlære fordybelse og nærvær, som er lang nok til at være en barriere for moderne mennesker 🙂

1 Reply Last reply
        0
        • tanyakaroli@expressional.socialT tanyakaroli@expressional.social shared this topic

engedal@mstdn.dkE This user is from outside of this forum
          engedal@mstdn.dkE This user is from outside of this forum
          engedal@mstdn.dk
          wrote sidst redigeret af

@anderslund

God udsendelse af Brinkmanns briks.

Jeg tror, jeg har levet på sammen måde som Toke i mange år. Min erfaring er at livet er meget lettere, når man ikke har den store lyst til at købe ting.

Det er godt for kloden, og det er godt for mig, da jeg så kan bruge min tid på noget andet end at udvælge, købe, vedligeholde, overveje nyt, udvælge, købe, vedligeholde etc

anderslund@expressional.socialA 1 Reply Last reply
          0
          • engedal@mstdn.dkE engedal@mstdn.dk

@anderslund

God udsendelse af Brinkmanns briks.

Jeg tror, jeg har levet på sammen måde som Toke i mange år. Min erfaring er at livet er meget lettere, når man ikke har den store lyst til at købe ting.

Det er godt for kloden, og det er godt for mig, da jeg så kan bruge min tid på noget andet end at udvælge, købe, vedligeholde, overveje nyt, udvælge, købe, vedligeholde etc

wrote sidst redigeret af

@engedal Samme her, og jeg er vokset op sådan. 🙂

1 Reply Last reply
            0

wrote sidst redigeret af

...

https://www.dr.dk/nyheder/indland/sluk-mobilen-og-gaa-en-tur-sammen-i-stedet

1 Reply Last reply
              0
              Svar
              • Svar som emne
              Login for at svare
              • Ældste til nyeste
              • Nyeste til ældste
              • Most Votes

• Log ind

• Login or register to search.