"Aj am, øh, majking the dow for the hot wheats.
-
"Aj am, øh, majking the dow for the hot wheats. Du ju, øh, have wheats in jur kåntri? Aj don't fink såw, it's a traditional dæjniss ting, just like hygge. A wheat is, øh, a kajnd of bun, but its ålsow a kajk. And vi toast them, so vi call them hot wheats.
But the goverment dont like wheats, so dæj kancelt the big wheat-day. But vi make them anyways, vi are a bit rebels in Dænmark"Det ser ud som om Surmulen Boble har det godt, jeg var ellers sikker på jeg ville gøre noget galt næsten med det samme.
Så nu prøver jeg at bage et brød med det efter opskriften her:
https://bagvrk.dk/surdejsbroed-for-begyndere/#recipe
Bruger du forresten smør som skillevægge til dine hveder sådan som Anna Skarum gør?
(Link til hendes tråd om hveder
https://bsky.app/profile/annaskarum.bsky.social/post/3lpa72zejqc2d) -
"Aj am, øh, majking the dow for the hot wheats. Du ju, øh, have wheats in jur kåntri? Aj don't fink såw, it's a traditional dæjniss ting, just like hygge. A wheat is, øh, a kajnd of bun, but its ålsow a kajk. And vi toast them, so vi call them hot wheats.
But the goverment dont like wheats, so dæj kancelt the big wheat-day. But vi make them anyways, vi are a bit rebels in Dænmark"@infonauten "Lissom en bolle, men også en kage. Det er nok meget dansk"
Briocher? Scones? etc
Stort set alt, danskere tror gør dem unikke, findes i næsten samme version i udlandet (og kommer sikkert derfra) -
@infonauten "Lissom en bolle, men også en kage. Det er nok meget dansk"
Briocher? Scones? etc
Stort set alt, danskere tror gør dem unikke, findes i næsten samme version i udlandet (og kommer sikkert derfra)@fanden @infonauten Hvad er den ikke-danske ækvivalent til koldskål?
-
Det ser ud som om Surmulen Boble har det godt, jeg var ellers sikker på jeg ville gøre noget galt næsten med det samme.
Så nu prøver jeg at bage et brød med det efter opskriften her:
https://bagvrk.dk/surdejsbroed-for-begyndere/#recipe
Bruger du forresten smør som skillevægge til dine hveder sådan som Anna Skarum gør?
(Link til hendes tråd om hveder
https://bsky.app/profile/annaskarum.bsky.social/post/3lpa72zejqc2d)@folfdk den bobler fint og det ligner umiddelbart en fin opskrift. Manitoba er den vildeste snydekode.
Og nej, jeg bruger ikke smørvægge som Skarum, jeg synes ikke det har virket så godt for mig de gange jeg har prøvet, resultatet er blevet lidt klægt.
-
@infonauten "Lissom en bolle, men også en kage. Det er nok meget dansk"
Briocher? Scones? etc
Stort set alt, danskere tror gør dem unikke, findes i næsten samme version i udlandet (og kommer sikkert derfra)@fanden "Wienerbrød, det er typisk dansk". Og folk kan ikke selv høre det.
-
@fanden @infonauten Hvad er den ikke-danske ækvivalent til koldskål?
@liebach @infonauten Jeg har ikke et eksempel på stående fod, men jeg tror ikke danskerne kan have været de eneste eller første til at blande syrnet mælk med sukker...
-
@folfdk den bobler fint og det ligner umiddelbart en fin opskrift. Manitoba er den vildeste snydekode.
Og nej, jeg bruger ikke smørvægge som Skarum, jeg synes ikke det har virket så godt for mig de gange jeg har prøvet, resultatet er blevet lidt klægt.
@infonauten tak for feedback!
Jeg prøver at passe godt på den
-
B bogwitch@social.data.coop shared this topic
-
@fanden "Wienerbrød, det er typisk dansk". Og folk kan ikke selv høre det.
@infonauten @fanden altså med wienerbrød mener du vel en 'danish'.
I Wien kalder man dem 'turkeys'
-
@infonauten @fanden altså med wienerbrød mener du vel en 'danish'.
I Wien kalder man dem 'turkeys'
@pvrahbek @infonauten Ha ha, bagværket som ingen vil kendes ved!
-
@pvrahbek @infonauten Ha ha, bagværket som ingen vil kendes ved!
@fanden @infonauten på godt dansk er jeg virkelig en suger' for noget godt kage forklædt som brød. Med remon'se og det hele.
-
@fanden @infonauten på godt dansk er jeg virkelig en suger' for noget godt kage forklædt som brød. Med remon'se og det hele.
@pvrahbek @infonauten Ah, en "københavner". Jeg havde en københavnsk studiekammerat, som var oprigtigt oprørt over at man kunne købe en overskåret københavner i jyske bagerier.
-
@pvrahbek @infonauten Ah, en "københavner". Jeg havde en københavnsk studiekammerat, som var oprigtigt oprørt over at man kunne købe en overskåret københavner i jyske bagerier.
@fanden @infonauten som fraflyttet jyde må jeg indrømme at jeg savner grovbirkes. De er ikke til at finde herovre. 🥲