I dag har jeg fået at vide af en samarbejdspartner at vi har fået bevilling til at lave en podcastserie om retslingvistik!
-
@tanyakaroli Tillykke. Sejt. Jeg elsker nørdede podcasts.
I garanterer høj nørdfaktor, ikke?@asbjornn det er bevilget af Carlsbergfondet så der skal være høj nørdfaktor
-
@tanyakaroli ej hvor er det herligt! Det bliver jo skidegpdt
@IbenChristiane det håber jeg meget! Det er oplagt emne til en podcast 🥳
-
@tanyakaroli den glæder jeg mig til!
@pms ihh, herligt! Jeg skal nok fortælle når den er klar
-
I dag har jeg fået at vide af en samarbejdspartner at vi har fået bevilling til at lave en podcastserie om retslingvistik! Det glæder jeg mig helt enormt til (ikke mindst fordi min partner er professionel journalist med mange års podcasterfaring, så hun tager sig af alt det jeg ikke kan
).
#forskningsformidling #retslingvistik@tanyakaroli ej hvor fedt, Tanya. Den vil jeg da gerne lytte til. Stort tillykke
-
I dag har jeg fået at vide af en samarbejdspartner at vi har fået bevilling til at lave en podcastserie om retslingvistik! Det glæder jeg mig helt enormt til (ikke mindst fordi min partner er professionel journalist med mange års podcasterfaring, så hun tager sig af alt det jeg ikke kan
).
#forskningsformidling #retslingvistik@tanyakaroli Uh! Jeg er først for nylig begyndt at lytte til podcasten ‘En Clair’ med Claire Hardaker fra Lancaster University (https://wp.lancs.ac.uk/enclair/). Den er virkeligt fængende i sine beskrivelser af sagerne og det lingvistiske aspekt i dem.
En podcast med dig ved roret kan kun blive god!
-
).
#forskningsformidling #retslingvistikSikke en god nyhed. Kæmpe tillykke herfra!
-
@tanyakaroli ej hvor fedt, Tanya. Den vil jeg da gerne lytte til. Stort tillykke
@klgn Jeg vil blive SÅ glad hvis I vil lytte med 🥰
-
Sikke en god nyhed. Kæmpe tillykke herfra!
@askekammer Tak, Aske! Jeg nyder lige medvinden på cykelstien så længe den varer
️
-
).
#forskningsformidling #retslingvistik@tanyakaroli Det lyder så nørdet at det er øjeblikkeligt fristende!
(Og tilpas langt udenfor min boldgade til at lære mig ALT fra bunden, men indenfor min interessesfære i kraft af det sproglige element...)
Nåja, og tillykke med det, selvfølgeligt. Men kom nu i gang! Jeg skal rejse til et sted udenfor Nyborg på lørdag, så hvis du kan sørge for at have første afsnit klar der ville det være fint. Og det må gerne vare et par timer eller 7.
-
@klgn Jeg vil blive SÅ glad hvis I vil lytte med 🥰
@tanyakaroli jeg vil gladeligt lytte
-
).
#forskningsformidling #retslingvistik@tanyakaroli Wauw, spændende! Tillykke!
-
@tanyakaroli Det lyder så nørdet at det er øjeblikkeligt fristende!
(Og tilpas langt udenfor min boldgade til at lære mig ALT fra bunden, men indenfor min interessesfære i kraft af det sproglige element...)
Nåja, og tillykke med det, selvfølgeligt. Men kom nu i gang! Jeg skal rejse til et sted udenfor Nyborg på lørdag, så hvis du kan sørge for at have første afsnit klar der ville det være fint. Og det må gerne vare et par timer eller 7.
@SorenMRiis haha! Jeg kender så godt ønsket om en god mangeafsnits eller lang podcast til en rejse. Meeeen uden min journalist-partner ville det dog bare blive mig der fortæller ustruktureret om en gammel bombetrussel - med dårlig lyd og ingen klipning. Jeg tror det er bedst for alle at vi venter til projektet er i kassen engang i starten af næste år
-
@tanyakaroli Wauw, spændende! Tillykke!
@Camlarsch ja, meget! Og tak!
-
@SorenMRiis haha! Jeg kender så godt ønsket om en god mangeafsnits eller lang podcast til en rejse. Meeeen uden min journalist-partner ville det dog bare blive mig der fortæller ustruktureret om en gammel bombetrussel - med dårlig lyd og ingen klipning. Jeg tror det er bedst for alle at vi venter til projektet er i kassen engang i starten af næste år
@tanyakaroli *mumler arrigt*
-Men okay, der var en anden i tråden der foreslog "En Clair", så det er jo en eksisterende serie med mange afsnit, så den udforsker jeg lørdag. Og så ser jeg ellers frem til, hvad I får flikket sammen - det kan kun blive glimrende!
(Og så er det altid lidt specielt, når folk fra det skriftlige internet pludseligt taler - og slet ikke lyder som man havde forestillet sig!)
-
@tanyakaroli *mumler arrigt*
-Men okay, der var en anden i tråden der foreslog "En Clair", så det er jo en eksisterende serie med mange afsnit, så den udforsker jeg lørdag. Og så ser jeg ellers frem til, hvad I får flikket sammen - det kan kun blive glimrende!
(Og så er det altid lidt specielt, når folk fra det skriftlige internet pludseligt taler - og slet ikke lyder som man havde forestillet sig!)
@SorenMRiis ja! Det er både sjovt at se dem man har hørt i radioen (de ser sjældent ud som jeg forestiller mig dem, men jeg hører dem også som filmstjerner hvis de har gode stemmer) og at høre dem man kun har set billede og/eller tekst af.
Hvis du vil have en smagsprøve på det sidste, er jeg med i Klog på Sprog på næste fredag, dvs den 27. (P1 kl 11). -
S suneauken@mastodon.world shared this topic
-
@tanyakaroli Uh! Jeg er først for nylig begyndt at lytte til podcasten ‘En Clair’ med Claire Hardaker fra Lancaster University (https://wp.lancs.ac.uk/enclair/). Den er virkeligt fængende i sine beskrivelser af sagerne og det lingvistiske aspekt i dem.
En podcast med dig ved roret kan kun blive god!
@headword Ja, En Clair er virkelig god! Claire Hardaker er utrolig dygtig, klart et forbillede på podcast-fronten.
Der er også en ret ny serie fra gode kolleger på Aston University: Writing Wrongs. Mere sprognørdet og nok noget sværere at følge med i for dem der ikke allerede kan noget lingvistik. -
@SorenMRiis ja! Det er både sjovt at se dem man har hørt i radioen (de ser sjældent ud som jeg forestiller mig dem, men jeg hører dem også som filmstjerner hvis de har gode stemmer) og at høre dem man kun har set billede og/eller tekst af.
Hvis du vil have en smagsprøve på det sidste, er jeg med i Klog på Sprog på næste fredag, dvs den 27. (P1 kl 11).@tanyakaroli Forleden mødte jeg jo @Koefoed sådan både med krop og stemme og alt muligt, og det var lidt et flashback til 00ernes LiveJournal, der førte til at jeg gennem årene har mødt en del fra internettet (i en ikke-dating kontekst - den side af sagen er jo noget helt andet).
Og den 27? Der skal jeg til scanning i Rønne, så det passer nogenlunde med at du kan komme med mig på hospitalet! Så må du tage med mig til Fyn en anden gang.
-
@tanyakaroli Forleden mødte jeg jo @Koefoed sådan både med krop og stemme og alt muligt, og det var lidt et flashback til 00ernes LiveJournal, der førte til at jeg gennem årene har mødt en del fra internettet (i en ikke-dating kontekst - den side af sagen er jo noget helt andet).
Og den 27? Der skal jeg til scanning i Rønne, så det passer nogenlunde med at du kan komme med mig på hospitalet! Så må du tage med mig til Fyn en anden gang.
@SorenMRiis Det er altså meget hyggeligt det her med at vi kan tage vores små venner med i lommen
-
).
#forskningsformidling #retslingvistik@tanyakaroli Carlsberg formidling?
-
@tanyakaroli Carlsberg formidling?
@Koefoed lige præcis!