Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. 2026 bliver året hvor jeg kigger meget mere ind i, hvordan jeg kan bruge IT, WWW, sociale medier, mobiltelefoner på mine præmisser.

2026 bliver året hvor jeg kigger meget mere ind i, hvordan jeg kan bruge IT, WWW, sociale medier, mobiltelefoner på mine præmisser.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
2 Indlæg 2 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • bott@expressional.socialB This user is from outside of this forum
    bott@expressional.socialB This user is from outside of this forum
    bott@expressional.social
    wrote sidst redigeret af

2026 bliver året hvor jeg kigger meget mere ind i, hvordan jeg kan bruge IT, WWW, sociale medier, mobiltelefoner på mine præmisser.
    Har skiftet til dual boot med Zorin OS på min PC, og bruger stort set kun Zorin med libre office, Brave/Vivaldi og har en lokal harddisk til backup.
    Det helt store tema bliver at finde en erstatning for Google Android..jeg kigger mest ind i Sailfish OS fordi så hedder det slet ikke Android, men Graphene os skal bestemt også testes. Største udfordring tror jeg bliver MitId og netbank(og alt det der ligner).
    Foreløbigt er det blevet til at skifte til Anysoftkey, som tastatur på min Android, men det jo en meget lille ændring. (der indtil videre kræver en del tilvænning) .
    Socialt, har jeg i 2024/25 slettet X og Instagram. Jeg bruger LinkedIn til arbejde fordi jeg er er freelancer og Facebook af og til fordi jeg kører på en gammel Moto Guzzi, og der er grupperne uundværlige.
    Det er en spændende hobby for mig at teste nye ting, og i år bliver det mere alvor

anderslund@expressional.socialA 1 Reply Last reply
    1
    0
    • simonjust@mstdn.dkS simonjust@mstdn.dk shared this topic
    • bott@expressional.socialB bott@expressional.social

Har skiftet til dual boot med Zorin OS på min PC, og bruger stort set kun Zorin med libre office, Brave/Vivaldi og har en lokal harddisk til backup.
      Det helt store tema bliver at finde en erstatning for Google Android..jeg kigger mest ind i Sailfish OS fordi så hedder det slet ikke Android, men Graphene os skal bestemt også testes. Største udfordring tror jeg bliver MitId og netbank(og alt det der ligner).
      Foreløbigt er det blevet til at skifte til Anysoftkey, som tastatur på min Android, men det jo en meget lille ændring. (der indtil videre kræver en del tilvænning) .
      Socialt, har jeg i 2024/25 slettet X og Instagram. Jeg bruger LinkedIn til arbejde fordi jeg er er freelancer og Facebook af og til fordi jeg kører på en gammel Moto Guzzi, og der er grupperne uundværlige.
      Det er en spændende hobby for mig at teste nye ting, og i år bliver det mere alvor

anderslund@expressional.socialA This user is from outside of this forum
      anderslund@expressional.socialA This user is from outside of this forum
      anderslund@expressional.social
      wrote sidst redigeret af anderslund@expressional.social

@bott Sejt!
      Der er også /e/os fra @murena - i mellemtiden vil jeg stærkt anbefale at installere F-droid og installere apps derfra. Det er hvad google kalder 'side-loading', men du får open source, sikre apps som ikke volddeler dine private data, og ikke unødigt forbinder sig til nettet. 🙂

@fdroidorg

1 Reply Last reply
      0
      Svar
      • Svar som emne
      Login for at svare
      • Ældste til nyeste
      • Nyeste til ældste
      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.